Gå til innhold

Finner ofte sine ofre på Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Dersom man ikke kjenner vedkommende som sender en forspørsel så er det like så greit å avslå. Det er ingen premie til den som har flest venner på facebook.

Lenke til kommentar

Dersom man ikke kjenner vedkommende som sender en forspørsel så er det like så greit å avslå. Det er ingen premie til den som har flest venner på facebook.

 

Ja, det, og så er det jo fully lov å sende en melding og rett og slett bare spørre hvem vedkommende er? Hva er vitsen med å legge til en du ikke kan plassere?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette har eksistert ifb. med nettsosialisering så lenge jeg kan huske. Også via annen sosial mediaannonsering som aviser, blader, teksttv, bulletinboards osv.

 

Forøvrig spurte man mange på 90 tallet hvordan folk kunne være så ukritisk til hva slags informasjon de publiserte om seg selv på nettet. Når man spurte om de ville gå med plakater på mage/rygg med samme informasjon i bare de begrensede områdene de ferdes fikk man aldri et tilsvarende inntrykk.

 

Forøvrig ville jeg ikke lagt tilliten om privatlivet til en aktør som Facebook.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Det er ingen premie til den som har flest venner på facebook.

Det skulle man tidvis ikke tro. Å være kulest i gjengen er noe vi alle har vært offer for i perioder av vårt liv. Hva som er kult skifter bare fra å ha den kuleste/dyreste/nyeste PC'n/bilen, til andre tilsvarende — om ikke mer, lamme arenaer.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Må jo ikke skrive slik, da kan jeg ikke stalke folk lengre :/

 

</ironi>

 

Ekte salkere er et problem, og har alltid vært det. Men jeg har hatt litt kursing i personsikkerhet på nett. Og det er så enkelt å gå fra et ansikt eller et navn til en hel livshistorie at det er skremmende. Spesielt her til lands hvor mans oppføring i skatteregisteret, og telefonkatalogen er offentlig ligjengelig informasjon.

 

Jeg har gått ifra en tilfeldig bekjent av en bekjent med et fornavn og et ansikt til å vite hvor han/hun bor, hvilke skoler de har gått, om de har vært i avisen, alder. Dette uten å ha tilgang til facebook-kontoen deres.

 

Jeg har med vilje en "offentlig" tilstedeværelse på nett. Gøøgle folk meg finnner de blogger, nettsider, foruminnlegg avisartikler, og mye annet om meg. Men jeg har valgt dette, mens jeg synes synd på jenter og gutter som blir myndige og ikke innser hvor mye som eksisterer om dem på nett.

 

idag lever man et offentlig liv på lik linje med kjedissene.

 

DEAL WITH IT!

 

-frank

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...