Gå til innhold

Fleksibel kjempe fra WD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen USB 3.0 kontrollere i noe av utstyret mitt per dags dato. Men jeg er helt enig med dere andre som sier at USB 3.0 støtten burde vært der allerede.

 

Slike lanseringer hindrer jo hastigheten på den teknologiske utviklingen, det vil si dersom USB 3.0 har "rett på livet".

Lenke til kommentar

Kan det ikke bare komme noen saklige/rimelige 3-bays kabinetter istedet for drøssevis av nytteløse (i min verden) 2-bays og overdyre 4-bays? Det er raid-5 jeg vil ha! Masse lagring uten for stor fare for å miste alt i ên kræsj.

Eller hva med en egen liten kontrollerenhet som fikk plass i en 5,25" brønn. Så kunne en brukt ett ordinært kabinett for PC og snekret sammen kabinett pluss disker selv. Styreenheten skulle da komme med det nødvendige av kontrollere og operativssystemer, samt braketter for baksiden til kabinettet som ga de nødvendige tilkoblingskontakter som RJ-45, USB 3.0, e-SATA eller hva en måtte ønske.

Lenke til kommentar

Til Crazyjoey!

 

La du kanskje merke til at disken støtter både esata og firewire800, som er langt raskere? At den da i tillegg støtter Firewire400 og USB 2.o for fleksibilitet kan da jammen ikke være negativt.

 

Hva skulle du gjort om maskinen du midlertidig skulle koble opp mot, ikke hadde hverken Firewire800 eller esata, dersom den da ikke støttet Firewire400 (f.eks. manglet fullstendig støtte for firewire)?

 

Tror du ville blitt kjempeglad for at den da støtter USB 2.0 også. Det er bedre med en "treg" forbindelse, enn ingen...

 

Bare synes det var rart du "disset" produktet for den tregeste tilkoblingen. Hadde det vært den raskeste, skulle jeg vært fullstendig enig med deg. Nå fremstår du derimot bare som en fjompenisse.

 

I og med at det er et nytt produkt, og med målgruppen den retter seg mot, hadde jeg riktignok selv forventet at den også støttet USB 3.0 og gjerne også Thunderbolt.

 

Å støtte GB nettverk vil kreve langt mer av disken, og jeg ser ikke at en disk som er ment for direkte tilkobling til en maskin, må ha NAS-funksjonalitet i tillegg.

 

NAS og flyttbar disk er i mine øyne to forskjellige produkter. Denne blir mer som en SAN-enhet å regne, da den ikke er like transportabel som en en-diskløsning.

 

:-)

Lenke til kommentar

[ironi] Hvilken nyhet et harddiskkabinett med støtte for JBOD.[/ironi]

 

TAKK! :)

 

 

Har et par "1-2TB "dobbelttjukk WD" kabinetter stående.... Såvidt jeg vet kjører disse (de jeg har) Raid1 i utgangspunktet, men kan vistnok endres til Raid0 eller JBOD ... via proprietær software (dønn seriøst, jeg lurer på dette... har aldri prøvd. har aldri googlet, men er det slik?) Softwareraid er OK, men via proprietær programvare ... meh... enn så aldri om det finnes versjoner for enn så mange operativsystemer og distroer.

 

Dog ... må jo prøve. Men ... er det virkelig slik?

For øvrig skjønner jeg ikke poenget med å klage over mangel på USB3. Kjenner jeg WD (jeg LIKER WD) så er ikke dette flaskehalsen, men heller trege GP disker og/eller kontroller.

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...