Gå til innhold

Få bedre kontroll og ytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er langt i fra "alle" som kjenner til navneendringen, og når den først har blitt gjennomført så er det kanskje like greit å kalle det ved sitt rette navn. Med APU inne i bildet så forsvinner gradvis skillet mellom CPU og GPU, og driverne som "ATI" gir ut vil ha mye å si også for APU-ytelsen. Derfor blir det feil å fortsette å referere til ATI, nettopp fordi det ikke eksisterer lenger.

Det var ikke mer enn en sarkastisk påminnelse på det, ingenting å ta seg nær av :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg hadde catlyst 10.2 og skulle oppgradere til 11.1 , men installasjonsprogrammet slutet å virker retter at det var startet .

Den gamle som fulgte med skjermkortet ville heller ikke la seg installere.

 

 

Nå holder jeg meg til håpet på at det er neon som har oppskriften på måten som får ordnet opp i alle driten.

Forøvrig så ligger det ingen referanse i kontrollpanelet på at det er installert noen catalyst driver og programvare til tros for at jeg kan starte opp catalyst controlpanel

Lenke til kommentar

virker som hw.no er ati fans, da dem kun skriver når ati slipper drivere, og aldri når nvidia slipper drivere. men er vel kansje derfor man leser mest seriøse sider som guru3d osv :p

 

AMD slipper vel drivere en aning oftere enn nvidia, så kanskje det er derfor det virker som nvidia blir oversett?

 

Denne artikkelen er omtalt under programvare. Jeg har kjapt sett gjennom programvare-artikler tilbake til 2008. Mulig jeg har oversett noe, men eneste gang jeg finner nvidia driver nevnt er i mars 2010, hvor de omtalte en feil i en driver. På tre år altså ingen artikler om ny driver fra nvidia. De har vel kommet med minst et par drivere i denne tiden, tror du ikke?

Lenke til kommentar

jeg hadde catlyst 10.2 og skulle oppgradere til 11.1 , men installasjonsprogrammet slutet å virker retter at det var startet .

Den gamle som fulgte med skjermkortet ville heller ikke la seg installere.

 

 

Nå holder jeg meg til håpet på at det er neon som har oppskriften på måten som får ordnet opp i alle driten.

Forøvrig så ligger det ingen referanse i kontrollpanelet på at det er installert noen catalyst driver og programvare til tros for at jeg kan starte opp catalyst controlpanel

 

Kan vell godt dele metoden som hjelper meg de gangene jeg har fått installering/avinstallering problemer med mitt Radeon skjermkort.

 

-Last ned driveren på nytt.

Dette kun for å eliminere den mulighet at din setupfil har blit skadet under nedlasting.

 

-Avinstaller skjermkort driveren.

Til dette kan du bruke bedre avinstalleringsprogram, som til eksempelvis IObit Uninstaller (alt. IObit Toolbox)

http://www.iobit.com/products.html

Et annet alternativ er å starte installeringen av skjermkortdriveren og velge "avinstallere"

 

-Fjern siste rest av skjermkortdriveren ved hjelp av Guru3D - Driver Sweeper.

http://www.guru3d.co.../driversweeper/

 

Dette punktet er sansynligvis ikke nødvendig, men jeg liker selv å utføre en fil/register opprydding på dette tidspunkt.

Til dette finnes det programmer i massevis, hvor CCleaner (Crap Cleaner) er en av de mest kjente.

http://www.piriform.com/ccleaner

 

-Og til slutt installerer du skjermkortdriveren på nytt.

Lenke til kommentar

jeg hadde catlyst 10.2 og skulle oppgradere til 11.1 , men installasjonsprogrammet slutet å virker retter at det var startet .

Den gamle som fulgte med skjermkortet ville heller ikke la seg installere.

 

 

Nå holder jeg meg til håpet på at det er neon som har oppskriften på måten som får ordnet opp i alle driten.

Forøvrig så ligger det ingen referanse i kontrollpanelet på at det er installert noen catalyst driver og programvare til tros for at jeg kan starte opp catalyst controlpanel

 

Kan vell godt dele metoden som hjelper meg de gangene jeg har fått installering/avinstallering problemer med mitt Radeon skjermkort.

 

-Last ned driveren på nytt.

Dette kun for å eliminere den mulighet at din setupfil har blit skadet under nedlasting.

 

-Avinstaller skjermkort driveren.

Til dette kan du bruke bedre avinstalleringsprogram, som til eksempelvis IObit Uninstaller (alt. IObit Toolbox)

http://www.iobit.com/products.html

Et annet alternativ er å starte installeringen av skjermkortdriveren og velge "avinstallere"

 

-Fjern siste rest av skjermkortdriveren ved hjelp av Guru3D - Driver Sweeper.

http://www.guru3d.co.../driversweeper/

 

Dette punktet er sansynligvis ikke nødvendig, men jeg liker selv å utføre en fil/register opprydding på dette tidspunkt.

Til dette finnes det programmer i massevis, hvor CCleaner (Crap Cleaner) er en av de mest kjente.

http://www.piriform.com/ccleaner

 

-Og til slutt installerer du skjermkortdriveren på nytt.

 

I mit tilfelle så tror jeg nok jeg må gjennom en register rensk.

Det kommer nemlig ikke opp noen informasjon om installerte skjermkort programmer i kontrollpanelet til Windows.

å bruke skjermkort installering å velge av installering er et av punktene som ikke fungerer ( det er det samme om jeg velger av-installering eller installering , programmet slutter å virke uansett ).

 

Nå jeg får lit mere tid på meg så jeg forsøke dine metoder

Lenke til kommentar

nå hjalp det over hode ikke.

 

installasjons programmet starter , jeg velger neste for språk er allerede valgt .

så kommer valget mellom installere og av installere.

 

 

Uansett hva jeg velger der så kommer feilmeldingen om at programmet her sluttet å virke.

Så av en eller annen merkelig grunn så virker ikke installasjonsprogrammet

 

 

Nå kan det virke som om den neste muligheten jeg har er å installere Windows fra grunnen av.

ulempen er at en feil gjør at orginal DVD ikke kan fullføre inhalasjonene

 

 

Nå har jeg fått lagt inn selve driveren ( og bare den ) mens Catalyst controlsenter ler seg ikke oppdatere.

det må være en slags inkompatibilitet melleom Windwos og instalasjonsprogrammet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...