Gå til innhold

Brikkesettballen ruller videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"The company expects to begin delivering the updated version of the chipset to customers in late February and expects full volume recovery in April."

http://www.intel.com/support/chipsets/sb/CS-032263.htm

Produsentene kan ikke annet enn å gjengi Intel.


Jeg ser samtlige produsenter glorifiserer seg selv, tross det nok er Intel som tar regningen.


Bra at det blir fart på sakene =)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det Asus sier i sitt åpne brev er:
Ta kontakt via hotline/tlf.support

Det som skjer når man ringer, er at man møter den slakkeste stemmen ever, og får diverse valg.
Skal man velge hovedkort ender man opp i kategorien "annet". (3-3)
Det man får beskjed om da er, for komponent support, gå inn på support.asus.com


Nydelig...

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dette var jo kjipt da, jeg bruker Sata 6 kontrollerne til OS og Sata 3 kontrollerne til lagring, så det er jo ikke krise.

 

Men jeg har ikke så lyst å sende Hovedkortet i retur før de har nye HK da.

Helt enig, sitter på et Asus P8P67 Evo selv, gidder ikke å bytte det ut før det feiler, eller før de har fått nye hovedkort inn på lager igjen iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan ikke noen produsere en "gammeldags" hovedkort variant/modell uten alt stæsjet ?

Dvs. et rent kort med kun CPU, RAM og mange PCI/PCI-X/PCIe slotter med BIOS/EFI som tillater klokking.

 

Hilsen en som nå egentlig skulle satt opp en 1155 maskin med PCIe SATA kontroller og nå brått er i beit for hovedkort pga en feil med noe jeg ikke ville benyttet uansett.

 

Ikke har det kommet noe AM3+ hk's enda heller...

 

Grumpf!

Lenke til kommentar

Har p8p67 pro, den har 2 marvell 6GB/s porter i tillegg til Intel sine 6GB/s slots, så eneste jeg bruker intel 3GB/s til er DVD-rommen.

Tenker jeg tar en liten RMA på kortet når Z68-kortene kommer, og får i pose og sekk :).

Endret av Roy E
Lenke til kommentar

Jeg synes godt at i en slik artikkel så hadde det vært ganske så relevant å ta med HVA feilen faktisk består av. Her får vi jo bare en ganske obskur peker til at det bare er noen av S-ATA portene som er berørt, men ved mindre du allerede har lest om dette i mer detalj fra andre steder så er det jo umulig å vite hvordan feilen faktisk utarter seg - og dermed umulig å teste om man selv er berørt for eksempel.

 

Dette er forøvrig en trend jeg har sett alt for mye av over de siste par årene - referanser til en ting/fenomen og metainformasjon om dette, men helt mangel på informasjon om selve objektivet av artikkelen. Slike artikkler virker litt som om artikkelforfatter ikke har har lest igjennom artikkelen med øye for at den også skal kunne leses av de som ikke nødvendigvis besitter all bakgrunninformasjonen og researchen (man får vel håpe at noe research er involvert) som artikkelforfatteren har selv.

 

Når en artikkel rapporterer på en feilproduksjon og folk må spørre i formumtråden "så hva er egentlig feilen da?" så indikerer det en svakhet i informasjonen som ble gitt.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes godt at i en slik artikkel så hadde det vært ganske så relevant å ta med HVA feilen faktisk består av. Her får vi jo bare en ganske obskur peker til at det bare er noen av S-ATA portene som er berørt, men ved mindre du allerede har lest om dette i mer detalj fra andre steder så er det jo umulig å vite hvordan feilen faktisk utarter seg - og dermed umulig å teste om man selv er berørt for eksempel.

 

Dette er forøvrig en trend jeg har sett alt for mye av over de siste par årene - referanser til en ting/fenomen og metainformasjon om dette, men helt mangel på informasjon om selve objektivet av artikkelen. Slike artikkler virker litt som om artikkelforfatter ikke har har lest igjennom artikkelen med øye for at den også skal kunne leses av de som ikke nødvendigvis besitter all bakgrunninformasjonen og researchen (man får vel håpe at noe research er involvert) som artikkelforfatteren har selv.

 

Når en artikkel rapporterer på en feilproduksjon og folk må spørre i formumtråden "så hva er egentlig feilen da?" så indikerer det en svakhet i informasjonen som ble gitt.

 

-Stigma

 

Istedet for å surve over at du ikke fikk noe mer info ut av denne artikkelen så kunne du brukt tiden på å se lengre ned på forsiden til hardware.no.

Der ligger faktisk opprinnelig artikkel med dypere forklaring og linker til ENDA bedre forklaring.

 

:new_woot:

Endret av Buzz76
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så shiter jeg i hva som vil skje om 3 år. Da kommer jeg til å kjøpe nytt HK uansett

Jeg blir faktisk glad dersom det eneste feilen på HK blir sata portene.

Da er den også så degradert i verdig, at tilsvarende kort vil koste bare noen hundre lapper.

 

Det som irriterer meg idag er at samtlige butikker har fjernet alle P67 kortene.

Har ordre liggende hos Amentio (venter på CPU) så håper jeg får tilsendt kortet...

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...