Gå til innhold

Sniktitt: Her er B3-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sabretooth kortet er dekket til? Burde i det minste være en funksjonell grunn til det, slik som skjerming og stabilitet.

 

Kjipt om man dekker til alt det tekniske. Tror ikke jeg er alene om å synes det er noe vakkert over et intrikat og kompleks kretskort. Samme med motorer på biler. Mange biler i dag har en masse plastic fantastic i motorrommet, med hull til spylervæske og olje. Resten er gjemt bort så vi ikke blir forvirret. :mad:

Lenke til kommentar

For en gang skyld får jeg oppleve hvordan det er å like noe ingen andre en meg (og kanskje små barn) liker, for jeg liker faktisk utseende på Sabretooth'n.

 

That's right, i said it. Og det er uten at jeg vet noe om hvilke andre hensikter det dekselet har, utenom det kosmetiske. Og det opplever jeg sjeldent. Jeg vet heller ikke noe om spesifikasjonene, så her blir det nok en halvtimes googling.

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på deg, Marius5051, og avslører at jeg også liker noe som ingen andre liker. Nemlig de kjedelig utseende Z68-kortene. Fordi de er de eneste som både kan brukes til overklokking og støtter Quick sync (for hyperrask konvertering av videoer).

Lenke til kommentar

Om Sabretooth-kortet. Hvordan kan dere vite at kortet skal leveres slik? Kanskje det var for at publikum på Cebit ikke skulle klå på kortet? Eller at de forsøker å skjule detaljer fra konkurrenter?

Endret av G
Lenke til kommentar

Om Sabretooth-kortet. Hvordan kan dere vite at kortet skal leveres slik? Kanskje det var for at publikum på Cebit ikke skulle klå på kortet? Eller at de forsøker å skjule detaljer fra konkurrenter?

 

Det skal være slik, dette er plater som skal lede bort varme bedre en vanlig luft gjør nå, samt de inneholder en god del temp sensorer.

Lenke til kommentar

@G: Fordi de har kalt dette dekslet for Thermal shield, og det skal (i følge en omtale) bli det som kjennetegner denne serien framover.

 

Utover det visuelle skal denne løsningen øke luftflyten slik at de komponentene som skaper mest varme/trenger mest avkjøling kjøles mer effektivt, i tillegg til at komponenter på hovedkortet skjermes for varme utviklet i de andre komponentene.

 

Edit: Ser du kom meg i forkjøpet der, Concker. Men jeg må spørre, hvor har du det fra at dette plastdekselet skal lede bort varme mer effektivt? Etter hva jeg vet er ikke plast noe særlig egnet som varmeleder.

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...