Gå til innhold

Hva skal Apple lansere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Creds til Apple om ryktene stemmer med integrert SSD for OS. Leverer de også med lightPeak/Thunderbolt blir dette maskina for teknologifreakene.

 

Hm. Ser ikke det helt store med dette. Greit nok, artig, men ikke noe mer. Anser meg selv som, om ikke teknologifreak, i alle fall teknologientusiast, men merket ikke at jeg løftet på hverken høyre eller venstre øyenbryn av dette...

 

PS: Cyrix FTW :)

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt vitsen med en knøttliten SSD bare for OS. Greit, OS-et blir raskere, men hvis man ikke kan installere programmer på den, er det liten vits. En hybriddisk ala Momentus XT må da være en mye bedre løsning, da den lagrer de viktigste filene, både i OS og andre programmer, på SSD-en. Sammenlignet med en hybriddisk høres detee ut som en særdeles dårlig ide. Men det står jo artikkelen at det bare er et rykte, så vi får nesten håpe for Apples del at det blir med det.

Lenke til kommentar

Hmm, blir jo interessant med lightpeak, men jeg er litt skeptisk til teknologien. Det er jo allerede standarder på vei for 10 gbit-ethernet, samt strøm og diverse og vanlig TP-kabel (men klarer ikke helt å huske hva den heter nå), fiber virker litt krøkkete å dyrt, og du må ha power i egen kabel. I tillegg har det dukket opp lite konkret info om lightpeak foreløpig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vet ikke hva hardware.no røyker, men blir ikke noe ipad 2 lansering i morra.

 

Har jo blitt sendt ut invitasjon 2 mars til ipad 2 lansering :roll:

 

blir nye macbooks i morra ja, men ikke noe ipad

 

Creds til Apple om ryktene stemmer med integrert SSD for OS. Leverer de også med lightPeak/Thunderbolt blir dette maskina for teknologifreakene.

 

Lightpeak er ubrukelig i rev 1, dette burde du vite. Har ikke nok bandwidth

 

dp 1.2 og hdmi 1.4a er mye bedre

Lenke til kommentar

Vet ikke hva hardware.no røyker, men blir ikke noe ipad 2 lansering i morra.

 

Har jo blitt sendt ut invitasjon 2 mars til ipad 2 lansering :roll:

 

blir nye macbooks i morra ja, men ikke noe ipad

Fjøla oppgraderes

 

Hvis det er ett Apple-produkt som virkelig har vært i vinden de siste månedene, så er det iPad 2. Bekreftelsene kommer nå fra en rekke kanter at denne skal lanseres 2. mars.

Lenke til kommentar

Hva skal du med HDMI når du har Displayport? Ser noen praktiske årsaker, men du kan jo fint ta DisplayPort til HDMI og det fungerer jo helt fint med 8-kanals lyd osv..

 

Vel, en meget god grunn er at man med en dedikert HDMI-port slipper å for det første kjøpe seg adapter fra displayport til HDMI, og for det andre slipper man å dra rundt på dette adapter. Bare Apple-brukere synes det er helt genialt å drasse rundt på bøtter av adaptere.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å bli frekke her å komme med kommentarer som "Bare Apple-brukere synes det er helt genialt å drasse rundt på bøtter av adaptere" for ekstra adaptere er det vell ingen som er noen større fan av, men det er ikke stort med plass til flere utganger og da velger jeg heller en ekstra USB osv fremfor det å ha både DisplayPort og HDMI.

 

Kanskje kunne Apple ha byttet ut DisplayPort med HDMI, men da utelukker de jo folk fra å kunne benytte sine Apple Cinema skjermer direkte på MacBook Pro og det ville jo vært smått ironisk, samtidig så er jo DisplayPort strengt tatt en slags videreutvikling av HDMI så det å erstatte den med HDMI ser jeg svært liten grunn til og plass til en i tillegg er det knapt og nå som Intel har gått sammen med Apple og laget en DisplayPort + LightPeak kombinert port så begge går igjennom samme port så ville det vært enda mer tåpelig å fjerne den.

 

 

Ser fordelen med HDMI direkte, men samtidig så ser jeg heller ikke helt det store behovet for HDMI når du alt har DisplayPort da er det endel andre porter jeg heller ville ha prioritert egentlig.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til å bli frekke her å komme med kommentarer som "Bare Apple-brukere synes det er helt genialt å drasse rundt på bøtter av adaptere" for ekstra adaptere er det vell ingen som er noen større fan av, men det er ikke stort med plass til flere utganger og da velger jeg heller en ekstra USB osv fremfor det å ha både DisplayPort og HDMI.

 

Kanskje kunne Apple ha byttet ut DisplayPort med HDMI, men da utelukker de jo folk fra å kunne benytte sine Apple Cinema skjermer direkte på MacBook Pro og det ville jo vært smått ironisk, samtidig så er jo DisplayPort strengt tatt en slags videreutvikling av HDMI så det å erstatte den med HDMI ser jeg svært liten grunn til og plass til en i tillegg er det knapt og nå som Intel har gått sammen med Apple og laget en DisplayPort + LightPeak kombinert port så begge går igjennom samme port så ville det vært enda mer tåpelig å fjerne den.

 

Det er tøys, rett og slett. Apple har plenty plass til å implementere flere utganger på laptop'ene sine. Alt koker ned til Apple's skitne policy. Det hadde vært null problem for Apple å legge til en HDMI-port i tillegg til Displayport. Det hadde vært null problem for Apple å inkludere nok en USB-port. Men de gjør det ikke. Designet skal være minimalistisk. Ikke bare fordi det skal se renere ut, men mest fordi det betyr penger spart. De sparer en operasjon i produksjonen av selve chassiset. De sparer innkjøp av portene. De sparer implementering på hovedkortet. Og de tjener penger på at folk må kjøpe seg adaptere. Og likevel selger de maskinene til overpris.

Lenke til kommentar

Lightpeak er ubrukelig i rev 1, dette burde du vite. Har ikke nok bandwidth

 

dp 1.2 og hdmi 1.4a er mye bedre

 

Hva skal det bety? Light Peak har 10 Gbit/s, eller 1280 MB/s.

Det er like bra som hdmi og dp, pluss att Light Peak er beregnet for I/O, ikke lyd og video. I tillegg har den kapasitet for 10 Gbit/s ned SAMTIDIG med full hastighet opp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...