Gå til innhold

Sannheten om mobilstråling


Anbefalte innlegg

  • 7 år senere...
Videoannonse
Annonse

Statens Strålevern mener at strålingen mennesker blir utsatt for ikke er farlig. Helsemyndighetene sier også at de el-overfølsomme burde få psykisk behandling, som kognitiv terapi. Folkets strålevern mener dermed det motsatte. De mener at statens strålevern skjuler en del forskningsresultater hvor det vises at strålingen er farlig.

 

Fysiker Andreas Wahl spurte Statens strålevern om de kunne være med på en test, men de takket nei. Men, Folkets strålevern sa ja til testen (Kilde: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/KMTE50007212/14-09-2014). Testen tok noen uker, men Folkets strålevern mente at dette ikke var nok tid, og at det var for komplisert, så de fikk ikke noen spesielle resultater fra testen.

 

Etter tusenvis at studier, er det samlede bilde at stråling fra trådløse nett og mobiltelefoner er ufarlig. Det studier mener kan være en faktor for de som føler symptomer pga. Stråling er det vi kaller «Nocebo-effekten». I 2014 gjorde Andreas Wahl en test på en rekke ordinære mennesker som ikke er el-overfølsomme, for å teste om de var el-overfølsomme. Det han gjorde var at, han viste dem en video hvor folkets strålevern forklarte alle plagene man kan få av stråling, og de ble fortalt at de var i et rom fullt av stråling. Men, det de ikke visste var at det ikke var noe stråling i rommet. Allikevel mente en dame at henne ble svimmel. Damen forventet å bli påvirket av strålingen, dermed var det større sjanse for at henne ble påvirket, og dette er det hele testen gikk ut på.

 

Så, for å svare på spørsmålet ditt; du trenger ikke være redd for mobilstråling.

Endret av Hauchr
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Bør vi bekymre oss mer for stråling fra mobiler, eller le rått av de som allerede er bekymret?

 

Les mer

 

Ja, men her snakker vi om en totalitet av eksponering.

 

De som går med mobilen i lomma har ved undersøkelser vist dårligere sædkvalitet. Selvsagt kan det også ha med batteriet å gjøre. Man har utsatt personer for samtalestråling under søvn som markant har gitt dårligere søvnkvalitet. 2/3 av mobilstrålingen går inn i hodet - så høyttaler mest mulig på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men her snakker vi om en totalitet av eksponering.

 

De som går med mobilen i lomma har ved undersøkelser vist dårligere sædkvalitet. Selvsagt kan det også ha med batteriet å gjøre. Man har utsatt personer for samtalestråling under søvn som markant har gitt dårligere søvnkvalitet. 2/3 av mobilstrålingen går inn i hodet - så høyttaler mest mulig på. 

Ja, selvsagt er det total eksponering de skriver om i linken også. Er det noen som har hevdet noe annet?

 

De som går med stilongs eller varme bukser har fått påvist dårligere sædkvalitet. Det er også påvist hvorfor. Ballene produserer best kvalitet når de holder et par grader kaldere enn resten av kroppen. Derfor har også evolusjonen gjort at de har havnet godt kjølt på utsiden av kroppen. Redusert kvalitet varer i ca 3 måneder fra cellene vokser fram til de er ute og borte. Dette er bekreftet gjennom sesongstudier av sædkvalitet. Vinteren gir best kvalitet. Spørsmålet er derfor hvor mye varme telefonen tilfører skrittet når den ligger i lomma. Om det skjer med varmestråling/mobilstråling, varmeledning eller konveksjon er irrelevant. Antagelig stammer varmen i større grad fra prosessoren enn fra inneffektivitet i batteriet.

 

Hva er det du kaller samtalestråling? Har du link til den søvnstudien så jeg kan lese om det kan ha vært andre faktorer enn strålinga som førte til redusert søvnkvalitet?

 

Feil. Antennene er plassert på den utvendige siden av telefonen fordi det skal gi bedre dekning, altså at en større del av strålinga går utover enn innover. Ellers så er hodet en hindring for mobilsignaler og fungerer delvis som en svak reflektor for mobilstråling. Mobilstrålinga velger letteste vei, som er ut og bort fra hodet.

 

PS: Høyttalere gir også fra seg elektromagnetisk stråling.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva er det du kaller samtalestråling? Har du link til den søvnstudien så jeg kan lese om det kan ha vært andre faktorer enn strålinga som førte til redusert søvnkvalitet?

 

 

 

 

 

Den strålingen mobilen gir fra seg under samtale, ikke i stand by-modus. Undersøkelsen er ikke helt ny, vet ikke om den ligger på nettet. Dette var et test hvor man under søvn ble utsatt for det nevnte.  Jeg driver å mate fugler. Denne vinteren har jeg hatt en router nær fuglebrettet, fuglene er blitt borte. Jeg kan bruke det som en indikasjon på wifi-stråling,men ikke bevis på noe.

Lenke til kommentar

Det er akkurat de samme frekvensene som brukes i en samtale som i standby.

 

Jeg har dessverre ikke noen link på nett, men kan garantere deg at fuglekvitter reduserer søvnkvaliteten. Samme med en haug forskjellige frekvenser med elektromagnetisk stråling kjent under samlebegrepet midnattsol, med mindre man har effektiv strålingssperre.

 

Denne vinteren har jeg hatt egen spade på verandaen og har hatt mye mer snø på verandaen enn de foregående vinterne der jeg ikke hadde spade på verandaen. Jeg kan bruke det som indikasjon på at spaden på verandaen tiltrekker snø til verandaen, men jeg kan ikke bevise det.

 

Poenget mitt er at den menneskelige hjerne er notorisk opptatt med å prøve å lete etter mønster og sammenhenger - selv om det ikke finnes noen. Den er også notorisk opptatt med å forsøke å verifisere sine egne ideer ved hjelp av selektiv hukommelse. For å redusere slike selvbedrag er uhyre viktig å være obs på disse naturlige prosessene i hjernen og på beste måte forsøke å kvalitetssikre det man tror. En egen mental fagfellevurdering og det å ta et steg tilbake en gang i blant for å se om man har kjørt seg fast i et tankemønster man ikke har godt grunnlag for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...