Gå til innhold

Nå kommer Flip!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pixmania er ikke norsk. Endelig til salgs i Norge, med Norsk forbrukerbeskyttelse, noe du ikke får ved kjøp av utenlandske sider.

 

Pixmania er "norsk". Den har et registrert ".no" og side i norsk, og må forholde seg til noske kjøpslover når de leverer/selger til norge. Det at lageret eller hovedbygget er i utlandet skal ikke ha noe å si.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

cthhelle: Når siden utgir eg for å være nork (først og fremst språk, men også domene o.l.,) plikter den å følge norsk forbrukerkjøpslovgivningø. Det gjelder alle nettbutikker som opererer innen EU/EØS.

 

"Alt ligger i kameraet som starter et brukergrensesnitt hvor man kan velge hvor man skal lagre filmen, og om den skal deles på sosiale nettverk som Facebook, Twitter eller mail. " Her høres det ut som akam kanskje burde nevnt OS-støtte, mn det stod kanskje ikke i det ferdig skrevne pressemateriellet..

Lenke til kommentar

Pixmania er faktisk engelsk, samme eiere som Elkjøp og lefdal. Og om jeg ikke husker feil er de registrert i Frankrike hvor da norske lover ikke gjelder. Så nei, du er ikke garantert 5 års reklamasjonsrett der

 

 

Det er nok i tilfelle forbrukerkjøpsloven du skal kikke i. ;)

 

Men nå står det ikke der heller, så jeg må innrømme jeg ble litt usikker. Mener det er Forbruker Europa jeg har det fra, men finner ingen kilder på det akkurat nå.

 

Pixmania er ifølge norsk lovgivning et Norsk selskap,selv om Pixmania påstår at de ikke er det.

 

Det enkleste er og henvise til DinSide og intervjuet de hadde med Ulric Jérome "direktør Pixmania",Hvis man tar seg tid til og lese hele intervjuet ser man fort at de har et sedat forhold til sine kunder.

 

På spørsmål om Pixmania helt og fullt forholder seg til og følger norske lover, inklusive Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven, svarer Jeromé et uforbeholdent "ja".
Lenke til kommentar

Pixmania bør alle holde seg langt unna. Det verste er ikke at det tar flere uker for produktet du bestiller kommer, men skal du sende det på service eller retunere det blir det fort et problem.Handlet hos de 1 gang og det er ikke mye norsk nettbutikk, selv om siden har .no og norsk tekst på den. Det er vertfall min erfaring. Tilbake til Flip: Jeg likte denne, dette er likt alt av gadgets, vi menesker liker det smått :)

Lenke til kommentar

Wow, du handlet der 1 gang. sattan du har mye erfaring å ta fra da!

 

Handlet mye der jeg, har vel en 10-15 bestillinger derfra. Får varene fort, service går lett unna, og hyggelig folk.

 

Problemet er at man sjeldent handler i etterkant hos en butikk man har dårlig erfaring med, så erfaringer gjenspeiler dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...