Gå til innhold

Mozy dropper ubegrenset backup


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tåpelig å gå ut med "uendelig" backupmengde og så skjære ned SÅ mye. Om man da har en del digitalt råmateriale som bilder og film liggende så er det fort gjort å få 1TB med data. Det koster da $100 i måneden, eller $1200 i året. Ganske mye dyrere enn den prisen man betalte til å begynne med. Men, på den andre siden, de må selvsagt tjene penger, og om de taper på "uendelig" backup, så burde de vel egentlig ikke ha gått ut med det til å begynne med.

 

Et annet firma som har uendelig med backup er http://www.crashplan.com/

 

Så gjenstår det å se hvor lenge de har det, da.

Lenke til kommentar

Hm, kanskje man bare skulle ha forhåndsbetalt for fire år hos crashplan mens tilbudet deres fortsatt står ved lag? Blir jo verdt det allerede når jeg skal migrere data fra en trediskers pool til en ny fire/fem-diskers. :p Men liker ikke helt at det er per maskin, med midre du kjøper family. Jeg har tre maskiner den skal kjøre på i tilfelle.

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at ingen har nevnt norske Jotta som et alternativ. Er fantastisk fornøyd med den løsningen og det er også ubegrenset med lagring til 49kr måneden. Lagring av siste fem versjoner av filer har de og, og best av alt er at løsningen aldri kommer i veien.

 

Absolutt et sted å snuse på for de som ikke synes 500kr i året for å spare familiebildene, videoene, ++ er for mye forlangt :)

Lenke til kommentar

Er selv Mozy kunde, men nå ser jeg etter andre løsninger.

 

Testet noen andre i går, og foreløpig ser det ut til at jeg går for KeepIT.

 

Upload går utrolig fort! Kan ha noe med at serverne deres står i Danmark.

Dette er den første online backup tjenesten som makser min linje i upload. Sitter på en 5Mbit ut linje, og upload går med 635KB/sek her. Altså litt mer enn hva linjen min egentlig skal klare :)

 

Har tidligere testet Crashplan og en del andre, og de har vært helt SIRUP!

Det kunne ta flere måneder for meg å laste opp all dataen min (ca 350GB)

 

Så foreløpig tror jeg at jeg skal gå for KeepIT. Anbefaler andre også å prøve denne.

 

Her er all data kryptert fra din maskin i tillegg til SSL.

Lenke til kommentar

Er selv Mozy kunde, men nå ser jeg etter andre løsninger.

 

Testet noen andre i går, og foreløpig ser det ut til at jeg går for KeepIT.

 

Upload går utrolig fort! Kan ha noe med at serverne deres står i Danmark.

Dette er den første online backup tjenesten som makser min linje i upload. Sitter på en 5Mbit ut linje, og upload går med 635KB/sek her. Altså litt mer enn hva linjen min egentlig skal klare :)

 

Har tidligere testet Crashplan og en del andre, og de har vært helt SIRUP!

Det kunne ta flere måneder for meg å laste opp all dataen min (ca 350GB)

 

Så foreløpig tror jeg at jeg skal gå for KeepIT. Anbefaler andre også å prøve denne.

 

Her er all data kryptert fra din maskin i tillegg til SSL.

Jeg har også brukt Mozy i mange år og vært fornøyd, men nå er det definitivt slutt for meg der med den nye sinnsyke prisingen.

Vurderer flere alternativ, bla Crashplan, og ser at de får veldig mye skryt av hastigheten her;

http://community.mozy.com/t5/My-Account/New-MozyHome-Plans/td-p/16007/page/44

Her sies det jo at: "It started backing up at my full upload speed (10Mbit) almost immediately... Amazing!" så kanskje de har fikset på upload hastigheten sin. I så tilfelle er jo dette et veldig bra alternativ for bare $3 i måneden ved 4års kontrakt: http://b3.crashplan.com/consumer/store.vtl

Lenke til kommentar

Nå kommer sikkert mange til å bytte til crashplan, så jeg tror du kan vente ganske så trege hastigheter fremover mens "alle" skal laste opp filene sine.

 

Betaler selv for 50 GB hos dropbox og er fornøyd med det, men kommer muligens til å ta i bruk crashplan også for å ta backup av musikk og bilder. Det blir fort en del gigabyte når man bruker tapsfri komprimering av data.

Lenke til kommentar

 

Jeg har også brukt Mozy i mange år og vært fornøyd, men nå er det definitivt slutt for meg der med den nye sinnsyke prisingen.

Vurderer flere alternativ, bla Crashplan, og ser at de får veldig mye skryt av hastigheten her;

http://community.mozy.com/t5/My-Account/New-MozyHome-Plans/td-p/16007/page/44

Her sies det jo at: "It started backing up at my full upload speed (10Mbit) almost immediately... Amazing!" så kanskje de har fikset på upload hastigheten sin. I så tilfelle er jo dette et veldig bra alternativ for bare $3 i måneden ved 4års kontrakt: http://b3.crashplan.com/consumer/store.vtl

 

Nå er det en liten stund siden jeg testet CrashPlan og da gikk det ufattelig treigt.

Har også lest at flere fra Europa har klaget på at det går treigt. De som sitter i USA har som regel god hastighet slik jeg har skjønt det, mens de i europa sliter mer.

 

Men er det noen andre her som har erfaring med hastigheten på crashplan nå?

Lenke til kommentar

 

Jeg har også brukt Mozy i mange år og vært fornøyd, men nå er det definitivt slutt for meg der med den nye sinnsyke prisingen.

Vurderer flere alternativ, bla Crashplan, og ser at de får veldig mye skryt av hastigheten her;

http://community.mozy.com/t5/My-Account/New-MozyHome-Plans/td-p/16007/page/44

Her sies det jo at: "It started backing up at my full upload speed (10Mbit) almost immediately... Amazing!" så kanskje de har fikset på upload hastigheten sin. I så tilfelle er jo dette et veldig bra alternativ for bare $3 i måneden ved 4års kontrakt: http://b3.crashplan.com/consumer/store.vtl

 

Nå er det en liten stund siden jeg testet CrashPlan og da gikk det ufattelig treigt.

Har også lest at flere fra Europa har klaget på at det går treigt. De som sitter i USA har som regel god hastighet slik jeg har skjønt det, mens de i europa sliter mer.

 

Men er det noen andre her som har erfaring med hastigheten på crashplan nå?

 

Kan bekrefte at det ikke går lynraskt. Forvent et par måneder på å seede veldig stor backup ja... Får ca. ~1Mbit upload.

 

Har også lest at det ikke går lynraskt i USA heller, men vesentlig raskere enn i Europa.

Lenke til kommentar

 

Nå er det en liten stund siden jeg testet CrashPlan og da gikk det ufattelig treigt.

Har også lest at flere fra Europa har klaget på at det går treigt. De som sitter i USA har som regel god hastighet slik jeg har skjønt det, mens de i europa sliter mer.

 

Men er det noen andre her som har erfaring med hastigheten på crashplan nå?

 

Kan bekrefte at det ikke går lynraskt. Forvent et par måneder på å seede veldig stor backup ja... Får ca. ~1Mbit upload.

 

Har også lest at det ikke går lynraskt i USA heller, men vesentlig raskere enn i Europa.

 

Satt i gang en test på CrashPlan her.

Maks hastighet jeg har hatt er foreløpig 1.8 Mbps, veldig ustabil hastighet. Med tanke på at jeg på KeepIT har over 5Mbps (makser ut linjen min) så synes jeg dette er dårlig hastighet fra CrashPlan.

Vil ikke satse på at hastigheten til CrashPlan bedrer seg da de har hatt lav hastighet hvert år jeg har testet..

Vil ta ekstremt mye lenger tid å ta backup hit enn til KeepIT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...