Gå til innhold

Smågodt fra Shuttle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg skal le av designet på den øverste løsningen :

 

Kraftig kjølt skjermkort som står rett mot en glassvegg med viftene sine, kan vel ikke akkurat bli høy luftgjennomstrømning der.

 

Edit : Og bedre blir det nok ikke av aluminiumsvegger , her må Shuttle rett og slett ha blingset litt med luft-flyten til et såpass kraftig skjermkort uten at viftene går for full guffe hele tiden.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg skal le av designet på den øverste løsningen :

 

Kraftig kjølt skjermkort som står rett mot en glassvegg med viftene sine, kan vel ikke akkurat bli høy luftgjennomstrømning der.

 

Edit : Og bedre blir det nok ikke av aluminiumsvegger , her må Shuttle rett og slett ha blingset litt med luft-flyten til et såpass kraftig skjermkort uten at viftene går for full guffe hele tiden.

Det er lov til å le...

1) Den håpløse veggen som sørger for at det blir lite luftgjennomstrøming

2) Valget av skjermkort - det blir veldig varmt(selv om det er en forbedret versjon)

3) GTX 580 krever en PSU på minst 600W (http://www.nvidia.co.uk/object/product-geforce-gtx-580-uk.html)

- som jeg trodde!

 

Dette lukter svidd laaaaaaang vei!

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

3) GTX 580 krever en PSU på minst 600W (http://www.nvidia.co.uk/object/product-geforce-gtx-580-uk.html)

- som jeg trodde!

 

Dette lukter svidd laaaaaaang vei!

Hvis du tror at GTX 580 bruker 600W så tar du feil. Skjønner ikke hvorfor de oppgir slike tall, en hel rigg klarer seg fint med 600-700W.

Gå inn her: http://www.nvidia.co.uk/object/product-geforce-gtx-580-uk.html

Trykk på fanen "Specifications".

Da får du opp bla.:

"THERMAL AND POWER SPECS:

Maximum GPU Tempurature (in C) 97

Minimum System Power Requirement (W) 600"

(ja, jeg forstår selvfølgelig at kortet alene ikke trenger 600W... Jeg har da noe mellom øra! xD)

 

Dette er ikke noe nVIDIA oppgir for moroskyld.

Det er for å ha en sikkerhetsmargin og noe de kommer frem til etter nøye testing.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

3) GTX 580 krever en PSU på minst 600W (http://www.nvidia.co.uk/object/product-geforce-gtx-580-uk.html)

- som jeg trodde!

 

Dette lukter svidd laaaaaaang vei!

Man trenger langt fra en 600W strømforsyning for å ha et GTX 580. Man har fortsatt plass til mye maskinvare selv med et GTX 580 med en TDP på 244W.

 

Som du ser på bildet har kabinettet perforering i siden slik at kortet kan hente luft herfra. Det er ikke noen optimal løsning, men Shuttle har nok testet dette grundig gjennom utviklingen.

Lenke til kommentar

3) GTX 580 krever en PSU på minst 600W (http://www.nvidia.co...gtx-580-uk.html)

- som jeg trodde!

 

Dette lukter svidd laaaaaaang vei!

Man trenger langt fra en 600W strømforsyning for å ha et GTX 580. Man har fortsatt plass til mye maskinvare selv med et GTX 580 med en TDP på 244W.

 

Som du ser på bildet har kabinettet perforering i siden slik at kortet kan hente luft herfra. Det er ikke noen optimal løsning, men Shuttle har nok testet dette grundig gjennom utviklingen.

 

Det er 600watt for hele systemet, ikke 580'et alene. Du må også tenke på effektiviteten til ne strømforskyning. Den liker seg aboslutt ikke når du presser den på grensen til det den klarer.

 

Tviler på at 20 pittesmå hull er nok luft for det kortet der.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det for hele systemet, derfor jeg skriver at man fortsatt har plass til mye maskinvare.

 

Virkningsgrad på 0,85 betyr at man har 180 watt å gå på, de fleste klarer enkelt å holde seg innenfor denne rammen.

 

Man får neppe en kjølingseffekt som egner seg til overklokking av skjermkortet, men sannsynligvis er det tilstrekkende for å holde skjermkortet stabilt.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Selvsagt er det for hele systemet, derfor jeg skriver at man fortsatt har plass til mye maskinvare.

 

Virkningsgrad på 0,85 betyr at man har 180 watt å gå på, de fleste klarer enkelt å holde seg innenfor denne rammen.

 

Man får neppe en kjølingseffekt som egner seg til overklokking av skjermkortet, men sannsynligvis er det tilstrekkende for å holde skjermkortet stabilt.

 

Uansett så er det litt mot sin hensikt å plassere et såpass kraftig skjermkort i en sånn boks, hovedsakelig pga at det vil sannsynligvis øke støymengden betraktelig til både gpu vifta og cpu vifta.

 

En snasen liten pc bør i mine øyne bråke relativt lite og samtidlig greie å yte bra i forhold til størrelsen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Bare synd at Shuttle pcer jeg har erfaring med blir varme nok til at man (nesten) kan speile egg på kabinettet. Frykter at det samme gjelder for denne.

 

Ikke for å snakke om den negative effekten dette igjen har på levetiden til maskinvaren.

Lenke til kommentar
Kraftig kjølt skjermkort som står rett mot en glassvegg med viftene sine, kan vel ikke akkurat bli høy luftgjennomstrømning der.

 

Det er nok et utstillings chassi sånn at folk skal se hw vil jeg tro.

 

 

Folk blir alltid så skeptisk når man setter et skjermkort i en liten maskin. om ikke annet så funker det bedre da den kalde luften somregel er nermere.

 

 

men shuttle prseenterer fremdeles litt rare løsinger, relansere X58 chipset?? hadde vel vært mere logisk med en kald 2600K. silverstone gjør det bedre i SFF med SG05/06/07. og har endel finere priser.

Lenke til kommentar

Uansett så er det litt mot sin hensikt å plassere et såpass kraftig skjermkort i en sånn boks, hovedsakelig pga at det vil sannsynligvis øke støymengden betraktelig til både gpu vifta og cpu vifta.

 

En snasen liten pc bør i mine øyne bråke relativt lite og samtidlig greie å yte bra i forhold til størrelsen.

Jeg er enig, men dette er en smakssak. Noen vil ha en liten, men kraftig PC å drasse med seg på LAN og bryr seg lite om støy så lenge den er stabil og yter bra.

 

Dette er en løsning som er uaktuell for meg, men i motsetning til de som ler av produktet og mener hele greia kommer til å svi seg til døden har jeg troa på at en stor produsent som Shuttle faktisk har testet produktet med maskinvaren de påstår maskina skal klare.

Lenke til kommentar

Har hatt to Shuttle-bokser, på det ene røyk hovedkortet - som selvsagt ikke er noe normalt hovedkort - og på den andre røyk PSUen - som selvsagt ikke er noen normal PSU. Begge var over 2 år og under 5 år gamle, skal egentlig gå på reklamasjon men ble bare krangel med butikken, sak til forbrukerrådet med mer på den første og den andre bare ga jeg opp fordi jeg ikke orket hele den runden igjen. Lite moro når maskina er ute av drift i et halvår mens man krangler, å kjøpe deler selv er svindyrt og kan ikke brukes i noen annen boks.

 

Jeg har lovt meg selv aldri å kjøpe en av disse små møkka-PCene igjen. Skal du først ha et eget grafikkort er forskjellen på disse og en vanlig mATX-kasse med standard mATX-kort liten og da har du fritt valg av alt som er standard, det er i alle fall vanvittig dyre cm. Trenger du ikke hele den suppa finnes det bedre og mindre mikro-PCer fra acer, asrock osv. som bruker laptop-komponenter.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Shuttle SN25P i flere år (nå solgt videre) som har fungert knirkefritt. Jeg har også satt sammen et par slike systemer for bekjente, og disse fungerer fortsatt prikkfritt etter mangen år. Kjipt når ting ryker, men enkelte er bare uheldige. At nettbutikken (hvem er det snakk om?) nekter å følge forbrukerkjøpsloven er ikke noe Shuttle kan lastes for.

 

Helt enig i at µATX er et godt valg, jeg har selv gått for dette. Det er mye enklere å oppgradere maskinvare og det er mindre knot å montere ting. I tillegg har man større valgfrihet, noe som er gull verdt hvis man vil ha et stille system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...