Gå til innhold

Facebook-nettleseren er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm ligner en del på Chrome.. Denne innebygde chat funksjonen fra Facebook minner meg om MSN. Ellers så har du muligheten til å adde live feed i en spalte på høyre siden din. Facebook, VG etc.

 

Innebygd ordbok/spelling i nettleseren :p

Endret av Continum
Lenke til kommentar

Likner på Chrome på alle mulige måter. Men den er laget for Facebook og apps, så den har ikke Chrome sin minimalisme. Jeg bruker (høhø) Chrome fordi det er minimalt med juggel rundt, og mest nettside i midten. Men om man er hyppig Facebook/Twitter-bruker er den god som gull.

Endret av Munty
Lenke til kommentar

continum; Chrome bruker en prosess for hver fane. Er det det du sikter til?

 

Uansett synes jeg slike ting er faen så skumle. Liker ikke å bli overvåket mer enn jeg gjør allerede (Chrome og DLD)...

 

Nei, jeg har jo bare oppe 3 faner nå. Men RockMelt kjører 9 prosesser.

Hvis jeg for eks. avslutter ene prossesen så kræsjer shockwave playeren inne i browseren.

 

Til sammen så bruker rockmelt ca 398 000 kB minne...

Lenke til kommentar

Har selv brukt denne nettleseren i ett par mnd og må sei eg er positiv til nettleseren, du MÅ ikkje ha facebook, men for og kunne lagre fanene dine så må du logge på facen via programmet.

Det som eg merker som den store forsjellen fra andre nettlesere er menyene til høgre og venstre, på venstre side så har du alle kontaktene dine på facebook, og det er veldig enkelt og sende meldinger til dine venner..

Også til høgre har du f.eks. feeden til hardware.no så du kan sjekke om det er kommet noe nytt uten og besøke nettsiden :)

Men nettleseren er ikke prikkfri, det er en del ting eg ville ha endret, uten og utdype det så mykje :)

Lenke til kommentar

At den likner på Chrome er ikke rart, den er basert på Chrome. Hvilket vil si at alle Chrome addons funker på Rockmelt. Rockmelt er 10 ganger bedre enn den var da jeg kjørte alfa versjonen. Beta versjonene rettet mye men den er ikke stabil enda. har bare den siste måneden har 6-7 random kræsjer:S Og "alle" har faktisk kunnet hatt den siden beta, pga av at da fikk alle beta testere 3 invites, sendte du en fikk du 2 nye. de du invita fikk også 3 invites. Men nå trenger man altså ikke invites lengre =) sweet.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har jo bare oppe 3 faner nå. Men RockMelt kjører 9 prosesser.

Hvis jeg for eks. avslutter ene prossesen så kræsjer shockwave playeren inne i browseren.

 

Til sammen så bruker rockmelt ca 398 000 kB minne...

Sparer du minne til pensjonen din?

 

Grunnen til at de har laget det med prosesser er at det skal være slik at faner ikke skal gjøre slik at Chrome kræsjer hvis en av fanene kræsjer. Det tar ikke mer minne fordi det er flere prosesser, ihvertfall ikke merkbart. Det som derimot skjer, er at prosesser tar relativt lang tid å starte. Derfor har en tråder i operativsystem som er som å starte en lettvekts prosess. Det er dog problemer med minnebehandling i forhold til tråder som kræsjer (minne blir ikke automatisk frigjort dersom en avslutter en tråd, og dersom en ikke ha programmert det riktig, fører det til minnelekasjer), mens prosesser som kræsjer vil bli ryddet opp fullstendig av operativsystemet.

 

Det er egentlig smart av Chrome å gjøre det slik, men det fører til en del overhead på forskjellige ting, fordi prosesser ikke kan dele minne. Derfor må en bruke forskjellige teknikker for IPC for at Chrome skal kunne kommunisere med de forskjellige fanene. Eksempler er Named/Anonymous Pipes, Windows Message Queue og TCP/UDP til loopback.

Jeg tror FireFox bruker sistnevnte, men jeg synes det er en dustete måte å løse det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...