Gå til innhold

OCZ setter flere milepæler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noe tullball at Sandforce ikke vil bekrefte hvorvidt Vertex 3 får 15s-20k IOPS restriksjoner...

Ifra Anandtech reviewen av Vertex 3:

 

The beta Vertex 3 review sample I have here today manages around 45K IOPS in our 4KB random write test. That test runs for 3 minutes straight so obviously the cap should’ve kicked in. However it didn’t.

I asked OCZ if this meant the drive I was testing wasn’t representative of final, shipping performance. OCZ stated very clearly that performance will not change between the drive I have today and the drive that goes on sale in the next 2 months.



Plutselig drar de av en Sony og legger på restriksjoner etter at folk har kjøpt inn?


Sandforce kjører en tvilsom rute dersom de inngår avtaler som sikrer enkelte bedre firmware.
Kan vel tenkes at noen aktører ikke vil velge det partiet neste gang? Noen som hoppet av skuta i denne omgang? (ettersom det samme visstnok skjedde på forrige generasjon)



Det skal bli tøfft å se hva HW kommer frem til når den testes =) Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Lurer veldig på hva prisene blir... veldig lyst på en på rundt 200gb+-

Vertex 3 har vist fått veiledende/villedende pris i USA på 250 dollar for 120 GB og 500 dollar for 240 GB. Jeg vil gjette på at det betyr norske priser på rundt 1800 kr for 120 GB og 3600 kr for 240 GB.

 

Vertex 3 pro blir naturlig nok mye dyrere.

Lenke til kommentar

Vertex 3 har vist fått veiledende/villedende pris i USA på 250 dollar for 120 GB og 500 dollar for 240 GB. Jeg vil gjette på at det betyr norske priser på rundt 1800 kr for 120 GB og 3600 kr for 240 GB.

 

 

Nå koster en 240 GB Vertex 2 fra 3500 og oppover (Pixmania teller ikke), så jeg vil nok tippe at en vertex 3 vil heller starte på 4000 når den kommer her til lands. Det kommer til å være begrenset med lagervare og butikkene vet å ta seg godt betalt mens de kan. Så snart lagersituasjonen bedrer seg kommer nok prisene til gå ned til et mer normalt nivå.

Endret av flinx
Lenke til kommentar

Beundringsverdig at artikkelforfatter ikke kan forskjellen mellom ovenfor og overfor.

 

"Det OCZ derimot hentyder, som SandForce ikke bekrefter, ovenfor Anandtech..."

 

"OCZ vil dermed ha et ytelsesfortrinn ovenfor andre produsenter som vil ta i bruk den samme kontrolleren."

Endret av Mr. Lid
Lenke til kommentar
Lurer veldig på hva prisene blir... veldig lyst på en på rundt 200gb+-

Vertex 3 har vist fått veiledende/villedende pris i USA på 250 dollar for 120 GB og 500 dollar for 240 GB. Jeg vil gjette på at det betyr norske priser på rundt 1800 kr for 120 GB og 3600 kr for 240 GB.

 

Vertex 3 pro blir naturlig nok mye dyrere.

 

Det er desverre ganske dyrt. Jeg hadde håpt på litt lavere priser. Heller litt lavere ytelse og litt lavere priser.

 

AtW

Lenke til kommentar

220 pund = 2000 kr. Jeg regner med de tar seg noen hundrelapper ekstra for å være først.

 

Du mener 183 pund = 1662, + norsk mva = 2078 kroner. Intels nye 510-serie ligger på 2069,- for 128 GB varianten hos Amentio, så det passer egentlig ganske bra. Selv om 25 nm flash er litt billigere enn 34 nm, betyr det ikke vi som forbrukere kommer til å se besparelsene på en god stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...