Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy 551


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det blir litt dumt å "trekke" for noe som kan skaffes på 2 minutter. Tenker da på at dere mener at startskjermen har "begrenset funksjonalitet". Så dere sier at alle andre Android-telefonene dere tester også har begrenset funksjonalitet? Sammenlignet med iPhone sin startskjerm, så er jo Android sin startskjerm (stock uten noen apps), helt revolusjonerende.

Når det er sagt, så ser jeg ikke at dere trakk frem det som et negativt punkt i iphone 4 testen.

Endret av Möllers Tran
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig har irritert meg over det i flere tester..det er jo et hav av muligheter..både med widgets og andre ting man kan laste ned..i tilleg kan man,tilpasse alle skjermene nesten akkuratt som man selv vil "begrenset" ser ikke den

 

Har også sett andre ganger at det har blitt trekt for lite spill..og eller nytteprogrammer...MARKED

 

Og sist men ikke minst tastatur vet at det er vanskelig å laste ned et FYSISK tastatur fra marked men, for ren berøringsskjermer så er det et fantastisk et som

heter scandinavian keyboard..har alltid brukt det TAKK TRYGVE AABERGE :love:

 

så skjønner ikke helt dette...

Lenke til kommentar

Syns det blir litt dumt å "trekke" for noe som kan skaffes på 2 minutter. Tenker da på at dere mener at startskjermen har "begrenset funksjonalitet". Så dere sier at alle andre Android-telefonene dere tester også har begrenset funksjonalitet? Sammenlignet med iPhone sin startskjerm, så er jo Android sin startskjerm (stock uten noen apps), helt revolusjonerende.

Når det er sagt, så ser jeg ikke at dere trakk frem det som et negativt punkt i iphone 4 testen.

 

Helt enig med det du skriver her. Det er merksnodig å lese slikt ifra et nettsted som ønsker å bli tatt seriøst. Man kan jo sammenligne denne med Nokia E7. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har fiklet på denne, men Nokian har jeg fiklet på, og tastaturet var ok, men ikke så himmelsk fantastisk som Amobil skulle ha det til. Xperia X2 har et mye bedre tastatur.

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger.

I utgangspunktet tester vi selvsagt telefoner slik vi får dem. På de fleste telefoner i dag er det mulig, enten gratis eller mot betaling å utvide funksjonaliteten. Dette gjelder i høyeste grad Android, og denne _muligheten_ regnes selvsagt som et pluss når vi tester en Android-telefon. Vi kan derimot ikke ta med alle programmer og all funksjonalitet som er mulig å skaffe til en telefon på plussiden når karakteren skal settes.

At startskjermen som her er enkel kan forøvrig også være positivt hvis man ønsker et enklere og renere startbilde enn det f.eks. HTC har med sine startskjermer.

Hva gjelder tastatur: Hvis du vil bruke et virtuelt tastatur, enten det som følger med eller et bedre du laster ned, så kjøper du ikke en telefon som denne med fysisk tastatur. Da finnes det som vi skriver mange både bedre, tynnere og billigere alternativer.

Den dagen det blir mulig å laste ned et fysisk tastatur så tror jeg vi ganske sikkert kan si at dette blir regnet som et pluss selv om det må lastes ned og ikke følger med i pakken;)

Lenke til kommentar

Eh, har dere prøvd telefonen i det hele tatt? jeg har eid denne telefonen noen mnd'er nå. og den har ÆØÅ på fysisk tastatur. Å er på samme tast som Æ. Jeg er jobber i IT, og er generelt teknofil - og jeg kjenner ikke igjen testen i det hele tatt. Til prisen og være er det her en knalltelefon. Eneste jeg sliter med er tredjeparts-apps som ikke er optimale. Batteriet kunne også vært bedre. Tastaturet er ikke ille, det er en vaneskak! Jeg siklet lenge på qwerty-telefner som htc desire z, osv, men siden jeg var skeptisk til Z-hinge på Disir Z ble det Galaxy 551.

 

Jeg skriver mail og taster på farta hele tia. De flate tastene er en tilvenning. Eneste som er litt spesielt er dette med flere spesialtegn som befinner seg på tastene, men som ikke kommer før man dobbelt-trykker ALT. De må man nesten huske siden de ikker er merket.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må da si at jeg bare har gode erfaringer med denne telefonen til nå. Det er kanskje litt irriterende å måtte holde inne "æ" for å få opp "å", men mener dette blir mere en vanesak. Det jeg har problemer med derimot, er å koble meg på min trådløse router. Det er en D-Link sak. Har også prøvd andre D-Link routere, der dette også dukker opp. Men jeg får koblet meg til på andre routere. Kanskje ikke plassen for dette her, men: Er det noen som har en løsning på mitt lille problem??

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Nå har jeg hatt denne telefonen i over 2 1/2 år.Det orginale batteriet holder fortsatt lett en dag selv med noen timer lydbok lytting Skyvemekanismen er tight og lakken har ikke flasset av hverken på tastaturet eller telefonen ellers.

Jeg synes terningkast 1 er ufortjent.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...