Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hugsar ikkje kva det heiter, men du treng:

Ein kortstokk

Klare/gjennomsiktige halvlitersglass

Drikkevarer (fungerar best med øl/cider eller tilsvarande alkoholprosent)

 

Stokk korta og legg dei i ein ring med bildesida ned.

Ein om gangen trekker eit kort, utan å bryte sirkelen. Dersom sirkelen brytes følger straff.

Alle korta har ein form for instruksjon, her er nokre forslag:

 

2: Drikk 2 fingre av glasset ditt.

3: Velg nokon til å drikke 3 fingre.

4: Hopp over ei runde.

5: Drikkekompis: Velg nokon til å vere din drikkekompis, kvar gang ein av dykk må drikke må den andre også drikke. Du kan berre vere ein persons drikkekompis om gongen.

7: Finn opp ein ny regel. F.eks. at alle må drikke med venstre hånd. Du bestemmer straffa for brudd på regelen også.

8: "Elg": Når som helst i spelet kan du lage elghorn (peikefinger på kvar side av hovudet), alle andre må ape etter, sistemann må drikke 2 fingre.

10: "Fossefall": Den som trekte kortet begynner å drikke, alle andre må drikke like lenge/mykje. Når du slutter å drikke kan den som sitter til venstre for deg slutte å drikke, eller fortsette, samme gjelder for person 3 når 2 slutter.

Knekt: "Knight in shining armor" Alle effekter som påfaller deg reflekteres til alle andre. Drikkekompiser må drikke dobbelt. Neste gong nokon andre trekker Knekt blir det "Duell" begge glassa deres fylles og dykk må styrte dei, den som taper må drikke eit glass til.

Dame: "Engel": Ingen kan tvinge deg til å drikke.

Konge: Når som helst kan du forlange at nokon skal drikke ein finger.

 

Du holder berre titlane 'engel, elg og konge' til neste person trekker eit slikt kort.

Lenke til kommentar

100-leken

 

Leken for menn

 

Du trenger:

Klokke med nedtellingsfunksjon/stoppeklokke. Det optimale er en som teller oppover og lager en lyd hvert min.

shotteglass (4cl eller 2cl. 2 virker lite, men det er mindre sjanse for frafall før folk er skikkelig fulle :)). 1-2 til hver deltaker

Øl (for menn) Cider (for jenter, og mindre mandige menn) 4-8 halvlitere

Bøtter

 

Leken er enkel. Hvert min i 100 min skal alle ta et shot.

Må man på do tar 3-4 shots før du går (så du ikke havner bakpå)

Spyr du har du tapt (her har du bøttene)

Vinnerne er de som klarer tida ut.

 

En hard og rettferdig drikkelek.

 

En variasjon av dette er: LAST MAN STANDING

 

De samme reglene, men når du kommer til 100 min fotsetter leken. Siste som spyr vinner. Husk kamera ;)

Lenke til kommentar

 

 

har spilt samme ganske mange ganger selv, men med fler regler

 

hvor man skal ha et halvlitersglass på bordet og kortene legges i en sirkel rundt.

du kan trekke hvilket kort du vil men om du bryter sirkelen må du også drikke 2 fingre

trekker du ess tømmer tømmer du og eventuelle drikkekompiser osv 2 fingre oppi halvliters glasset. om det ikke går å fylle oppi mer skal den som tømmer drikke hele greia.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

100-leken

 

Leken for menn

har gjort det fleire gongar sjølv, foreslår heller 2cl for jenter og 4 for menn. Klarar du ikkje 8 halvlitarar er du ikkje mykje mann ;)

 

har spilt samme ganske mange ganger selv, men med fler regler

Kom berre med nokre forslag. Hvilke regler ein spelar med er det sjølvsagt fritt fram for å endre. Personleg nektar eg stort sett å spele utan moglegheiten for å bli ridder/duellere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kortstokk, en dealer også spør han deltakerne om hvilket kort de velger (1-konge) også om du for eks. får en knekt og du valgte 5 så må du ta 6 slurker av det du drikker av.. altså du må ta så mange slurker som det kortet sin verdi du valgte varierer med det du trakk :)

Lenke til kommentar

kortstokk, en dealer også spør han deltakerne om hvilket kort de velger (1-konge) også om du for eks. får en knekt og du valgte 5 så må du ta 6 slurker av det du drikker av.. altså du må ta så mange slurker som det kortet sin verdi du valgte varierer med det du trakk :)

Lenke til kommentar

"Jeg har aldri".

 

Alle bytter på å si noe de aldri har gjort, så må alle som har gjort det ta en shot/slurk. Utvikler seg lett til veldig intime saker :p

 

F. eks: "Jeg har aldri blitt pult i ræva". Så må alle som har blitt pult i ræva drikke. Om folk er litt fulle kommer gjerne flaue sannheter fram.

 

Eller: "Jeg har aldri spist eple". Så må alle som har spist eple drikke. Når noen sier noe slikt må nesten alle drikke, for hvem har vel ikke spist et eple en gang i tia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du trenger:

En stor beholder/noe som holder 5+ liter som du kan drikke av.

Kortstokk

Et bord

Masse drikke.

 

Legg beholderen i midten av bordet med kortstokken spredt i en sirkel rundt den (bildeside ned). Start med å fylle en halv øl i beholderen. Alle spillerne skal så i tur "vedde" så mye drikke man vil (fint om man har spleiset på dette). Så velger man enten sort eller rødt, og trekker et kort. Hvis du valgte riktig farge er det nestemann sin tur til å vedde, helt til noen gjetter feil farge, og må drikke alt som er i beholderen. Når den er tom heller du en halv øl til oppi slik at det alltid er litt oppi. Husk! Drikk med måte ;P

 

Ellers anbefaler jeg å laste ned en drikkelek app. Jeg har en fra android som heter Drinking Game List Free. Der finnes det flere hundre gode og dårlige drikkeleker.

Lenke til kommentar

en god drikke /bli kjent lek er dyre leken.

 

Du starter med å si navnet ditt samt navnet på et dyr med samme forbokstav som din (kåre kanin, Jenny jaguar etc). Deretter skal personen til høyre si sitt navn og og navnet på alle de som har snakket før ham/henne. Om du glemmer/husker feil må du ta en slurk. Så tar man noen runder med dette slik at folk husker hverandre litt bedre.

 

veldig grei lek for mange personer.

 

en annen lek for mindre samlinger er at man har 1 stk kortstokk og man trekker i tur og orden et kort. Du må drikke et antall slurker lik verdien på kortet. (joker = 11, esset = 14/1)

 

og så har man duellen. man trenger et partall antall medlemmer og 1 stk kortstokk. Hver person sitter pekende mot en annen ( sirkel eller rundt et felles bord) og så trekker man et kort og den som trekker lavest må ta en shot/slurk. I duell extreme må man ta like mange slurker som differansen mellom kortene.

 

 

En viktig ting jeg må nevne. Er at du må huske å drikke med måte og vær forsiktig spesielt om du er spinkel/veier lite. Og da spesielt om det er snakk om shotting av sprit. finnes flere historier og en ganske nylig om folk (ofte jenter) som har dødd av alkohol forgiftning etter litt for hard shotting.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10013709

Lenke til kommentar

100-leken

 

Leken for menn

 

Du trenger:

Klokke med nedtellingsfunksjon/stoppeklokke. Det optimale er en som teller oppover og lager en lyd hvert min.

shotteglass (4cl eller 2cl. 2 virker lite, men det er mindre sjanse for frafall før folk er skikkelig fulle :)). 1-2 til hver deltaker

Øl (for menn) Cider (for jenter, og mindre mandige menn) 4-8 halvlitere

Bøtter

 

Leken er enkel. Hvert min i 100 min skal alle ta et shot.

Må man på do tar 3-4 shots før du går (så du ikke havner bakpå)

Spyr du har du tapt (her har du bøttene)

Vinnerne er de som klarer tida ut.

 

En hard og rettferdig drikkelek.

 

En variasjon av dette er: LAST MAN STANDING

 

De samme reglene, men når du kommer til 100 min fotsetter leken. Siste som spyr vinner. Husk kamera ;)

 

En annen tilsvarende lek, med musikk :)

 

Power Hour:

 

Utstyr: Shotteglass, CD med 60 sanger, hvor du har redigert sangene ned til 1 min hver, alkohol (øl/cider eller tilsvarende alkoholprosent for å gjøre det mest fair) og tørkepapir.

 

Antall sanger kan jo endres på om du vil, men da heter ikke leken Power hour om du har mer enn 60min musikk :)

 

What to do: Dere setter på CDen, og starter med et shot hver. Så shotter dere hver gang sangen byttes.

 

Det høres ikke så vanskelig ut, men det er nokså "heavy". Og du må ta straffeshot om du ikke er tilstede ved skifting av sang, hvis du feks er på dass eller noe.

 

Edit: Tørkepapir til å ha under shotteglassene. Av erfaring vet jeg at det er veldig greit å ha :)

Endret av Tiugama Kaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hva denne leken hetter, men den har veldig mange varianter. Vi kaller den Fossen.

 

Du trenger 1 stk kortstokk.

 

Så trekker dere kort fra toppen av kortstokket etter tur og orden (clockwise).

 

Kortene har en betydning.

 

2: Lander du på svart, skal du gi bort 2 slurker, kan deles opp. Får du rødt, skal du drikke 2 slurker

 

3: Samme som over, men bare 3 slurker.

 

4: Samme som over, men bare 4 slurker

 

5: Samme som over, men bare 5 slurker

 

6: "Jeg har aldri"-leken, men "må" ikke innehold sexspørsmål. Men det endre opp med det uansett.

 

7: 7-gangen. Den som trekker kortet skal begynne å si "1", så skal neste man (clockwise) si 2, neste 3, 4, 5, 6 osv. Den som får tall med 7-gangen (7, 14, 21, 28 osv) og tall med 7 i seg (7, 17, 27, 37 osv) må si ØL, og retningen skifter. Feks. 4, 5, 6, ØL, så skal den som sa 6, være etter den som sa ØL. Så skiftes retningen igjen når det kommer til 14. Noen bruker også dobble tall med her (11, 22, 33, osv). Denne var litt vrien å forklare, men regner med alle forstod hva jeg mente :p

 

8: Tema. Den som trekker kortet kan si bilmerker, klesmerker, hovedstater, delstater i usa osv. Så skal alle si ett eller annet som passer til valgt tema. Feks. Jeg får 8, og sier hovedstater i europa. Så sier jeg oslo, neste mann skal også si en hovedstat. Den som ikke klarer å si noe må drikke x antall slurker.

 

9: Do-kort. Du kan løse dette inn mot at du kan gå på do. Du må ta straffeslurk om du går på do uten do-kort!

 

10: Regelkort. Den som trekker dette kan komme med en regel som gjelder for alle. Feks. kan ikke si ja, eller nei. Får ikke banne. Må gjøre ett eller annet før en drikker. Kan ikke si navn til noen. osv. You catch the drift :)

 

Knight: Alle skal si "hei knekt", den siste som sier det må drikke x antall slurker.

 

Queen: Alle damene som er der drikke. Antall slurker bestemmes ut i fra hvor mange damer som er tilstede. Er det 5 jenter med på leken, skal alle jentene drikke 5 slurker hver.

 

King: Samme som over, men gjelder for mannfolka tilstede :)

Ace/ess: Fossen. Alle må stå oppreist, og alle skal styrte drinken sin. Du kan ikke stoppe før den til høyre for deg stopper. Med andre ord, så er det den som trakk kortet som styrer showet. De som gir seg før den kan, må ta straffeslurker.

 

Håper disse reglene var lette å forstå. Men mange av disse kan gjøres om på. Og du nok møte noen som sier at kortene har en annen betydning enn det som er beskrevet her, fordi denne leken er ikke skrevet ned, før nå! :D

 

 

 

En annen lek vi kaller for Kamelen

 

Passe for 4 spillere, kan byttes på det om dere er flere.

 

Her går det ut på at dere line opp 5 kort (bildesiden ned) loddrett på en av sidene av bordet. Skal dere legge ut 1 kort av hver suit (hjerter, ruter, kløver og spar) vannrett ved foten av de 5 kortene som er satt opp loddrett. Disse setter dere med bildet opp.

 

Så skal 4 av spillerene velge et kort. Spiller 1 velger ruter, Spiller 2 velger spar, spiller 3 velger kløver og spiller 4 velger hjerter. Så skal dere vedde slurker. Spiller 1 vedder 5 slurker. Spiller 2 vedder 10 slurker. Spiller 3 vedder 8 slurker og spiller 4 vedder 30 slurker. Du skal etter at du har veddet slurker, drikke antall veddet slurker. feks spiller 4 må drikke 30 slurker med en gang.

 

Så skal de kortene som er satt opp loddrett snus. Dukker feks hjerter opp, rykker hjerter kortet et steg opp. Alle kortene skal snus i tur og orden. Den som er kommet lengst vinner.

 

Den som vinner får dobbelt så mange slurker som han/hun veddet til rådighet til å dele ut til de andre spillerene. Vant feks spiller 4, så kan hun/han dele ut 60 slurker. Disse kan deles opp.

 

Ble en del tekst, og litt rotete forklart, men håper denne også var forståelig :)

 

Let the drinking begin!

 

EDIT: En annen tilleggslek som fungerer med ALLE andre drikkeleker er Ringen. Du setter tommel og pekefinger mot hverandre, som en ring, og viser den til andre spillere. Den som ser i ringen må drikke en slurk eller noe.

 

Du kan ikke holde ringen høyere enn skylderhøyde, slik du ikke misbruker den ved å trykke ringen i tryne på folk :p

 

Enjoy.

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar

Ok, har en enkel en.

 

Man setter en kortstokk oppå ei flaske, så blåser førstemann på kortstokken og får ett eller flere kort til å dette ned, så gjøres dette i ring helt til alle kortene er borte.

Personen som enten blåser på det siste kortet eller får hele kortstokken til å dette (vedkommende som gjør at ingen kort er på flasken) må ta en slurk, så slik fortsetter det.

Lenke til kommentar

Ellers har man jo beerpong da.

Man trenger:

Masse øl

Plastkopper(helst ugjennomsiktige)

Ping pong ball

 

Man spiller med 2 lag med 2-4 stk på hvert lag og stiller koppene med øl opp i en trekantformasjon. Hensikten er å kaste pingpongballen over i det andre lagets kopper med øl. Om man treffer skal motstander laget drikke innholdet av en kopp. Også fjerner man enten koppen eller lar den bli. Man vinner om man har greid å få vekk alle motstanderlagets sine kopper. Så setter egentlig bare fantasien grenser for hva slags regler man kan ha.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...