Gå til innhold

Store prisforskjeller på Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende at El-kjøp kommer såpass bra ut av det og det stemmer nok som de sier at man har fordelen av at man er garantert den Nordiske utgaven sånn at man får undertekster på Norsk.

 

Det aller hyggeligste er i alle fall å se at Blu-ray prisene nå for alvor begynner å ligne "normale" priser som folk er villige til å betale for en god film , personlig har det blitt mer og mer sjeldent at vi går på kino (prisen på billeten her i Trondheim er jo nå på ca 105Kr pr pers) da man ikke får med seg filmen hjem til odel og eie, noe man får til samme pris på dvd / blu-ray.

Lenke til kommentar

Kino og Bluray blir jo ihvertfall som å sammenlikne epler og pærer.

Kjøper jeg Fjordland og spiser hjemme så blir det rimeligere enn om jeg drar på Grand Café og spiser der.

 

Uansett bra at prisene faller, da de fremdeles er ALTFOR dyre kontra DVD. Det skal være en god film for at den skal være verdt over 100 kroner timen.

Lenke til kommentar

Hadde vært greit at artikkelforfatteren hadde presisert uttalelsen fra Elkjøp sin presseansvarlig. Filmer under 200 kroner slipper mva. Filmer som koster over 200 over må betale mva ved innførsel. Det finnes mange filmer der med norsk tekst. Men også mange uten. Informasjon om dette finnes oftest et stykke ned på siden som omhandler filmen. Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt.

Lenke til kommentar

Hadde vært greit at artikkelforfatteren hadde presisert uttalelsen fra Elkjøp sin presseansvarlig. Filmer under 200 kroner slipper mva. Filmer som koster over 200 over må betale mva ved innførsel. Det finnes mange filmer der med norsk tekst. Men også mange uten. Informasjon om dette finnes oftest et stykke ned på siden som omhandler filmen. Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt.

 

De aller fleste enkeltfilmer koster under 200kr fra play.com, så synes ikke elkjøp uttalte seg noe feilaktig. Det er også mange utgivelser jeg ikke har kjøpt fra play.com pga manglende norske undertekster, så det er også et godt poeng.

Lenke til kommentar

Hadde vært greit at artikkelforfatteren hadde presisert uttalelsen fra Elkjøp sin presseansvarlig. Filmer under 200 kroner slipper mva. Filmer som koster over 200 over må betale mva ved innførsel. Det finnes mange filmer der med norsk tekst. Men også mange uten. Informasjon om dette finnes oftest et stykke ned på siden som omhandler filmen. Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt.

 

Hva konkret er det som er direkte feilaktig i det elkjøps representant sier?

 

AtW

Lenke til kommentar

Kino og Bluray blir jo ihvertfall som å sammenlikne epler og pærer.

Kjøper jeg Fjordland og spiser hjemme så blir det rimeligere enn om jeg drar på Grand Café og spiser der.

 

Uansett bra at prisene faller, da de fremdeles er ALTFOR dyre kontra DVD. Det skal være en god film for at den skal være verdt over 100 kroner timen.

 

Du har helt rett i det , med en blu-ray slipper vi :

 

*Å høre på andre mennesker sitte og skravle i filmen.

*Å få kastet popcorn på seg av en gjeng med tenåringer som skal ha det artig bak deg.

*Få relativt dårlig bilde pga slitt utstyr.

 

Det eneste som virkelig er bra med kino er størrelsen på skjermen , alt annet kan man ofte få bedre hjemme så lenge man har et bra nok annlegg.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at kino er bedre enn å se det hjemme, jeg har sagt at det er vanskelig å sammenlikne to vidt forskjellige produkter.

Man går ikke på kino kun for å se filmen, på samme måte som man ikke går på restaurant kun for å bli mett.

 

Jeg har ikke vært på kino på 8-10 år, og kommer nok ikke til å gjøre det i nær fremtid heller - men det er to vidt forskjellige markeder likevel.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke handle fra Amazon.co.uk isteden?

 

Inception - 117 kr

Wall Street 2 - 133 kr

Piranha 3D - 71 kr

Salt - 125 kr

Top Gun - 71 kr

The Dark Knight - 63 kr

Kick-Ass - 78 kr

Life (BBC) - 126 kr

Leon - 55 kr

 

Alle prisene er rundet opp til nærmeste krone og med samme omregningskurs.

Det er ikke gratis frakt på alt fra Amazon UK, men ved å bestille 2 eller 3 sammen, så får man gratis frakt stort sett.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke handle fra Amazon.co.uk isteden?

 

Inception - 117 kr

Wall Street 2 - 133 kr

Piranha 3D - 71 kr

Salt - 125 kr

Top Gun - 71 kr

The Dark Knight - 63 kr

Kick-Ass - 78 kr

Life (BBC) - 126 kr

Leon - 55 kr

 

Alle prisene er rundet opp til nærmeste krone og med samme omregningskurs.

Det er ikke gratis frakt på alt fra Amazon UK, men ved å bestille 2 eller 3 sammen, så får man gratis frakt stort sett.

EDIT: Nvm

 

De hadde gratis frakt på alt, for noen dager siden. Muligens bare en kampanje.

Endret av TM B
Lenke til kommentar

Så direkte feilaktige påstander fra Elkjøp burde ikke fått stått uimotsagt.

Dette er ikke påstander fra Elkjøp.

Dette er en journalists gjengivelse av angivelige påstander fra Elkjøp.

Det er ikke alltid disse to tingene er det samme, noe som alle som har blitt intervjuet av en journalist sikkert kan skrive under på ...

 

De hadde gratis frakt på alt, for noen dager siden. Muligens bare en kampanje.

"Spend £25 on selected items and get Free Super Saver Delivery to Norway" ?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...