Gå til innhold

Ny toppmodell fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper Sony eller noen andre lager pellicle-kamera med optisk/elektronisk hybridsøker - den ville blitt litt mørkere (i alle fall den optiske delen), og speil/prismeboks hadde sikkert blitt stor, dyr og komplisert.

 

Men, en hybridsøker å la X100, men TTL, hadde bare vært kult! :D

 

Problemet med en TTL hybridsøker er at lys samtidig skal treffe sensoren og søkeren - og det er ikke lett!

Lenke til kommentar

Oversatt siden til engelst via google translate og fikk bl.a. dette:

Prototype / "Translucent Mirror Technology" (Technology Toransurusentomira) with mid-range unit concept model

半透過ミラーを採用した"Translucent Mirror Technology"や新開発"Exmor" APS HD CMOSセンサーを搭載する予定のAマウントシリーズの中級機のコンセプトモデル(スケルトンモデル)を展示します。 Adopted a semi-transparent mirror "Translucent Mirror Technology" and the newly developed "Exmor" APS HD CMOS sensors will be installed in series A mid-mount machine concept model (skeleton model) on display. 同中級機は、2011年内の発売を予定しており、常時高速・高精度なオートフォーカスを働かせることで、常にフォーカスのあった静止画とフルハイビジョン動画(AVCHD)撮影を実現します。 The intermediate unit, will be available later this year and 2011, it works fast and accurate auto focus at all times, full HD video and still there was always the focus (AVCHD) delivers picture. また、中級機に最適な標準ズームレンズ、フラッシュ、縦位置グリップも合わせて展示を行います。 The standard zoom lens suitable for intermediate unit, the flash will exhibit together with vertical grip.

 

Vil det si at speilet er delvis gjennomsiktig? Hvilke fordeler og eventuelle bakdeler har dette?

 

http://translate.google.com/translate?hl=no&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.sony.co.jp%2FSonyInfo%2FNews%2FPress%2F201102%2F11-020%2F

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oversatt siden til engelst via google translate og fikk bl.a. dette:

Prototype / "Translucent Mirror Technology" (Technology Toransurusentomira) with mid-range unit concept model

半透過ミラーを採用した"Translucent Mirror Technology"や新開発"Exmor" APS HD CMOSセンサーを搭載する予定のAマウントシリーズの中級機のコンセプトモデル(スケルトンモデル)を展示します。 Adopted a semi-transparent mirror "Translucent Mirror Technology" and the newly developed "Exmor" APS HD CMOS sensors will be installed in series A mid-mount machine concept model (skeleton model) on display. 同中級機は、2011年内の発売を予定しており、常時高速・高精度なオートフォーカスを働かせることで、常にフォーカスのあった静止画とフルハイビジョン動画(AVCHD)撮影を実現します。 The intermediate unit, will be available later this year and 2011, it works fast and accurate auto focus at all times, full HD video and still there was always the focus (AVCHD) delivers picture. また、中級機に最適な標準ズームレンズ、フラッシュ、縦位置グリップも合わせて展示を行います。 The standard zoom lens suitable for intermediate unit, the flash will exhibit together with vertical grip.

 

Vil det si at speilet er delvis gjennomsiktig? Hvilke fordeler og eventuelle bakdeler har dette?

 

http://translate.google.com/translate?hl=no&sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.sony.co.jp%2FSonyInfo%2FNews%2FPress%2F201102%2F11-020%2F

Sjekk de andre SLT-Axx artiklene som er lagt ut på akam, de har samme teknologien.

Lenke til kommentar
20mpx fra Sony = 20mpx for Nikon :new_woot:

De har jo allerede markedets råeste APS-C sensor på markedet og da regner jeg med de bruker den (16 Mp som blant annet A55, Nikon D7000 og Pentax K-5 bruker.) Apropos den brikken så ser det ut til at den har potensial for å forlenge ISO-skalaen i den nedre enden. F.eks til ISO 50.

 

Noen som tørr tippe hva herligheten kommer til å koste?klyts

Forrige APS-C toppmodell A700 kostet rundt 10 000 kr da det var nytt. Dette får nok samme pris.

 

I følge google translate dreier det seg om et kamera med APS-C brikke.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Rett før jeg skrev inn "www.akam.no" i nettleseren tenkte jeg: "Håper det er kommet noen nyheter fra Sony i dag", og jammen hadde det ikke det :)

 

Spennende kamera dette! Lurer på om vi snakker om enda flere bilder enn på A55 i denne modellen. Det jeg også er spent på er hvordan dette kameraet er fysisk. Vanskelig å si ut i fra bildene, men håper det er litt større enn A33/55. Og jeg håper at byggekvaliteten blir nærmere A700. Skal ikke se bort i fra at det kommer 750 med tradisjonell speilteknologi, nei :)

Lenke til kommentar

Sony NEX (E-mount) ser også ut til å få en pen oppbygning av objektiver:

 

E-mount lenses, the lenses of the three previously released (E 16mm F2.8 · E 18-55mm F3.5-5.6 OSS · E 18-200mm F3.5-6.3 OSS), as well as seven books currently in development Exhibits, including a total of 10 lenses. Seven lenses in development, will be commercialized by 2012 successively. Regarding accessories are developing a flash.

 

Carl Zeiss lenses - Sumi Hiroshi (scheduled for release in 2011, focal length: 24mm)

- Telephoto zoom lens (available in 2011, focal length :55-200mm)

- Macro lens (scheduled for release in 2011, focal length: 30mm)

- Portrait (scheduled for release in 2011, focal length: 50mm)

- High-performance standard zoom lens (available 2012)

- Zoom wide (scheduled for release in 2012)

- Medium Telephoto Lens (available 2012)

Hvis noen av de står størrelsemessig i stil til kamerahusene så kan det bli interessant.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

index_img_03.jpg

Stor versjon av bildet her.

 

De tre til høyre er de eksisterende 16, 18-55 og 18-200 objektivene.

 

Resten er nye. Jeg kan skimte et blått Zeiss-merke på det ene og et G-merke på det andre sorte objektivet. Det eneste jeg synes har sånn passe størrelse er det helt til venstre. Det tipper jeg er 30-millimeteren.

 

Fra venstre mot høyre på fremste rekke tipper jeg det er:

30mm makro (ca f/4)

Carl Zeiss 24mm (ca f/2)

Høykvalitets normalzoom (ca 16-50mm f/2,8)

Vidvinkelzoom (ca 10-20mm f/4,5-5,6)

 

Fra venstre mot høyre på bakerste rekke tipper jeg det er:

50mm portrettobjektiv (ca f/1,8)

Telezoom 55-200mm (ca f/4-5,6)

Medium teleobjektiv (ca 100mm f/2,8)

 

Ulempen med svært kort registeravstand er tydeligvis at objektivene må bli desto lengre og da ser mange objektiver ubalansert store ut i forhold til kameraene. Egentlig er det bare 16-millimeteren jeg synes er liten nok, men 30-millimeteren kan sikkert gå under tvil.

 

Samsung NX 100 med enten 20mm f/2,8, 30mm f/2 eller 20-50 f/3,5-5,6 ser mye mer balansert ut selv om den totale tykkelsen sikkert er omtrent den samme som med Sony NEX + det "digre" 18-55 objektivet.

 

Det er forresten ikke første gang Sony gjør et så ubalansert designvalg. Er det noen som husker Sony DSC-F505, F707 F717 og F828?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Håper de slipper flere objektiver med A-mount også. Selv om optikkutvalget er greit, så er det fortsatt en del igjen før de kan konkurrere med Canikon.

Et av bildene med A77 hadde et nytt, ukjent A-objektiv.

 

20110209_img_09_big.jpg

20110209_img_06_big.jpg

"The new standard zoom lens (under development)"

 

Jeg vil gjette på noe a la 17-70mm f/2,8-4,5 OSS.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...