Gå til innhold

Tøffinger fra Pentax


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det svarte og grønne så ikke så værst ut. Svarte var ganske stilrent, dette er jo ikke kameraer man har i lomme på vei til Vorset, men når man er ute i naturen.

 

For min del er det viktigere at de tåler mye enn at de er moteriktige.

 

Men ja, hvis de lager et ok bilde så hadde det vært genialt å ha et slikt når man er ute og fridykker, 2000kr for et kamera er ikke så mye. Husker jeg skulle ha undervannshus for en stund siden, det lå til 1500kr for mitt Canon kompakt kamera, mye bedre å kjøpe et slikt kamera istedet for 500kr mer.

Lenke til kommentar
Greit nok at kameraene tåler å tas med under vann, men hvor bra bilder får man egentlig på 10 meters dyp med en 1/2,33" brikke og et f/3,5-objektiv?

Sikkert bedre bilder enn f.eks Panasonic LX3, som neppe tåler en centimeters dybde. :p

 

Men seriøst, på 10 meters dybde er nok makrolyset veldig nyttig, selv om ekstern blits hadde vært ennå kjekkere.

 

Snekkern: Helt enig. Jeg skjønner ikke hvorfor vanntett må se sånn ut. Olympus har en del penere kameraer i sin Tough-serie.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

"Snekkern: Helt enig. Jeg skjønner ikke hvorfor vanntett må se sånn ut. Olympus har en del penere kameraer i sin Tough-serie."

 

Er greit med et glorete kamera som skiller seg ut fra resten av faunaen. Mye lettere å finne det igjen et kamera som nesten roper, "her er jeg", når man mister det enn et anonymt kamera. :)

Lenke til kommentar

Driter i farger da det er det funksjonelle pluss bildekvalitet teller.

Tipper at det ikke er mange her på forumet som dykker ned til 10 meter med slik kamera. d

Da er det andre kameraer med undervanhus som er bedre egnet.

Tipper dette er kurant og gripe tak i når man trenger et grepsvenlig kamera for det teller mere en fargen.

god krok er det også selv har jeg såpestyket fra canon D10 men bruker helst 40D til alt på land

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg dette kun for de "tøffe" egenskapene, hvis det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt GorillaGlass / Dragontrail i løsvekt også, så tror jeg at jeg skal kunne bygge det om så det overlever bermudatriangelet (veska til frua :ohmy: ) ;p

Lenke til kommentar

Jeg har haft meget sjov ud af mit Pentax w30, når jeg bader med børnene. Og jeg er RET ligeglad hvor grimt det er - det er legetøj, ikke designertøj!

 

Men her er noget jeg ikke forstår: Der kommer en ny "tough" model ca. en gang om året. Så ville jeg tro, at det gamle model skulle falde i pris, ligesom det sker med f.eks. dSLR-kameraer. Men det sker ikke rigtigt? Den gamle model forsvinder, eller holder samme pris. Man skulle da tro, at der ville være et restlager, der skulle sælges ud?

 

Jeg ville nemlig gerne opgradere mit gamle w30 til w90 - og kiggede om det var ved at falde i pris - men det er det ikke. Og de få forhandlere, der stadig har w80, prøver også at sælge dem til samme pris...

Lenke til kommentar

Jeg har haft meget sjov ud af mit Pentax w30, når jeg bader med børnene. Og jeg er RET ligeglad hvor grimt det er - det er legetøj, ikke designertøj!

 

Men her er noget jeg ikke forstår: Der kommer en ny "tough" model ca. en gang om året. Så ville jeg tro, at det gamle model skulle falde i pris, ligesom det sker med f.eks. dSLR-kameraer. Men det sker ikke rigtigt? Den gamle model forsvinder, eller holder samme pris. Man skulle da tro, at der ville være et restlager, der skulle sælges ud?

 

Jeg ville nemlig gerne opgradere mit gamle w30 til w90 - og kiggede om det var ved at falde i pris - men det er det ikke. Og de få forhandlere, der stadig har w80, prøver også at sælge dem til samme pris...

 

Noe av grunnen er nok at avansen er mye mindre på kompaktkameraer en dslr.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kunne tenke meg dette kun for de "tøffe" egenskapene, hvis det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt GorillaGlass / Dragontrail i løsvekt også, så tror jeg at jeg skal kunne bygge det om så det overlever bermudatriangelet (veska til frua :ohmy: ) ;p

Du drar vel ikke tilfeldigvis kjensel på denne dama? :p

 

Det kan se ut som svigermor... :blush:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...