Gå til innhold

Hvilken strømforsyning?! (trenger svar fort, kjøpe i kveld)


Anbefalte innlegg

Dette er det de komponentene jeg har funnet fram til nå.

Hvilken strømforsyning!?!? :)

 

Mainboard S-AM3 AMD890FX ATX 3xPCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 Raid DDR3

 

VGA-Card Radeon HD6970 2048MB PCI-E 2xDVI/HDMI/2xDisplayPort HDCP

 

CPU Phenom II X6 1100T 125W AM3 9MB 3.3GHz/3.7GHz Turbo Core

 

HAF X Full black chassis w/two X dock Big Tower

 

2.5" FlashDisc/SSD 60GB Vertex 2 SATA2 MLC Performance Series RW:285/275 MB/sec

 

Harddisk 1.0TB 7200RPM SATAII 3.0Gb 3.5" NoiseGuard SilentSeek

 

Wireless N 802.11b/g/n 300Mbps PCI-Ex1 Adapter

 

DVD Recorder 24x SATA RAM Internal Black Bulk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen spesiell butikk du skal kjøpe fra?

Du vil nok trenge en god 550-600 W enhet.

 

Hvor er RAM? 4 GB DDR3 vil holde fint, ikke kjøp RAM som kjører fortere enn 1600 MHz, det har ikke noe å si på ytelse og koster mye. Du skal ha et dual-kit

 

Uansett: Antec Truepower New, Corsair HX/AX, Seasonic og NZXT er alle gode merker. Finn en som passer din prisklasse og er i 550-600W området.

 

Komplett.no har en deal på en Silver Power 750W for 550 kr, denne er også meget god.

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell butikk du skal kjøpe fra?

Du vil nok trenge en god 550-600 W enhet.

 

Hvor er RAM? 4 GB DDR3 vil holde fint, ikke kjøp RAM som kjører fortere enn 1600 MHz, det har ikke noe å si på ytelse og koster mye. Du skal ha et dual-kit

 

Uansett: Antec Truepower New, Corsair HX/AX, Seasonic og NZXT er alle gode merker. Finn en som passer din prisklasse og er i 550-600W området.

 

Komplett.no har en deal på en Silver Power 750W for 550 kr, denne er også meget god.

Ram og OperativSystem er allerede kjøpt. jeg har tenkt å kjøpe alt fra PS.no, men ingen av merkene du nevner er der. bare chieftec, antec, Coolermaster og Silverstone.

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell butikk du skal kjøpe fra?

Du vil nok trenge en god 550-600 W enhet.

 

Hvor er RAM? 4 GB DDR3 vil holde fint, ikke kjøp RAM som kjører fortere enn 1600 MHz, det har ikke noe å si på ytelse og koster mye. Du skal ha et dual-kit

 

Uansett: Antec Truepower New, Corsair HX/AX, Seasonic og NZXT er alle gode merker. Finn en som passer din prisklasse og er i 550-600W området.

 

Komplett.no har en deal på en Silver Power 750W for 550 kr, denne er også meget god.

Ram og OperativSystem er allerede kjøpt. jeg har tenkt å kjøpe alt fra PS.no, men ingen av merkene du nevner er der. bare chieftec, antec, Coolermaster og Silverstone.

 

Han nevnte Antec Truepower New.

Lenke til kommentar

CoolerMaster GX har fått dårlige anmeldelser...

 

EDIT:

http://www.hardwaresecrets.com/article/Cooler-Master-GX-750-W-Power-Supply-Review/917/10

overspenninger på 3.3V og 5VSB. Jeg vet ikke hvor mye som bruker 3.3V idag, men det er verdt å tenke på. Kjøp heller Truepower New på 650 W.

 

Ingenting er kjipere enn å se at hovedkortet tar fyr under spilling

Endret av arni90
Lenke til kommentar

CoolerMaster GX har fått dårlige anmeldelser...

 

EDIT:

http://www.hardwaresecrets.com/article/Cooler-Master-GX-750-W-Power-Supply-Review/917/10

overspenninger på 3.3V og 5VSB. Jeg vet ikke hvor mye som bruker 3.3V idag, men det er verdt å tenke på. Kjøp heller Truepower New på 650 W.

 

Ingenting er kjipere enn å se at hovedkortet tar fyr under spilling

Okaaaaay!.... den var kjip, men det er altså snakk om når jeg har komponenter som har 3.3v og 5VSB??!

tror det vil gå greit med de komponentene jeg har satt opp?

Lenke til kommentar

Det er vel lite som går på 3.3V nå, de fleste HDDer og SSDer kjører fortsatt på 5V, grunnet kompatibilitet med Molex-overganger. Det er vel snakk om PCI-porter og kanskje minnet. Det meste blir regulert over fra 12V-linja idag.

 

5VSB er stort sett for å lade USB når du har skrudd av PCen om jeg ikke husker feil. iPod-ladere og lignende er mye verre enn det som er på testen, så mobilen din takler det sikkert fint.

 

Det går sikkert bra, men at det ikke er innenfor ATX-spesifikasjonene er bekymringsverdig

Lenke til kommentar

Kjøp Corsair, så har du psu for resten av ditt liv ;)

å dette kan du garantere :D? :tease::yes:

Vel, Corsair er gjennomsyret av kvalitet + 7 års garanti. De koster også flesk da, men kvalitet koster.

 

Er nå like bra kvalitet på Antec Truepower New, nxzt hale90, seasonic X, xfx black edition, for å nevne noen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...