Gå til innhold

Guide: Slik får du Facebook-mail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Begynner å lure på hvor mye verdensherredømme Facebook er på jakt etter, hva blir det neste mon tro? Nei uff, tanken på å slette meg derfra frister mer og mer nå.

Lenke til kommentar

Begynner å lure på hvor mye verdensherredømme Facebook er på jakt etter, hva blir det neste mon tro? Nei uff, tanken på å slette meg derfra frister mer og mer nå.

Tenker på det samme selv. De må jo ha tenkt tanken når de har kommet dit de er nå:" Er det moralsk riktig å fortsette slik vi gjør?"

 

De har muligheten til å "ta over" store deler av nettet, en STYGG utvikling. Det skjer ikke at jeg engang går inn på FB for å lese om mailsystemet deres.

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har aldri satt mine ben i fjesboka, men ser ponget med dette for de som er bosatt der inne. De kan jo nå få kontakt med de utenfor, dvs. slike som meg. En ny verden åpner seg antagelig for mange.

Lenke til kommentar

jøss er overraska over at så mange er så skeptiske? Dette gjør jo at man slipper å forholde seg til veldig mange forskjellige nettsider, altså positivt? Uansett er det jo bare å takke nei.

 

Men at Facebook sin makt er enorm og økende, er det ingen tvil om.

 

Leste denne artikkelen for snart et halvt år siden: http://techcrunch.com/2010/10/02/facebook-bigger-google/

 

og syntes den var far out, men vi skal ikke se bort fra at Facebook faktisk kan bli større enn selveste Google. Primært pga det Google tjener penger på -søkeord- blir spist opp av FB-monsteret :)

 

Personlig synes jeg FB-annonseringa er mye mye lettere, bedre og rimeligere enn Google Adwords, så ting skjer i FORT altså.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Blåser da langt i hvor bra annonsene er på FB, annonser er annonser og de er alltid blokkert hos meg. Problemet er at Facebook begynner å tilby mye av det samme som mange andre aktører tilbyr, noe som igjen gjør at folk blir mer og mer sentrerte rundt det og det fører igjen til at Facebook sitter på altfor mye makt, noe som i grunn ikke er helt greit. Det er jo bare å se på hvordan Microsoft i lang, lang tid har kjørt fullstendig monopol over operativsystem samt Office-suiter. Kan fort ende opp med at Facebook begynner med Microsofts aldri så populære Embrace, extend and extinguish.

 

Facebook er greit til å holde kontakt med venner over seas og folk jeg ikke bor i nærheten av, men når de snart tilbyr alt som trengs på internett er det verre. Snart kan man vel subscribe på RSS-feeds og få dem direkte på forsiden som en friend-feed, etter det kommer vel Facebook chat med mulighet for VoiP og til slutt kommer Facebook Internet, for deg som kun bruker Facebook.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg ser helt klart enkelheten i å kunne sjekke mail samtidig med at man er på Facebook, men det medfører jo samme sikkerhetsproblem som å lagre passordene sine i nettleseren (som en venn sa så passende; "om noen får tilgang til PC'n min i pålogget modus så kan de ta over livet mitt").

 

I tillegg til at Facebook har tilgang til e-post kontoen din, noe som i en ideell verden faktisk burde være sikrere enn at e-post passordet ditt er lagret i nettleseren, ettersom Facebook antakeligvis har bedre sikkerhetsrutiner enn mann i gata.

 

Selv lar jeg ikke passordet til mailen bli lagret noe sted, og det er heller ikke et passord jeg bruker andre steder, ettersom mail-adressen som regel er det som kan redde/styre kontoene dine alle andre steder.

 

EDIT: kommenterings-systemet er ikke veldig glad i linjeskift altså...

Endret av Thorbear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...