Gå til innhold

Android-nettbrett tar innpå iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er kun solgt 500 000 enheter utenom disse to produktene, noe som utgjør en markedsandel på 2,8 prosent.

Det kommer nok av at de øvrige produktene enten har vært elendige (lite gjennomtenkt og hasteprodusert for å komme raskt på markedet) og/eller fordi markedsføringen har vært minimal eller helt fraværende. Jeg regner med at øvrige produsenter vil spise betydelig mer markedsandeler etter hvert som de kommer ut med mer gjennomtenkte og modne enheter.

 

Allerede ved utangen av i år vil jeg gjette på følgende markedsandeler i fjølmarkedet:

 

Apple: 50%

Samsung: 25%

Resten: 25%

 

Om noen mot formodning skulle lese denne tråden mot slutten av 2011 eller senere: Siter gjerne innlegget så vi kan ta en kikk på hvor mye/lite jeg bommer.

Lenke til kommentar

Fant akkurat noe på www.huffingtonpost.com:

Samsung har visst ikke solgt over to millioner Galaxy Tab, men "sendt de ut" - noe som kan påvirke markedsandelen man regner med.

 

Sitat:

Android's gains on the iPad may not have been as significant as Strategy Analytics initially reported in Business Week. According to the Wall Street Journal, Samsung shipped two million Samsung Galaxy Tabs, rather than having sold two million devices. The WSJ transcript includes an exchange with a Samsung exec, who when pressed on an earnings call, said that actual sales were "quite small."

Lenke til kommentar

Et halvferdig produkt som internasjonalt omtales som uferdig, ikke uten frustrasjoner og som trenger mer "arbeid". Lurer på når Amobil har tenkt å revurdere terningskast og omtale slik at denne er mer i tråd med internasjonale vurderinger? Gitt de reelle salgstallene, så kan det se ut til at det kun er de mest innbarka Android-jentene som har kjøpt dette produktet... ;)

 

After boasting last fall that sales of its Galaxy Tab were "faster than expected" and had reached 2 million, Samsung has now admitted to analysts that its figures were only "sell-in" inventory shipped to retailers, and that actual units bought by consumers were "quite small."

 

"The Samsung Galaxy Tab was the main driver of Android success,” reported Neil Mawston, a director at Strategy Analytics. His firm contrasted Apple's sales of more than 7.33 million iPads against collective Android shipments that had reportedly jumped from just 100,000 in the previous quarter to 2.3 million in the winter quarter.

 

The vast majority of that "jump" was Samsung's unsold inventory of 2 million units shipped but not sold, leaving the real number of Android tablets actually sold to consumers and in use "quite small."

 

Major initial reviews of the Galaxy Tab characterized it as a product that 'needs work,' was "not exemplary," and "not without frustrations,"...

 

In its more technical review examining the Galaxy Tab's HTML5 capabilities, Sencha described the device as odd and disappointing, with missing support for key web technologies and poor performance in general..."

 

Og som om ikke det var nok, Android telefon tallene er heller ikke reelle ettersom de inkluderer OMS og Tapas OS som ikke støttes av Googles Android...

 

Hot on the heels of Samsung admitting that it had exaggerated sales of its Android tablet to consumers, it is becoming clear that Google's Android platform definition is being stretched to include Chinese rivals, including China Mobile's Ophone and Tapas OS, a project run by the former president of Google China.

 

Gartner similarly counted blockbuster growth for Android in the third quarter of 2011, but relegated most of this growth into a bucket of "other" manufacturers. The top tier of recognizable Android makers, including HTC, Motorola and Samsung, all of which Google has partnered with to release new versions of Android, have all experienced far more moderate growth in sales numbers (or in the case of Motorola, shrinking sales).

 

The growth in "Android" numbers is coming from no-name vendors selling devices in countries such as China, using devices that don't support Google's development of the OS (via ads or search services) nor even expand the platform in any meaningful way that could benefit Android users.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir jo slik når de selger et halvferdig produkt ;)

 

Hva mener du med halvferdig? Sammelignet med f.eks iPhone 4 som kom på markedet med antenne som ikke virker og nærsensor som ikke fungerer?

 

Kom galaxy tab på markedet som et mer eller mindre ferdig produkt enn iPhone 4?

 

Og er galaxy tab et produkt med større bruksområde enn f.eks iPad? Ipad er jo som kjent en iPhone med stor skjerm som man ikke kan ringe med. Den har heller ikke 3g som standard og den kan ikke ta minnekort. Man er også helt og holdent avhengig av itunes for å kunne bruke den.

 

Er tab et ferdig produkt sammenlignet med ipad?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Det er kun solgt 500 000 enheter utenom disse to produktene, noe som utgjør en markedsandel på 2,8 prosent.

Det kommer nok av at de øvrige produktene enten har vært elendige (lite gjennomtenkt og hasteprodusert for å komme raskt på markedet) og/eller fordi markedsføringen har vært minimal eller helt fraværende. Jeg regner med at øvrige produsenter vil spise betydelig mer markedsandeler etter hvert som de kommer ut med mer gjennomtenkte og modne enheter.

 

Allerede ved utangen av i år vil jeg gjette på følgende markedsandeler i fjølmarkedet:

 

Apple: 50%

Samsung: 25%

Resten: 25%

 

Om noen mot formodning skulle lese denne tråden mot slutten av 2011 eller senere: Siter gjerne innlegget så vi kan ta en kikk på hvor mye/lite jeg bommer.

Da var vel tiden inne. Bare å finne noen nye tall.

 

Edit:

E0839.jpg

Endret av Loff1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...