Gå til innhold

Google PC trolig klar til sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det mye man kan lure på ^_^

Hovedsakelig så er dette Google sin satsing på Cloud computing , personlig er jeg litt spent på ytelsefaktoren på den delen som ikke er nettdreven :

 

*Redigering av bilder og videomateriale.

*Får vi noe alternativ til MS DirectX i form av en oppdatert OpenGL eller annen teknologi?

*Funksjonalitet i frakoblet modus.

Lenke til kommentar

Jeg er redd Google PC er litt forut for sin tid, eller så kan den være en stor pådriver på å senke datatrafikkprisene på samme måte som smarttelefoner har gjort. Alle Google PC-er har innebygget 3G-modem, men for tiden er prisene alt for høye til at dette kan bli utnyttet godt. En fastpris i måneden eller lignende kan være med på å selge flere enheter. Altså et eget abonnement til slike PC-eiere lignende iPhone abonnementene som florerte en stund.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvilken versjon av Ubuntu Chrome OS er basert på? 10.04 begynner jo å bli godt voksen, men man skulle jo tro at de ønsket å basere den på en LTS.

 

Jeg leste et sted at maskinen ville ha en egen knapp under batteriet eller noe sånt som man kunne trykke på hvis man ville oppgradere til fullverdig Ubuntu.. Er det fremdeles sånn, eller var det bare på utviklingsmaskinene?

Lenke til kommentar

Jeg synes cloudcomputing veldig forlokkene(da med å sette opp sin egen "cloud" ved å sette opp egen server) men det er fortsatt for dyrt og ustabilt med 3g/3gs for at jeg skal gjør meg avhenig av internett for å kunne jobbe med ting/har tilgang til filene mine. Litt synd egendlig, hadde spart en mye ved å bare trenge en krafig maskin og resten treng bare å være kraftig nok til å streame alt fra den, også spill kanskje. I såfall glede jeg meg til vi har kommet så langt

Lenke til kommentar

Her er det mye man kan lure på ^_^

Hovedsakelig så er dette Google sin satsing på Cloud computing , personlig er jeg litt spent på ytelsefaktoren på den delen som ikke er nettdreven :

 

*Redigering av bilder og videomateriale.

HTML5 eller NaCL

*Får vi noe alternativ til MS DirectX i form av en oppdatert OpenGL eller annen teknologi?

WebGL eller NaCL med opengl

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvilken versjon av Ubuntu Chrome OS er basert på? 10.04 begynner jo å bli godt voksen, men man skulle jo tro at de ønsket å basere den på en LTS.

 

Jeg leste et sted at maskinen ville ha en egen knapp under batteriet eller noe sånt som man kunne trykke på hvis man ville oppgradere til fullverdig Ubuntu.. Er det fremdeles sånn, eller var det bare på utviklingsmaskinene?

 

Chrome OS har null og niks med Ubuntu å gjøre. Mulig du blander med Joli OS som også er et nettbasert OS, men basert på Ubuntu?

 

Chrome OS er bygget fra bunnen, mer eller mindre.

 

 

Lenke til kommentar

Vel. Måten ChOS er designet på gjør uansett at slektskapet blir så fjernt at det ikke er noe poeng i å kalle det "ubuntu-basert". Linux Mint er Ubuntu-basert. Chromium er en helt annen måte å tenke OS på, siden det ikke vil bli mulig å installere vanlige programmer og all lagring foregår i skyen. ChOS er vel omtrent en nettleser som kan kommunisere med maskinens hardware direkte.

Lenke til kommentar

Har 2 stk cr-48, jeg, Hihi :p

 

Fungerer veldig bra om man liker Chrome. Men uten nett er det bare en død, flat murstein.

What!? Hvordan har du fått tak i de?

 

Jeg var på mange av Google's presentasjoner under Game Developer Conference i San Francisco for et par uker siden og de delte ut CR-48, Nexus S mobiltelefoner og Motorola Xoom tablets etter noen av sesjonene. Kjekt med All Access Pass :)

 

-= RatKing =-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...