Gå til innhold

Test: Larkooler KU3-241


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke optimal plassering av rad om man har et par hardtarbeidene grafikkort.

Er vel greiest å montere i topp da :p

 

Uansett så dette bra ut men dyrt... Og ville jo tydeligvis brukt andre slanger.

 

Det betyr vel ingenting når skjermkortene er vannkjølt?

 

Selvfølgelig ikke, men når de ikke er det fyker det ut 90 graders luft i 100 km/t.

Lenke til kommentar

Ikke optimal plassering av rad om man har et par hardtarbeidene grafikkort.

Er vel greiest å montere i topp da :p

 

Uansett så dette bra ut men dyrt... Og ville jo tydeligvis brukt andre slanger.

 

Det betyr vel ingenting når skjermkortene er vannkjølt?

 

Selvfølgelig ikke, men når de ikke er det fyker det ut 90 graders luft i 100 km/t.

Ja, er helt klart enig at det ikke er den beste plasseringen hvis man ikke skal vannkjøle skjermkortene.

 

Hvordan er egentlig lufttflyten bak der? Kan da umulig være den beste.

Lenke til kommentar

Par ting jeg noterer meg i denne testen :

 

*Her er det i utgangspunktet kun testet kjøling av cpu , og dette opp til magiske 120Watt , noe som i mine øyne er rett og slett alt for lite. Her bør hardware få til å teste langt mer så man kan vite om dette systemet greier å kjøle i tillegg et skjermkort som feks Nvidia 580 eller 6970 fra Amd uten ekstra radiator.

 

*Det bør også kunne la seg måle vannstrømmen som systemet greier og om denne synker betraktelig ved å benytte seg av en ekstra radiator eller gpu kjøler.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig lufttflyten bak der? Kan da umulig være den beste.

Bak kabinettet? Vil tro den er relativt bra med to 120mm vifter.

 

 

Luftflyten spiller ingen rolle det er tempen på lufta som har noe og si, så om GPU(ene) ikke er vannkjølte som de ikke kan være med det settet der så blåser du normalt varmluft rett til radiatoren. Den plasseringen av radiator er kun egnet dersom GPU er vannkjølt eller dumper eksos inn i kabinettet, har selv testet dette.

 

Sikkert et ok sett til å kjøle en moderat OCet CPU men ikke noe rått vannkjølingssett. Personlig liker jeg ikke pumpe og vanntank satt sammen på den måten i bredden da det ofte begrenser plasserings mulighetene, har testet noen av Thermaltake sine lignende løsninger.

Lenke til kommentar
Dette er rå vannkjøling

 

Virkelig, hardware.no? Virkelig?

Dette er en parodi.

Det var det jeg fryktet: at Hardware.no egentlig ikke har rare peilingen på vannkjøling. Ikke ulikt meg, for å være helt ærlig. Det hadde likevel vært flott om forespørselen min om en ekte anbefalelse av brukere som deg kunne kommet fram. Trenger ikke forklare så mye hvorfor, bare hvilke komponenter du ville brukt. :)

Lenke til kommentar

Grei test av et greit sett, jeg skulle ønske at dere testet et skikkelig selvbygd sett, slik at dere hadde en god benchmark på hvor bra sikkelig vannkjøling yter. For dette er ikke skikkelig vannkjøling. Det er et middels godt ferdigsett. Og når dere roser det opp i skyene som om det skulle vært skikkelige saker, er jeg redd for at "kidsa" kjøper noe slik som dette på deres anbefaling og tror de har det beste som finnes. Dette synes jeg er synd, for du skal ikke ut med så mye mer enn dette for å få noe som yter mye bedre.

 

Kan ikke noen ta for seg hva som er det ultimate oppsettet for vannkjøling i henholdsvis budsjettklasse, entusiastklasse og stillegående klasse? :)

Kan alltids ta en kjapp en der. Dette settet fra XSPCer et rimelig bra budsjettsett. XSPC lager billige produkter som yter relativt bra. Jeg vil tippe dette settet yter omtrent likt med det som er testet her, og koster betydelig mindre. Men etter frakt fra USA blir det nok ikke så mye billigere uansett.

 

Skal man ha noe særlig bedre enn det, må man sette det sammen selv, og det blir fort individuelt hva man har lyst på, men jeg brukte et par minutter på å sette sammen et sett som kan kjøle CPU og GPU veldig bra og samtidig gjøre det musestille. I tillegg til det jeg har i handlevogna trenger man en GPU-blokk og noe til å styre viftene. Beklager at det er i BMP, og den er delt i to, men sitter på laptopen, og Paint er føkka.

 

Dette settet kvalifiserer nok som "entusiast" for de fleste, men det er mange som har betydelig råere sett. Man kan dytte inn ekstra radiatorer, sette inn flere loops, koble flere pumper per loop, kjøle chipset... det er bare fantasien (og lommeboka) som setter grenser.

skart1.bmp

skart2.bmp

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva betyr Amd Stock(vann)?

Fail :p

 

Jeg er også enig i at å teste et vannkjølingssett med høyeste belastning 120W er tullete. Det er omtrent som å teste en Ferarri eller 1000CC R-motorsykkel i en 30/50-sone...

 

Hva med å teste en 980x (eventuelt 1090T) stock og OC + 1-3x 580/6970 (stock og OC) med diverse vannkjølingssett?

Har selv veldig lyst til å se test med god skalering av belastning på RA-3, eller RA-2. (200-800W+)

Lenke til kommentar

Her er en test av det samme settet pureoverclock.com

The 1/4" setup doesn't offer the cooling performance of larger-sized kits, so there's a bit of a restriction there. Mind you, this does help keep the cost down as a result, so the tradeoff is understandable. The lower fan speeds, however, hampered the higher overclocking results, and the tubing is quite stiff. The aluminum bezel would look better with a brushed aluminum finish rather than a painted look, and the LED light doesn't adequately illuminate the coolant level through the window. These are minor issues, however, and design tweaks can easily fix these niggles. That being said, the only real downside to note is the end-mounted ports take up considerably more space if the radiator is internally mounted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...