Gå til innhold

MSI med superlett bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
må si dette så spennendes ut simen, vet vi nar vi kan plukke med oss en netbook med amd fusion fra butikkhylla?

Forhåpentligvis: i mårra

Realistisk: Om 1-3 uker

 

hvordan er stømforbruket til fusion vs NB,spu og gpu hos intel?

Litt lavere enn Atom N550 med Intel IGP eller Nvidia Ion2 i følge de testene jeg har lest.

Lenke til kommentar

Argh! Når skal produsentene faktisk se og forandre noe på disse netbookene? De har vert så og si identiske i et par år nå.. Er det virkelig så vanskelig å lage en 10"-ish netbook med spesifikasjoner ala:

1280x800 eller bedre oppløsning

Dual core CPU

2GB RAM+

USB 3.0

Grafikk til å kjøre 1080P over HDMI

40GB+ SSD

5 timer batteri++

 

Skulle da vel være mulig å lage noe slik og få det ut i salg til rundt 4000kr?

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Kan man ikke i det minste prøve å ikke vise at man kun har kjørt google translate på en pressemelding? "Maskinen har Atom N455 CPU, DDR3-minne, og MSI TDE teknologi." er typisk pressemelding. Hva med i det minste skrive litt om hva MSI TDE teknologi er?

 

"MSI U160MX leveres med S-Bar verktøylinje, et eget kontrollpanel fra MSI.." er meningsløs artikkelfyll.

 

I overskriften står det "superlett bærbar", men hva er vel superlett med én kilo når de fleste netbooks veier mellom 1-1,2 kg?

 

"Skjermen skal ha en såpass lav responstid som 8 ms, og egner seg derfor godt for multimedia og filmer. Den har også LED-baklys.", hvilke netbook har ikke det?

 

Etter å ha lest artikkelforfatters profil, så er jeg overbevist om at han klarer å skrive svært mye bedre artikler enn å pumpe ut slike meningsløse oversatte pressemeldinger.

 

IT-avisen er ikke spesielt mye bedre, men det klarer i alle fall ofte å vri det over i en annen stil gjerne med litt humor. Det samme gjelder Engadget. Der er det ikke stort annet enn pressemeldinger å spore, men gud så mye mer spennende de er å lese på grunn av måten de er forfattet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

@Nuffern: Er strengt uenig i sammenligningen mellom Engadget og ITavisen samt HW.no. Til tross for at nyhetene til Engadget ofte er svært korte inneholder de akkurat nok informasjon som trengs for å forstå hva det er snakk om, testene dem og previewene over går på langt noe som har kommet fra ITavisen og Hardware.no på lang, lang tid.Nei, uff. Savner "gamle" dager når Hardware.no faktisk testet ting, skjermkort, prosessorer, kabinett og heile sulamitten. Før programvare.no gikk i dass. Overklokking.no gikk i dass. Etter det har det gått fra kvalitet og tester til kvalitet til kvantitet. Er år og dag siden (føles det som) jeg har lest en skikkelig test på HW.no. Eneste som fortsatt holder tritt og greit er Akam og Amobil, HW.no er bare en skygge av sitt gamle jeg.Og nå ble jeg lettere lei meg. *gå og legge seg*

Lenke til kommentar

Den er her allerede:

 

http://shop.lenovo.com/us/products/professional-grade/thinkpad/x-series/x120e/index.html?cid=us%7Csoc%7Ctl%7Clenovo%7Ctwtx120e%7C1000001&

 

$550 etter at jeg oppgraderte til E350 og 6-cellers batteri. 4125kr for en Thinkpad er neimen ikke noe å kimse av.

Lurer på hva Lenovo får av Microsoft mot å ikke selge maskinene uten operativsystem/med gratis alternativer. En ting er at "ferdigmaskiner" ikke har det, men når man får tilpasse maskinen selv, burde det virkelig være mulig å kjøpe uten OS.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...