Gå til innhold

Nytt format lover 11.1-lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Frobe her, dersom en har hørt et virkelig godt 2.0 lydspor som utnytter det som er av potensiale, så vet en at lyd perspektivet fra dette kan lure hjernen til å tro at du nesten har side høyttalere. Kan selvfølgelig ikke måle seg mot 5.1 og måten det fyller rommet med lyd på, men er fortsatt imponerende. Synes forsåvidt overgangen fra 5.1 til 7.1 er ganske minimal, så ser ikke helt denne nye standarden.

Lenke til kommentar

Lukter vell melking lang vei? En annen ting er jo at selv splitter nye Blu-Ray filmer ikke nødvendigvis har skikkelig 7.1 lydspor, ergo må dette oppskaleres / emuleres og gir jo veldig skiftende resultat..

 

Skal jo ha passe grei størrelse på rommet før jeg ser behovet for så mange høyttalere, da ville jeg nok heller vurdert å investere litt ekstra i det 5.1 anlegget du allerede har, eventuelt 7.1 anlegget og kanskje vurdere en subwoofer nr2 fremfor å smelle av ekstra penger på ekstra høyttalere som neppe kommer til sin rett. Om du da ikke har et veldig stort rom, massevis av penger og føler en voldsom trang til å ha så mange høyttalere som overhode mulig.

Lenke til kommentar

Er dette så veldig stor nyhet vs. Pro Logic IIz og Audyssey DSX? Der er det jo allerede muligheter for Higth og Width (kun i DSX) kanaler. Med et 7.1 signal vil du jo også her ha mulighet til 11.1.

 

Finnes i dag i 11-modellene til Denon. Helt fantastisk her hjemme hos meg, blir forhåpentligvis enda bedre når vi får flere kanaler på plata.

Lenke til kommentar

Er dette så veldig stor nyhet vs. Pro Logic IIz og Audyssey DSX? Der er det jo allerede muligheter for Higth og Width (kun i DSX) kanaler. Med et 7.1 signal vil du jo også her ha mulighet til 11.1.

 

Finnes i dag i 11-modellene til Denon. Helt fantastisk her hjemme hos meg, blir forhåpentligvis enda bedre når vi får flere kanaler på plata.

 

IIz har ikke sidehøyttalerene som kanskje er de viktigste, og DSX låser deg til et romkorreksjonssystem. Det er kanskje ikke så nytt som sådan, men det er absolutt potensielt nyttig.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...