Gå til innhold

Test: Asus X52JV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virka jo som en grei "hvermannsen" maskin, men er så lei av 15" med lav oppløsning. Kunne dere ikke testa Asus N53SV som nettopp har kommet i prisguiden. Denne har full-HD oppløsning og sandy bridge prosessor. Ikke mye dyrere var den heller.

Fikk min i dag, kjøre noen benchmarks for deg?

Lenke til kommentar

gjerne thomas, driver å sikler på den maskinen. hvordan er tastaturet svikter det som n73 ?

 

btw, synes det er forlite bærbare tester hos hw.no . flere og flere kjøper bærbare idag.

 

sett noen maskiner som burde testes,

 

asus n43

asus n53sv

Packard Bell EasyNote TS11-HR-900NC

Multicom Xishan

Dell XPS 15" 17"

Lenke til kommentar

Skal se om jeg ikke får kjørt noen benchmarks i kveld jeg. Kan jo alltids poste WEI, uten at det betyr så alt for mye:

post-176543-0-71365700-1301146615_thumb.png

 

Angående svikt i tastaturet, så la jeg ut en liten snutt her:

Mot slutten slo jeg ganske hardt, hehe.. For å si det rett ut: Dette er et Asus-tastatur og det er dessverre svikt i det og det lager litt lyd. Som jeg sa i en annen tråd her, så spiller det mindre rolle for meg, siden jeg heller tenkte på specs og pris.

 

Har brukt laptopen en del nå og lyd/svikt plager meg ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal ha en laptop til en 11 åring, som hovedsakelig vil bruke den til spill.

Går mye i mindre krevende spill, men han spiller et og annet grafisk tyngre spill også.

Tenkte først på en X52JV som testet her, men endte opp med å bestille ASUS N53SV CI5.

 

Regner med at byggekvaliteten er omtrent lik for disse to, og at den største forkjellen er høyere oppløsning og kraftigere cpu i N53SV.

 

Men er den høyere oppløsningen en bakdel, dersom han vil kjøre krevende spill i native oppløsning? Eller går det helt fint å kjøre lavere enn native oppløsning med tanke på bildekvalitet?

 

Og er kraftigere cpu noe han vil dra nytte av i spill, eller vil gpu holde begge disse tilbake på ca. samme ytelse?

 

Det jeg egentlig lurer på er om det med tanke på ytelsen i spill generelt, er verdt prisdifferansen fra X52JV opp til N53SV?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

@Sigurd2:

Byggkvaliteten på N53SV som du tenker på er bedre enn X52JV.

 

Full HD på en 15,6'' kan bli i minste laget for noen, men som standard har Asus skrudd opp tekststørrelsen litt - så det er faktisk brukbart. Ingen problem å kjøre spill i lavere oppløsning på skjermen - har testet spill fra 1366x768 opp til full HD uten problemer.

 

Tror ikke du oppnår så veldig mye bedre grafikk med N53SV kontra X52JV siden disse har samme skjermkort, men om PC'en er verdt prisdifferansen? Uten tvil - en raskere og bedre prosessor, USB 3.0, mye bedre skjerm og bedre høyttalere - alt taler for N53SV!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...