Gå til innhold

MacBook Air med Sandy Bridge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som hadde vært utrolig fett, er om MacBook Air 13 fikk en Intel Core i5 2357M under panseret. Det er en tokjerne med fire tråder som utnytter Turbo Boost funksjonalitet: CPU-delen går fra 1,4 til 2,3GHz, og GPU-delen fra 350 til 900MHz. Disse relativt lave tallene kommer av at TDP ligger på ytterst beskjedne 17W. Med andre ord får man god opplevd ytelse og fantastisk batteritid. :new_woot:

Lenke til kommentar

Synes det er meget festlig at det sjelden tar mer enn én time fra en artikkel publiseres til en eller annen kommer og hetser den.

 

Nå var sikkert ikke hensikten med artikkelen å informere om at Apple kommer til å oppgradere, men heller når de kommer til å oppgradere med den nye prosessoren. Eventuelt tar jeg helt feil.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor hw og amobil kaster bort så mye spalteplass på alle disse spekulasjonene om framtidige Apple-produkt for tiden. Alle som kan legge sammen 2+2 skjønner at MBA vil bli oppdatert i løpet av 2011, så det er neppe noe å skrive om, og resten blir bare meningsløs gjettelek omkring datoer.

 

Ekstra patetisk når skribenten ikke klarer å få det som er av fakta riktig når han skriver: " Dagens MacBook Air-og MacBook Pro-modeller er begge utstyrt med Core 2 Duo-brikke. Dette melder nettstedet cnet.com, men det er foreløpig ikke bekreftet av Apple."

 

Dagens 15" og 17" MacBook Pro-modeller er ikke utstyrt med Core 2 Duo-brikke. Det ble faktisk bekreftet av Apple for ca 10 måneder siden, da disse modellene ble tilgjengelig med Core i5 eller i7.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

@Newton

 

At du ikke fatter hvorfor dette er interessante nyheter for folk flest sier vel kanskje litt om intelligensnivået ditt.

 

Når det gjelder slippdato, så er det ikke "i løpet av 2011" eller noen "meningsløs gjettelek". Hvis du faktisk hadde lest artikkelen så hadde du visst at ny MBA ventes i juni.

 

Hadde du visst noe som helst om emnet, så hadde du også visst at det er utfordringer med å bruke Sandy Bridge i MBA kontra C2D pga. integrert GPU, varmeutvikling og andre faktorer. Vi snakker om en av verdens tynneste maskiner her.

Siden jeg i motsetning til deg har en IQ som ligger et stykke over 40, så ser jeg forskjellen på en nyhet og en unødvendig tulleartikkel basert på dels på spekulasjoner, dels på selvfølgeligheter. Folk flest som har interesse av dette skjønner utmerket godt at det med 8-12 måneders mellomrom gjerne kommer oppdaterte versjoner av Apples forskjellige datamaskiner - det er ikke en nyhet.

 

Når artikkelen sier "ventes i juni" så er det nettopp en gjettelek de bedriver. Har sett slike spådommer slå feil tusen ganger. Juni kan godt bli tidspunktet for lansering av iPhone 5, og da er det like sannsynlig at de venter til september-oktober med oppdatering av MacBook Air. Men det er fortsatt en ganske meningsløs gjettelek for alle som ikke er involvert i produktutviklingen hos Apple.

 

Hadde du visst hva jeg vet om emnet, og lest hva jeg har skrevet i tidligere tråder om designvalg ift. varmeutvikling (eller TDP i CPU og GPU), så hadde du neppe gått inn for å drite deg ut i full offentlighet.

Lenke til kommentar

Bra argumentasjon. Hadde du visst det JEG vet, så hadde du bare hoppa utenfor en bro. Vi får se hvem som driter seg ut i juni. Uansett er dette en interessant nyhet som garantert fikk veldig mange hits i forhold til andre artikler, uansett hva du mener. Det er alltid knyttet stor spenning til Apple-produkter, uansett hvor jevnlig de slippes. At du ikke tåler at de får oppmerksomhet er det ingen som bryr seg om.

Lenke til kommentar

Du angrep jo deg selv ved å skrive at du ikke forstår hvorfor dette er en nyhet. Kalte deg ikke noe som helst jeg, det klarte du fint selv om du tok deg nær av det. Du svarte aldri på spørsmålet mitt forresten, hvor mange andre artikler har du klagd på i dag? Hvis du synes dette er dårlig må det jo være et tonn andre du klikker i vinkel på :)

Lenke til kommentar

This changes everything. Again. :ph34r:

not...

 

Men jøss, når tenkte de på å oppgradere maskinene til dagens hardware marked da? trodde de bare skulle ha ssd som standar fra sommeren av jeg, men var vist ikke det nei..

Nå er Thunderbolt et stort steg da, men skulle ønske at SSD ble plassert i de dyrere modellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...