Gå til innhold

Samsung teaser Galaxy S2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Look at the details ;D - det der har de gjort med vilje...

 

http://img121.imageshack.us/img121/9481/gs2s.png

 

 

Sitter i tillegg en kollega av meg i Korea som påstår at strømforbruk generelt vil reduseres med 25 - 30 % sett ift. forrige generasjon Galaxy S - mye takket være Orion 2x Cortex A9 og sAMOLED Plus tekonogien som skal implementeres.

 

Alle dobbelkjernene til Cortex A9 (det være Tegra 2 eller Samsungs Orion variant) har den egenskapen å kunne klokke ned. En frekvensreduksjon på 25% på én kjerne (ex 1GHz -> 750MHz) krever ca 50% mindre volt (logaritmisk ekponensiell strøm ift Hz) - og siden begge kjernene jobber i flere tråder, så reduseres tiden for å utføre en oppgave: Dette resulterer i at dobbeltkjernene faktisk bruker mindre strøm enn enkeltkjerner bygget på samme 45nm fabrikasjonsprosess - chew on that. Myten om at de nye prosessorene (og mobilene) sluker strøm kan dermed forkastes.

 

Gled dere ett av årets tyngste spesifiserte mobiltelefoner, og at designteamet hos Samsung endelig har fått slippe til...

Lenke til kommentar

Ah, ser gyroskopet nå :-)

 

RFS er jo ikke noe problem :-) Bare å skaffe et custom ROM uansett ^^

 

Håper at det blir Gyro. Og jeg vil heller ha 720p ordentlig, istedenfor 1080p som bare er halvveis :-/

Jeg håper at det blir enda høyere oppløsning også, helst 1MP, eller noe :-)

 

Jeg er også imponert over hvor tett Samsung har holdt om denne modellen. Ingen "glipper" eller noe. Og de tre forskjellige designene som er lekket, er alle feil.

 

Men jeg har liten tvil om at denne blir bra :-) Og at det blir min neste mobil :-)

Lenke til kommentar

Den får blits, dette er allerede påpekt telefonens lekkede firmware:

 

http://www.samfirmware.com/apps/blog/show/6032458

 

Disse har tidligere vært en pålitelig kilde, men man vet aldri :p

 

det er i alle fall 98% sikkert at den får flash - samsung forstår at de tråkker i dritten om de ikke leverer dette...Kameraet har tross alt 8MP, og Video som tar opp i 1080p....de forstår at det vil være noe bortkastet uten blitz: Samt at alle konkurrentene har blits på sine modeller.

 

Det vi får håpe på, er at dette ikke blir en stygg liten jævel som stikker ut som noen klump og ødelegger hele den awsome slimnessen ;)

Lenke til kommentar

Da var telefonen offisiell, én dag før nedtellingen var ferdig...

 

I en del av versjonene så bruker de visstnok ikke final versjonen av firmwaret, så på noen av videone så chopper det. Regner med at dette kun er på "prototypene"...

 

1.

 

2.

 

3.

 

 

Går litt forvirring om versjontypen av prosessoren. Enkelte steder nevnes Nvidia Tegra2, andre steder Samsung Exynos (tidligere refererst til som Orion). På Samsung sine sider, så annonseres mobilen med Samsung dual core prosessor, regner derfor med at den har Exynos - som i teorien skal være langt bedre optimalisert enn Nvidia Tegra2, som vi blant annet vil finne i LG's Optimus 2x (som ikke lenger vil være verdens tynneste smartphone :p ).

Lenke til kommentar

Yes, ser ut som det asiatiske og europeiske markedet skal benytte Exynos 4210 Dual Core Application Processor (altså Samsung Dual Core Application Processor):

 

http://androidevolutions.com/2011/02/12/samsung-announcing-dual-core-orion-as-exynos-4210/

 

 

Telefonen er foreløpig ikke lansert for det amerikanske markedet:

 

Vi hørte også tidligere i høst at Samsung gjorde et masse oppkjøp av Nvidia Tegra2 Dual Cores, dette kan være som en sikkerhet hvis de ikke greier å produsere nok prosessorer for asiatisk, europeisk og amerikansk marked...Dette betyr at jeg i alle fall kommer til å sikre meg en av de første utgavene...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...