Gå til innhold

Hybridkameraer populært verden over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint, da blir ikke DLSR lenger så vanlig, kanskje vi som går rundt med dem blir sett på som litt "proffe" igjen! :tease:

 

Neppe, de som kjøper hybrider er nok folk som har tenkt seg godt om og funnet at hybrider passer dem best. "Proffe" og proffe vil fortsette med å kjøpe DSLRs, og mannen i gata, kompakte kameraer. ;)

Lenke til kommentar

Neppe, de som kjøper hybrider er nok folk som har tenkt seg godt om og funnet at hybrider passer dem best. "Proffe" og proffe vil fortsette med å kjøpe DSLRs, og mannen i gata, kompakte kameraer. ;)

Hvis man kan bruke Oslo under SKi-VM som en målestokk, så vil jeg si at mannen i gata komemr til å bruke mobilkamera.

 

Men det er riktig at mange oss som har gått over til hybrid har tenkt oss godt om. Har ikke behøvd å svelge en eneste kamel engang ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neppe, de som kjøper hybrider er nok folk som har tenkt seg godt om og funnet at hybrider passer dem best. "Proffe" og proffe vil fortsette med å kjøpe DSLRs, og mannen i gata, kompakte kameraer. ;)

Hvis man kan bruke Oslo under SKi-VM som en målestokk, så vil jeg si at mannen i gata komemr til å bruke mobilkamera.

 

Men det er riktig at mange oss som har gått over til hybrid har tenkt oss godt om. Har ikke behøvd å svelge en eneste kamel engang ;)

 

Nå vil jeg vel kalle kameraet på en mobil særskilt kompakt...

Lenke til kommentar

Hvor mye økte (ev minket) speilreflekssalget i samme perioder, og kompaktsalget? Det samme spørsmålet gjelder for Norge, ref annen artikkel om samme sak. Føler at man kun serverer bruddstykker i en uoversiktelig sammenheng. Kamerasalget totalt i Norge øker vel hele tiden uansett antar jeg? Januar i Norge er en spesiell måned hvor de store elektronikkjedene (elkjøp, lefdal osv) typisk nok har sine massive salgskampanjer hvor det ryddes i gamle lager. Antar disse kjedene dominerer butikksalget i Norge på kamera (utenom proffmarkedet).

 

I denne typen artikler kunne det vært greit med en (seriøs) liste som viste tallene for de enkelte kameratypene - og ikke bare et tall i lufta. Og: F.eks er tallene salg til forbruker eller leveringer til forhandleres lager?

 

Statistikk er så mangt, og kan presenteres på mange (ønskete) måter og vinkler (om f.eks en vare økte salget med 30% så sier det lite egentlig dersom man ikke tar med helheten som og omfatter at td. grunnlaget for økningsprosenten kun var en oppgang fra 100stk til 130stk).

 

Jeg tviler ikke på at salget av speilløse øker, noe annet ville vel vært en katastrofe (og en unaturlig utvikling på dette tidspunktet i dets unge historie) for produsentene, men som nevnt har vel andre typer kameraer og antatt hatt en økning, og deres grunnlag for å skape en stor prosentverdi er vanskeligere fordi salgstallene som danner grunnlaget for beregningene er mye større enn for speilløse. Økning i antall ville således vist bedre virkeligheten for de forskjellige grupper av kamera enn et prosentall som ofte sier lite annet enn pluss eller minus av et ukjent tallgrunnlag.

 

(et annet eksempel som og viser muligheter for flere måter å behandle salgstall kan være bilbransjen som f.eks i desember selger få nye biler for levering i desember, men selger mange biler i desember for levering i januar, og selger dermed få nye i januar, men leverer mange nye biler i januar. Hvordan de så presenterer dette salget er nok forskjellig alt ettersom det passer - og til hva og hvem)

 

Tor

Lenke til kommentar

Men det er riktig at mange oss som har gått over til hybrid har tenkt oss godt om. Har ikke behøvd å svelge en eneste kamel engang ;)

 

Det er vel ikke så mange kameler i Oslo ;) Jeg tror nok også at mange som har kjøpt hybridkamera har gjort det for å teste ut konseptet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...