Gå til innhold

Toshibas nye alt-i-ett-maskin gjenoppliver VHS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er mange som vil kopiere sine gamle VHS-filmer over på DVD på en enklest mulig måte (uten kabler, programvare og komplisert framgangsmåte).

 

Så kan de med god samvittiget kvitte seg med VHS-spilleren som har stått og støvet de siste årene, eller streiket, uten å miste muligehten for å se opptakene fra da barna var små.

 

Ja, det finnes folk som overfører til DVD for en billig penge og rimeligere men kompliserte metoder, men jeg er ganske sikker på at noen vil kjøpe disse boksene og gjøre jobben selv også.

 

Men det spørs om det går an å kopiere mellom de digitale formatene (Bluray->Bluray osv) på filmer med kopisperrer.

Lenke til kommentar

Synes den så snasen ut jeg...

 

Med to tunere og intern disk så må jeg si at den frister som en alt i ett løsning for tven for oss som må nøye oss med rikstvmottak. Men den funker sikkert ikke imot norsk tv uansett. Kanskje den kommer som Norsk versjon også etterhvert.

 

VHS delen er med en kuriositet for meg...

Men kona har et par favoritter som bare fins på VHS.

 

Litt stiv pris men den har jo absolutt alt folk flest noensinne kommer til å trenge.

Lenke til kommentar

tja.. nå er det spesielt mange av de eldre VHS kassettene (tenker 1980-tallet, tidlig 1990-tallet) som jeg har hatt problemer med å spille av i de siste VHS spillerne som ble laget og solgt. De samme kasettene spiller av uten problemer i eldre VHS spillere. Har vel noe med at komponentene i de nyeste VHS spillerne er såpass skrøplige (les billige å produsere) og kansje ikke er laget for å lese eldre slitte VHS kasetter.

 

hw.no burde kjøre en test med eldre VHS kassetter (de bør vel få tak i noen ellers kan de ta kontakt med meg om de mangler) om de får inn denne i en Europeisk utgave en gang.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...