Gå til innhold

Apple går etter Amazon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Avid Gamer: Så du mener at det er fritt fram for å bruke ord som "Micro", "soft" og "Windows", og kombinasjoner av disse ordene ifb. med f.eks operativsystem og programvare? Alt er jo helt vanlige ord...så da er det vel greit om jeg begynner å selge en grønn liten boks der det står "Micro soft Windows 7 Home Premium" i hvit skrift utenpå, ingen kan jo ha rettigheter over vanlige ord... ;)

 

Skjønner du i det hele tatt hva det innebærer å ha skaffet seg et registrert varemerke (trademark), og hvorfor dette kan ha stor betydning for næringsdrivende som investerer betydelige ressurser i å bygge opp et merkenavn eller produktnavn?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Er jo det samme som om Amazon skal saksøke noen for å bruke betegnelsen "books" i en Books store.....

 

Apps Store er ikke registrert som et varemerke, det er en forklaring på hva de selger. Apple har ALDRI reklamert "Apps Store" som et produkt, eller en butikk. Står ikke noe varemerke symbol på den, og står heller ikke på websiden at "Apps Store" er et registrert varemerke.

 

Skal f.eks andre norske forum saksøke Diskusjon.no fordi de har et forum avdeling med navnet "Data"?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ro meg ned? Er ikke noe hissig, har ikke brukt noe form for å hinte på å være "hissig". Jeg enkelt og greit forklarer mitt standpunk på saken.

 

Synes derimot, at ditt kommentar er veldig usaklig.

 

 

Denne saken minner meg stort på da Gulesider.no forsøkte å saksøke Gul.no. Noe de tapte.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

@AvidGamer

 

drama queen ro deg ned :roll: bare vent og se, apple fortjener og vinne mot copycats :!:

 

På tide å innse at Apple verken selger telefoner og "apps" av ren veldedighet.

 

De fortjener sunn konkurranse.

 

Det finnes selskap der ute som prøver å ta patent på gener hos eks. gorillaen uten at de har funnet disse "genene" opp. Skumle tendenser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...