Gå til innhold

Windows 7 SP1 rett rundt hjørnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blant nyhetene i SP1 er RemoteFX med forbedret 3D-klar grafikk som skal gi bedre visuell opplevelse,

 

Denne videreføringen av nyheter er så vag og misvisende at det blir direkte feilinformasjon. RemoteFX er teknologi som muliggjør å bruke hardwareaksellerasjon over Remote Desktop-koblinger. F.eks. betyr dette at man kan bruke Direct3D-applikasjoner på en virtuell desktop som kjører i en serverpark. Applikasjonen rendres realtime i servermiljøet, for så å sende bildene ned til en tynnklient. Opplevelsen blir som om tynnklienten har kraftig lokal maskinvare, når det i realiteten er skjermkortet på serveren som gjør jobben.

 

Tilsvarende teknologi som Citrix HDX 3D Pro.

Lenke til kommentar

Ehem, jeg har og har hatt denne en stund nå, riktignok på engelsk, men det er rtm...

 

Den har vært ute på norsk som RTM også siden januar...

 

win7sp1wave1_001.jpg

 

http://samfunn.myhken.com/windows-7-sp1-og-windows-server-2008-r2-har-blitt-lansert-som-rtm

 

Men det er jo ikke noe å lage mye oppstyr rundt. I prinsippet er jo dette bare en stor pakke med oppdateringer, så ser ingen grunn til å installere den før den blir offisiell.

Lenke til kommentar
Blant nyhetene i SP1 er RemoteFX med forbedret 3D-klar grafikk som skal gi bedre visuell opplevelse,

 

Denne videreføringen av nyheter er så vag og misvisende at det blir direkte feilinformasjon. RemoteFX er teknologi som muliggjør å bruke hardwareaksellerasjon over Remote Desktop-koblinger. F.eks. betyr dette at man kan bruke Direct3D-applikasjoner på en virtuell desktop som kjører i en serverpark. Applikasjonen rendres realtime i servermiljøet, for så å sende bildene ned til en tynnklient. Opplevelsen blir som om tynnklienten har kraftig lokal maskinvare, når det i realiteten er skjermkortet på serveren som gjør jobben.

 

Tilsvarende teknologi som Citrix HDX 3D Pro.

 

Er det klart om dette noen gang vil være tilgjengelig UTENFOR virtualiserte maskiner?

 

Jeg lengter etter muligheten til å ta i bruk 3D maskinvare på andre kraftigere maskiner i huset via remote desktop - slik at om du har èn maskin som har bra 3D ytelse så kan du i praksis få 3D på alle remote desktop devices som du har, rimelig uavhengig av hvor sterke enhetene er.

 

Jeg er fremdeles noe uklar på om remoteFX av tekniske grunner KUN kan klare dette dersom maskinen du remoter til er virtualisert via MS sin virtualisering. I så tilfelle så fjerner det mye av appealen for min del, selv om jeg ser de mulige bruksområdene for det selvfølgelig.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Du har nok dessverre rett i din antagelse om at man må bruke MS sin egen virtualisering. Det sagt, så begynner Hyper-V å fungere veldig bra ytelsesmessig.

 

Angående RFX mot en vanlig PC:

 

Så vidt jeg vet må man slik RemoteFX-funksjonaliteten er i dag ha en Hyper-V server på 2008 R2-plattform, med "RemoteFX-server" som er integrert i host servicen "Remote Desktop Virtualization Host". Deretter må man kjøre en virtuell Windows 7 SP1-maskin på denne hyper-v serveren.

 

Det betyr at inntil videre må man ha Windows Server 2008 R2 og Hyper-V i bunnen på PC-en hvis man skal få tilsvarende løsning i hjemmet. Noe som ikke er veldig praktisk. :( Det er også en del begrensninger i forhold til hva slags prosessor og skjermkort som støttes. Står endel her:

http://technet.microsoft.com/nb-no/library/ff817602%28en-us,WS.10%29.aspx

 

Men gleder meg for all del til det blir mulig, så kan kraft-PC-en/serveren stå på kottet fulltid! Det blir garantert mulig om ikke alt for lenge. Teknologien er der.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Da er Service pack 1 for Windows 7 og Server 2008 R2 endelig lansert fra Microsoft.

Per kl 18.56 er det kun selve sp1 pakken som er tilgjengelig på norsk (multilanguage) men .iso filene bør lanseres snart.

 

Alle versjoner av Windows 7 og Server 2008 R2 er lansert på engelsk med SP1 intrigert på Technet og MSDN.

Det går ikke akkurat raskt å laste ned akkurat nå, så det er nok mange som laster ned fra Microsoft for øyeblikket.

 

http://samfunn.myhken.com/windows-7-og-server-2008-r2-service-pack-1-offisielt-lansert-i-dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...