Gå til innhold

Vil standardisere 3D-briller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne ha 3D, men kun som en tilleggsfunksjon. Jeg kjøper ikke ny TV kun for å få 3D, så dum er jeg ikke. Men min gamle 42" Panasonic begynner å bli liten, den har krympet på sine eldre dager. Jeg ser underholdningsverdien av film i 3D. En kul ting man garantert tester med én gang man kjøper TV'n, så kanskje igjen en uke senere, så kanskje neste mnd, så tilslutt ligger brillene i skuffen, tomme for batteri, med masse støv på...

 

Det TV-produsentene tydeligvis ikke har fått med seg, er at folk kjøper 3D-TV kun fordi det ikke går an å kjøpe ny TV uten... Ingen av dagens TV'r i det akseptable kvalitetssegmentet leveres uten 3D. (med unntak av muligens Sony, der 3D er tilleggsutstyr). Kanskje de tror at vi er kjempehypp på 3D når vi egentlig bare er på jakt etter større TV?

Lenke til kommentar

Skjønner de ikke at folk jeg ikke vil ha 3D, og spesielt ikke med briller?

 

Sånn, da ble det mer korrekt ;)

 

Jeg tar gjerne 3D som en tillegsfunksjon, og så lenge brilleløs 3D har de svakhetene de har er briller løsningen.

Men en standarisering trengs absolutt slik ting er i dag, så må gjerne teknoligien komme langt nok til at man kan kaste brillene i fremtiden.

3D vil nok uansett bli en artig tillegsfunksjon i tv hverdagen og ikke noe man bruker hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner de ikke at folk jeg ikke vil ha 3D, og spesielt ikke med briller?

 

Sånn, da ble det mer korrekt ;)

 

Jeg tar gjerne 3D som en tillegsfunksjon, og så lenge brilleløs 3D har de svakhetene de har er briller løsningen.

Men en standarisering trengs absolutt slik ting er i dag, så må gjerne teknoligien komme langt nok til at man kan kaste brillene i fremtiden.

3D vil nok uansett bli en artig tillegsfunksjon i tv hverdagen og ikke noe man bruker hele tiden.

Jeg snakker om folk generelt. Jeg vet det er en nisje for dette, men jeg snakker om massemarkedet.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk flest synes det er en artig tilleggsfunksjon og som de kan tenke seg å bruke om de har den.

Salget av billetter til filmer som sendes i 3D på kino tyder jo på at interessen er der, selv med briller.

 

For den vanlige tv titter som ser nyhetene og gullrekka på fredagene er selvsagt 3D uvesentlig, og disse er nok massen du sikter til da i såfall.

De vil uansett ikke bry seg om man trenger briller eller ei uansett.

For de med litt større interesse for spill og film virker da som de synes 3D er en spennende ny funsksjon, og problemet er vel heller at dagens tv-er ikke gjør jobben med å vise 3D spesiellt godt enn at man trenger brillene som setter begrensningene.

Blir kvaliteten god nok til at man kan se 3D uten crosstalk og økende hodepine, tror jeg det er mer avgjørende for hva folk velger enn om det er med briller eller ikke.

Brilleløs er selvsagt å foretrekke, men foreløpig er det mye som taler for at de enda har et stykke å gå teknologisk før brilleløs 3D er et alternativ for folk flest.

Lenke til kommentar

Er det ikke rimelig å anta at populariteten til 3D vil gå opp, hvis de får standardisert brillene? Nå håper de sikkert på økt salg av briller til de som kjøper TV. Dersom de blir standardiserte, ser jeg for meg at flere vil ønske seg 3D-TV, og at til og med folk uten 3D-TV vil kjøpe brillene (hvis alle vennene har 3D-TV f.eks.)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...