Gå til innhold

Test: Samsung Nexus S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det man må huske, er at man kan velge andre launchers om man vil.. feks adw launcher, launcher pro, etc. Jeg er svært sjeldent inne på "hovedmenyen", for det meste er jeg i launcheren/homescreen. Grupperer ting sammen som er logiske.

 

Derfor tør jeg påstå det er en fordel at man får en "clean" android, men jeg kunne tenkt meg tegra 2 og minnekortleser :p

 

Dette er vel (som forrige gang) en telefon laget, slik at utviklere skal ha en slags referansemodell for å utvikle mot. Dog., er det nok en fin og stilren telefon, men personlig tror jeg at jeg havner på lg eller samsung..

Lenke til kommentar

Støtter få videoformat?

Min galaxy s taklet det aller meste jeg kastet inn på den av videoformat, rett ut av boksen (.avi, .mkv osv)

Er fordi med SGS har Samsung lagt inn støtte for flere formater, modifisert versjon av Coreplayer er det vel. Mens her har ikke Samsung hatt noen fingre med i spillet.

Lenke til kommentar

Det eneste vi savner er muligheten til å flette sammen to kontakter til én

 

Denne muligheten finnes.

Gå inn på en kontakt, velg meny - Edit Contact. Så er det bare å trykke meny og Join.

 

Kan ta med en ting til med det samme, det er fem startskjermområder, ikke fire som det står i testen.

Endret av Rydin
Lenke til kommentar

Er det verd å anskaffe denne framfor galaxy s? ser jo ut som det er tilnærmet samme telefon, bare til 2000 kr ekstra. Ser ut som man må betale premium pris for telefonen bare grunnet gingerbread og nexus navnet.

 

er du interessert i software oppdateringer bør du gå for denne, nexus telefoner blir oppdatert i flere år framover

Lenke til kommentar

Er det verd å anskaffe denne framfor galaxy s? ser jo ut som det er tilnærmet samme telefon, bare til 2000 kr ekstra. Ser ut som man må betale premium pris for telefonen bare grunnet gingerbread og nexus navnet.

 

er du interessert i software oppdateringer bør du gå for denne, nexus telefoner blir oppdatert i flere år framover

 

Gjerne forklare meg hvordan du vet dette :)

 

 

Nexus one kom jo for ca 1 år siden, og vil sikkert bli oppdatert i noe tid fremover. Men å tro at Nexus one får android 3.2 14 april 2012 tror jeg er å drømme.

 

 

Lenke til kommentar

amobil sier at kameraet er veldig bra, mens Phonearena sier det er dårlig

 

http://www.phonearena.com/reviews/Google-Nexus-S-Review_id2619/page/4

Det jeg merker meg er at photoarena mener bildene er mangler kontrast og fargemetning. På photoarenas testbilder er jeg enig i at dette utvilsomt er mangler, i alle fall dersom man ønsker bilder rett ut av boksen, noe man jo gjerne skal med en mobiltelefon.

 

På Amobils testbilder ser bildene derimot gode nok ut i mine øyne. Man skal ikke se bort fra at forskjeller i lysforhold da bildene ble tatt av de to forskjellige sidene kan ha spilt inn. Min erfaring etter noen år som fotojournalist er at når man snakker om direkte output fra enklere kamera, så vil lyset spille en større rolle enn hvilke parameter som brukes, men unntak finnes, og uten å ha faktisk prøvd Nexus S kan jeg ikke vite.

 

Jeg kan likevel registrere at Amobils testbilder ser gode ut (jeg lar meg bl.a. overraske av skarpheten, jeg kan ikke en gang registrere oppskarpingsartefakts, eller uskarphet, noe som kanskje tyder på at det enten brukes en bedre bildebrikke eller bedre optikk), og dersom du er uenig i Amobils mening er det så sin sak. Men dersom du mener at Amobils testbilder ser gode ut, hvorfor i alle dager trekker du da frem en dom fra en annen side som har brukt mobilen under potensielt dramatisk forskjellige lysforhold? Det er ikke så viktig hva en anmelder skriver, som det heter, the proof is in the pudding, not in the making.

 

Ellers påpeker faktisk amobil de andre svakhetene photoarena peker ut, som mangel på kameratast osv.

 

Men som fagmann kan jeg ikke se noe galt i den tekniske bildekvaliteten i de bildene amobil serverer. På bildene photoarena viser frem kan jeg se litt mer ymse eksempler på dårlig bildekvalitet, f.eks. er det et par bilder som er merkbart uskarpere enn de amobil har tatt, samtidig som det er mer kromatisk feilbrytning, noe som ikke burde være noe problem å fremprovosere på amobils testbilder av kirken, for eksempel.

 

Utover det ser jeg ikke så mye med Nexus S som gir meg lyst til å bytte ut min Galaxy S, though. :)

Lenke til kommentar

Er det verd å anskaffe denne framfor galaxy s? ser jo ut som det er tilnærmet samme telefon, bare til 2000 kr ekstra. Ser ut som man må betale premium pris for telefonen bare grunnet gingerbread og nexus navnet.

 

er du interessert i software oppdateringer bør du gå for denne, nexus telefoner blir oppdatert i flere år framover

 

Gjerne forklare meg hvordan du vet dette :)

 

 

Nexus one kom jo for ca 1 år siden, og vil sikkert bli oppdatert i noe tid fremover. Men å tro at Nexus one får android 3.2 14 april 2012 tror jeg er å drømme.

 

flere år fremover var kanskje litt å ta i, men siden det er google som er "produsenten" til denne telefonen får den oppdateringer med en gang i og med at de ikke trenger å gå igjennon f.eks. HTC Sense eller Samsungs Touch Wiz. Nexus One har blitt oppdatert siden 2.1 og har allerede fått 2.3.1. Skulle ikke forundre meg om at den fikk 3.0 heller.

Lenke til kommentar
ThinkFree Office gjør det mulig å lese og behandle Word-, Excel- og PowerPoint-dokumenter. Her finner vi et stort antall funksjoner vi er vant med å se på PC-ens kontorpakke. Skjermbildet er oversiktlig, du kan zoome ved å bruke to fingre. Kontorpakken fungerer med andre ord bra.

 

Jeg finner ikke dtte på min nexus s... :/

Altså den ligger ikke i appdraweren

Når jeg går i en filbehandler og finner et dokument/pdf, da starter thinkfree, men den bare en thinkfree leser, finner ikke noen muligheter å redigere/behandle dokumentene mine, eller opprette nye dokumenter, slik jeg kunne med min Samsung Galaxy S

 

Av kamerasoftware så bruker jeg Vignette, koster litt men har mange funskjoner, bla, touch for å fokusere

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...