Gå til innhold

App-utgaver av The Dark Knight og Inception


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Velkommen etter Apple ;)

 

Hva har apple med dette saken å gjøre?

... og i såfall, velkommen etter hvem?

 

 

Apple og Warner Bros. har nylig kunngjort og lansert en "banebrytende" funksjon for Apple-produkter som iPad, iPhone og iPod Touch – en nedlastbar app som gir tilgang til filmene The Dark Knight og Inception, og eksklusivt bonusmateriale

 

Og velkommen etter WP7.

 

Men jeg skjønner virkelig ikke hva de som kjøper disse tenker på. Hvorfor betale 50-100kr for en film som er låst til en mobil enhet.

Lenke til kommentar

Jeg har lest artikkelen to ganger og forstår ærlig talt ikke hva dette dreier seg om.

Du kan laste ned og sjå spelefilmar på ein mobiltelefon. Sidan Facebook og liknande sosiale medier også finnes på ein mobiltelefon meiner dei at du kan kommunisere med andre for å diskutere filmen. Sannsynlegvis meint brukt i etterkant, ikkje under sjølve filmen.

 

Prisen er rimelig stiv for ein video i så lite format, det er sikkert eit betre marked for TV-seriar som folk kan sjå på bussen og liknande. For min del ser eg seriar og film på ein stor TV, det er ein viktig del av opplevelsen.

Lenke til kommentar

Litt utrolig at ingen har kommentert dette før, men:

Man vil da kunne få laste ned eller streame filmen et uendelig antall ganger

Streaming innebærer jo per definisjon at du laster ned filmen, uten nødvendigvis å lagre hele filmen på harddisken for senere bruk. Tolker det riktig, er det snakk om å enten streame eller lagre på harddisken.

 

Flisespikkeri? Kanskje, men jeg ser det er mange som snakker om streaming og nedlasting som om det skulle vært forskjellige ting, og da er det viktig at et profesjonelt teknoligimedie som Amobil ikke bidrar til å spre denne misforståelsen enda mer.

Lenke til kommentar
Tolker det riktig, er det snakk om å enten streame eller lagre på harddisken.

Sjølvsagt er det snakk om å lagre den på harddisken eller vise den direkte frå nett, kva er altenativer?

 

Ein film må nødvendigvis lastast ned for å kunne visast, men den treng ikkje bli liggande på disken og ta opp plass. Streaming og nedlasting er ikkje det samme nei.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...