Gå til innhold

Test: Huawei U8800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis det er samme prosessoren som sitter i Desire Z så åpner dette for at tlf kan bli ganske heftig, min desire z som kjører på 1,2ghz til vanlig og 1,4 på max kan vise til ganske høye benchmark tester. og vil tippe at denne er ganske mye enklere å leke seg med enn en overlåst htc :)

Lenke til kommentar

@zimmn: I følge PDAdb.net, som pleier å være nøyakig, er det akkurat samme SoC. Da vil jeg virkelig si at det er mye for pengene! For å si det sånn, det finnes raskere prosessorer på markedet, men 1GHz-prosessoren som sitter i Desire er f.eks. ikke en av dem, så man skal ikke la seg lure bare av MHz-ene.Det finnes ikke mange telefoner med raskere prosessor i salg i dag. I tillegg så kjører prosessoren originalt opp til 1GHz, så det lar seg nok relativt enkelt gjøre å "overklokke" denne ftelefonen uten at det egentlig er snakk om noen overklokk.

 

Amobil: Scorpion Adreno 205 GPU er (som navnet virkelig burde være et solid hint om) GPU-en i SoC-en MSM7230. Chipsett og CPU deler vel også navn, så den har en Qualcomm MSM-7230-cpu og en Adreno 205 GPU (akkurat som alle andre enheter med MSM-7230-SOC. I tillegg har dere, som nevnt over, sannsynligvis blitt lurt av MHz-ene, denne skal være bedre enn 1GHz-SoC-en som bla. finnes i førstegenerasjons Desire.

Lenke til kommentar

Kan man ikke bare laste ned swift keyboard så har man en mye bedre tastaturløsning som kan flere språk (inkludert norsk) har ÆØÅ og som også søker gjennom alle SMSene dine for å lære ord?

 

Jo, eller hvilket som helst annet keyboard man måtte ønske å bruke...

 

Forøvrig ser dette ut til å være en vanvittig god telefon for pengene!

 

/Espen

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den telefonen i en uke nå og er veldig fornøyd. Var litt problemer med Wifi, men en liten endring på routeren så har alt vært bra igjen.

 

Utrolig fint med flash støtte i nettleseren, gjør at jeg kan bl.a. logge inn på min Synology NAS boks og styre alt akkurat som fra en pc.

 

Knall telefon for den prisen. Min første Android telefon, men ting har begynt å falle på plass :)

Lenke til kommentar

Jo, eller hvilket som helst annet keyboard man måtte ønske å bruke...

Ikke sant, det er derfor vi elsker Android - alt kan fikses på en eller annen måte. :thumbup: Joda, SwiftKey er min favoritt. SlideIT derimot var en stor skuffelse :(

 

Håper disse 4 GB internminne kan brukes til apps, så man slipper hacke med rooting og A2SD+ - noe som må til for at f.eks. HTC Desire skal være noe i nærheten av brukbar med mer enn 10 apps.

Lenke til kommentar

Har bestilt denne nå, og er svært spent. Første gang jeg går for et (relativt) ukjent mobil-merke. Jeg hadde i alle fall ikke hørt om Huawei før jeg leste denne testen. Noen som har linker til andre anmeldelser eller reviews? Antar telefonen er rykende fersk, ettersom jeg finner få/ingen tester av den på engelsk heller.

Lenke til kommentar

Har bestilt denne nå, og er svært spent. Første gang jeg går for et (relativt) ukjent mobil-merke. Jeg hadde i alle fall ikke hørt om Huawei før jeg leste denne testen. Noen som har linker til andre anmeldelser eller reviews? Antar telefonen er rykende fersk, ettersom jeg finner få/ingen tester av den på engelsk heller.

 

Mobizmag.no sin test

 

Egen tråd om telefonen her med testing og spørsmål.

 

 

Støtter den multitouch?

 

Ja, to fingre max.

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Ser at samme omtale (samme forfatter og artiklene er nærmest identiske) er å finne på både amobil.no og mobilen.no... Og ser at elkjøp markedsfører den med å referere til begge disse anmeldelsene - altså som om den har fått to 6'ere...

 

Jeg kontaktet elkjop.no om dette - de ville ikke endre markedsføringen. Så jeg har sendt saken videre til Forbrukerombudet.

Endret av steeler
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...