Zaftig skrev 2. mai 2012 - 00:05:
Ha, du sier du hater Sionisme, og Sionister. Det er anti-semittisme hvis du ikke forkaster ideen om stater. Bare fordi sionister ønsker et Jødisk land er de onde, du er imot Norge da eller siden Nordmenn er jævla nazister som vil ha sitt rasistiske land i fred? Latterlig at du sier du ikke hater jøder.
Har du glemt å ta pillene dine?
Jeg hater ikke sionister fordi de vil ha sitt eget land, men fordi de vil ha sitt eget land der et annet folk allerede bor, og fordi de nekter å leve i en stat hvor de må leve side om side med palestinerne, med like rettigheter. De må ha et land eksklusivt for jøder, og det landet måtte bli opprettet der et annet folk allerede hadde bodd i årtusener. Byer som Jerusalem, Nasaret og Hebron, som er hellige for flere religioner, er, eller holder på å bli, byer kun ment for jøder og jødedommen.
Og hva "latterlig" angår, så kommer du med et usammenhengende innlegg hvor du kaller meg både jødehater, nazist og rasist, når jeg allerede flere ganger, også i
innlegget du siterer, har sagt at jeg ikke hater jøder, eller noen andre folkeslag for den saks skyld. Jeg hater folk basert på hva de
mener, ikke hva de
er. Jeg mener et Palestina (og da bruker jeg ordet Palestina om hele området, altså både Israel, Vestbredden og Gaza) uten jøder ville vært en tragedie, på samme måte som jeg mener et Palestina uten arabere ville vært en tragedie. Begge folk føler en sterk tilhørighet til området, da burde begge folk få lov til å bo der. Jeg vet ikke helt hvordan jeg kan få sagt det annerledes, men jeg hater altså ikke jøder, og hvis du fortsatt velger å tro at jeg gjør det, så får det være din hodepine.