Gå til innhold

iPad 2-skjermen avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"iPad 2-skjermen er avslørt Har ekstra høy oppløsning »"

 

"Ut ifra delenummeret på den nye skjermen hevder en i kommentarfeltet at det er snakk om en IPS-skjerm fra LG Phillips med samme oppløsning som dagens iPad på 1024 x 768 piksler. Dette er imidlertid helt ubekreftet."

 

Jaha?

Lenke til kommentar
MER refleksjoner? :scared:
"Her ser vi at iPad 2-skjermen ser ut til å reflektere langt mindre lys enn den originale iPad"

Det må være en mistolkning av artikkelforfatter, med mindre de har forbyttet lappene eller skjermene.

 

image2-670x378.jpg

 

Den til høyre reflekterer jo langt mer (se den lyse refleksjonen i midten).

 

Å ha sola i ryggen, eller bare taklampene over seg når denne ligger flatt vil jo bli en plage.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som stusser på hvordan de skal drive en skjerm med qxga oppløsning? Dette vil være overkill i forhold til prosessorer som er på markedet, og kreve vesentlig mere strøm å oppdatere. Jeg er ingen eple liker men med denne qxga oppløsning vil jeg vurdert denne super-aktuell. Desverre så tror jeg vi må vente til ipad 3 med 4 kjernes arm for at dette skal være aktuelt. Man kan jo faktisk ikke bruke denne oppløsningen i spillene man ønsker den i, og er jo ingen vits å levere en skjerm som ingen kan utnytte, iværtfall for apple som bruker å kjøre safe når det gjelder teknologi.Trodde egentlig disse ryktene var avkreftet for flere uker sider, men her har hardware har fortsatt rykteflommen.

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som stusser på hvordan de skal drive en skjerm med qxga oppløsning? Dette vil være overkill i forhold til prosessorer som er på markedet, og kreve vesentlig mere strøm å oppdatere. Jeg er ingen eple liker men med denne qxga oppløsning vil jeg vurdert denne super-aktuell. Desverre så tror jeg vi må vente til ipad 3 med 4 kjernes arm for at dette skal være aktuelt. Man kan jo faktisk ikke bruke denne oppløsningen i spillene man ønsker den i, og er jo ingen vits å levere en skjerm som ingen kan utnytte, iværtfall for apple som bruker å kjøre safe når det gjelder teknologi.Trodde egentlig disse ryktene var avkreftet for flere uker sider, men her har hardware har fortsatt rykteflommen.

 

Vil det kreve vesentlig mer strøm å oppdatere? Er det noen som har gjort noen benchmarks på sammenhengen mellom skjermstørrelse og batterilevetid, evt CPU-bruk?

 

AtW

Lenke til kommentar

anordne: Jeg tror at baklyset står for mye mer av energibruken enn selve LCD-pixel-kontrollen. Så lenge skjermen er like stor tror jeg ikke energibruket vil øke dramatisk av å øke antall pixler.

 

Jeg syntes også at steget fra «spill kan ikke rendres i native oppløsning» til «ingen kan utnytte skjermen» er dramatisk stort og feil.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...