Gå til innhold

Videokamera for venstrehendte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det ikke har kommet tidligere, er nok at markedet er for lite. Markedet har for så vidt ikke blitt noe større,

...

Kameraet har fått navnet HMQ-Q10

 

Med en potensiell kjøpermasse i ethvert produktsegment på 8-10 % av det totale markedet er det i mine øyne heller snodig at produsentene ikke viser interesse. Akam har sikkert rett i at markedet ikke er blitt større, andel venstrehendte ser vel ut til å være forholdsvis stabil, med 8% kvinner og 10 % menn.

Kilde: Wikipedia.no

 

Navnet ser for øvvrig ut til å være HMX-Q10.

Lenke til kommentar

Mulig venstrehendte er mere tilpassningsdyktige enn oss andre, har en sønn som er venstrehendt, han skriver med venstre men tar bilder som oss andre, spiller gitar og cello som en høyrehendt osv :cool:

 

Jeg tror ikke vi er mer tilpasningsdyktige; det er bare det at vi hele tiden er nødt til å forholde oss til at alt er konstruert for høyrehendte. Heldigvis finnes det i dag noen produsenter som lager artikler også for venstrehåndsbruk, men fotoutstyr har vel ikke vært blant disse. Og det er vel slik at det finnes grader av venstrehendthet, det er ikke enten eller. Mange kan dessuten bruke begge hender like godt på visse områder.

 

Gitarer ja; alle gitargrep jeg har sett i bøker osv. er for høyrehåndsspilling. Det er ikke bare å speile dette. Men rockehistorien er full av folk som enten bare har snudd en vanlig gitar, snudd og strenget om, eller kjøpt gitar for venstrehåndsbruk.

/List_of_musicians_who_play_left-handed

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...