Gå til innhold

Sylinderformet OLED vist frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis de hadde klart å lage en sylinderskjerm der skjermen vender innover så er jeg der dønn til å hoste opp MYE penger. Jeg kan ikke annet enn å se for meg 360 graders syn i spill osv. FPS, bil og flysimulatorer osv.. *sikle*

 

Det er ingenting i veien for å lage en slik skjerm.

OLED har den egenskapen at man kan se fra begge sider, dersom det er tatt høyde for det.

 

Med dagens 256 pixler vertikalt fordelt på ~50cm vil en slik skjerm være uinteressant, men

så fort de får laget panel med høy nok oppløsning er dette noe vi garantert får se.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å se for meg 360 graders syn i spill osv. FPS, bil og flysimulatorer osv.. *sikle*

 

Tviler på at det er her teknologien vil bli mest benyttet slik egentlig.

 

Tenker nok det heller blir briller som gir deg opplevelsen av å være i rommet som vil være mer aktuelt.

 

Med en OLED skjerm på hvert øye så vil hele synsfeltet kunne dekkes og 3D vil være peace of cake siden du har to unike "skjermer".

 

Da tenker jeg vi snakker ja :D

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å se for meg 360 graders syn i spill osv. FPS, bil og flysimulatorer osv.. *sikle*

 

Tviler på at det er her teknologien vil bli mest benyttet slik egentlig.

 

Tenker nok det heller blir briller som gir deg opplevelsen av å være i rommet som vil være mer aktuelt.

 

Med en OLED skjerm på hvert øye så vil hele synsfeltet kunne dekkes og 3D vil være peace of cake siden du har to unike "skjermer".

 

Da tenker jeg vi snakker ja :D

Jeg vil da tro at profesjonelle simulatorer kan bruke slike skjermer. Der vil det vøre vanskelig, om ikke umulig å bruke briller.

Lenke til kommentar

Jeg tok en titt på "VR briller" for første gang for 16 år siden på en liten messe i Trondheim, jeg ble ikke akkurat overbevist da, og det er jeg heller ikke nå siden slike VR briller har gått ned fra å være en fysisk tung hjelm til noe ikke fullt så stort. Det jeg sikter til er som andre også nevner er at jeg vil ha en 360 graders skjerm rundt hodet mitt, gjerne en sfære der jeg kan se alt om jeg vil som i "virkeligheten". VR briller kan ikke gi det samme siden man ofte også beveger på øynene når man snur på hodet, dette fungerer dårlig om man har to små skjermer i form av vr briller rett foran øynene. Selv om oppløsningen på den skjermen som vist i artikkelen har lav oppløsning så er det en meget bedre start på en mulig produktsort enn det VR briller noen gang vil bli. 360 graders skjerm er dog mye større og uhåndterlig men en slipper å ha noe sånt hvilende på nakken :p

 

Det som er fint med teknologi er at man fritt kan drømme om en løsning, og om typ 10-20 år så kan produktet fort være en realitet om et annet lyst hode med litt mer penger enn det jeg har, virkelig setter noe sånt i gang.

 

"Mitsu" er et sånt eksempel om de har litt økonomi til overs for innovasjon. Jeg håper de lager en sfære en gang i historien også som konsumentene kan kjøpe. Det vil trolig ende opp som en nisje men entusiastene der ute kjøper alt som har "it" som de kan brife med til sine litt mindre rike venner.

Lenke til kommentar

Trodde de lagde biler jeg? tydeligvis ikke helt oppdatert på skjerm og tv fronten =(

 

Hadde alle mitsubishiselskapene vært samlet ville de antagelig vært på top3 over verdens største selskaper :-)

De fleste har forskjellige eiere og er juridisk separert, men selv om du ikke merker så mye til skipene til heavy industries og jagerflyene de bygger så er det gode muligheter for å se vifter og kjøleanlegg fra mitsubishi electric rundt om kring.

Financial divisionen er også stor i asia

Lenke til kommentar

VR briller burde vel kunne løses med å lage en skjerm formet som ett motorsykkel hjelm visir, bare litt større slik at man ikke ser kantene.Pluss en sensor for å finne hode retning og posisjon. Da kan man vel både bruke øye og hode bevegelser for å se rundt.

 

 

Tror ikke man har funnet noen god løsnign ift at man blir sjøsyk etter en kort stund, så det egner seg best til showcase eller myntautomater etc. Ganske enkelt dårlig bissniss å bruke gode penger på noe du maks orker å bruke en halvtime om dagen

 

Når det blir billigbillig så tror jeg det derimot kan åpne et marked som en artig gimmick

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...