Gå til innhold

Artikkel: Trenger du nytt fotostativ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et søk på Induro angir 20 tråder i forumet.

Såpass mange. Hva med Benro og Manfrotto?

 

Søker man på Velbon Sherpa gir det 331 tråder.

Nå er jo Velbon Sherpa favorittstativet vårt for de som har dårlig råd, da.

 

Nettopp:-)

Påpeker bare hvor "populær" Induro er....

 

Dersom man skal tro på internettet (og det vil vi jo) er Induro mer eller mindre Benro for det amerikanske markedet. Mulig ting har endret seg siden den gang.

 

På dpreview gir et søk på Induro 1250 treff og Velbon Sherpa 607 treff, uten at det nødvendiogvis forteller veldig mye :D

Lenke til kommentar

Ja, jeg trenger ett fotostativ. Så hvorfor ikke legge ut en anbefaling av stativer?

 

Velbon Sherpa er nevnt uten at jeg kjenner de forskjellige modellene. Selv gikk jeg for Feisol CT-3401 og er fornøyd med det. Forøvrig kjøpte jeg det gjennom lokal butikk, fikk det til samme pris, dvs at jeg sparte porto, mao det er ikke alltid ting er billigere på nettet.

 

Oversikt over forhandlere finner du distribitørens hjemmeside.

 

Feisol er lite profilert på dette forumet, litt mer på foto.no, men det står ikke i stil med hvor populært det er på f.eks. dpreviews forum.

Lenke til kommentar

De er ikke å finne i norske butikker enda, men vi har lagt dem inn i dag.

???

Mener det er lenge siden jeg så dette merket hos Interfoto, så det har vært å få i norsk butikk en god stund.

 

Edit: Ser at kaitorge også nevnte dette.

 

Jeg var nok litt upresis, jeg snakket om norske butikker tilknyttet Prisguide.no. Interfoto har vi nok dessverre ingen avtale med :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg trenger ett fotostativ. Så hvorfor ikke legge ut en anbefaling av stativer?

 

Hei.

Jeg har et Induro AT213 stativ med kulehode BH2 (kulehodet selges ikke seperat). Dette settes selges som Induro AKB2 hos f. eks. Japan Photo. Stativet er utrolig stødig (passe tungt). Hodet har bare en kontroller og er derfor svært hurtig å bruke. Kulen er kanskje noe liten for "smooth handling", men jeg er førnøyd med stativet sammen med min Nikon D300s. Hodet kan du skifte ut med hva du måtte ønske av Induro hoder og andre merker.

Jeg er kjempefornøyd med stativet i forhold til pris.

 

Lenke til Induro: http://www.indurogear.com/main/

 

Hilsen

 

avogtil

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...