Gå til innhold

GeForce GTX 590 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synnes både dette kortet og Amd sitt 6990 er "for mye" i forhold til støy og varmeutvikling.

Man får utvilsomt bra ytelse på disse kortene men jeg tipper at det vil komme et fåtall tilgjengelig til sluttbrukeren da svært få personer er villige til å legge mer enn 2-3k på et enkelt skjermkort.

Lenke til kommentar

Er ikke 365 Watt litt mye for å være skjermkort?

 

Tviler litt på om GeForce GTX 590 er så mye mere en dobbelt så kraftig en hva Nvidia GTX 570 er.

 

Prisen på 5000 kr høres god sammenlignet med GTX 570 som ca er 2.895 kr.

 

Men ja, bare tenk å heletatt vudere GeForce GTX 590 i sli?

 

Da er nok 1000 watt strømforsyning i miste laget.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Litt skuffendet at de ikke har klistret på 4gb (2x2gb)

 

Det hadde vært like unødvendig som at de har smelt 1 GB i stedet for 768 MB på GTX 550 Ti.

 

Hva begrunner du det med?. Jeg kan feks begrunne med at det kan komme godt med i fesk gta5 muligens også Flight X i div settings. Men mulig du sitter på teknisk info (begrensinger i x2 kort) jeg ikke er klar over selvagt. Gjerne inkluder link.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Litt skuffendet at de ikke har klistret på 4gb (2x2gb)

Hvordan har du tenkt å få til det? GF110 har 384-bits minnekanaler som tilsier at minnestørrelsen blir multiplum av 1,5 GB. For å få til 2GB måtte de kombinere ulike typer minnebrikker.

 

Uansett så lagrer minnet til begge GPUene det samme, flere GPUer i SLI/Crossfire medfører ikke at GPUene kan adressere med minne. At dette kortet oppgis som 3GB er bare markedsføringstriks.

Lenke til kommentar

Litt skuffendet at de ikke har klistret på 4gb (2x2gb)

Hvordan har du tenkt å få til det? GF110 har 384-bits minnekanaler som tilsier at minnestørrelsen blir multiplum av 1,5 GB. For å få til 2GB måtte de kombinere ulike typer minnebrikker.

 

Uansett så lagrer minnet til begge GPUene det samme, flere GPUer i SLI/Crossfire medfører ikke at GPUene kan adressere med minne. At dette kortet oppgis som 3GB er bare markedsføringstriks.

 

Du har rett. De har, som jeg nevnte, prøvd det på GTX 550 Ti, men det var nok mer en gimmick for å få klemt 1 GB minne ned på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...