Gå til innhold

Samsungs kunder er lei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er naturlig at Apple havner høyt opp på listen for gjenkjøp da brukeren i høy grad sier om de vil ha en ny telefon med samme system. For Apple kan man kun kjøpe Apple med samme system, men for andre systemer har man valget mellom flere merker. Man skulle heller spurt om de ønsket å kjøpe IOS, Andriod eller Symbian igjen.

 

Det er det samme med PCer. De som ønsker å kjøpe Mac OS igjen vil kun stemme på Apple, mens de som vil ha Windows igjen vil spre stemmene over mange merker.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Apples høye poengsummer er vell fordi den millionen av teknikere hos de jobber med en telefon om gangen mens alle andre ekte mobilprodusenter jobber med mist 5 av gangen.

 

om man skal måle etter suksesrike telefoner stiller apple med 3 stk mot nokia sine 50 og htc sine 15 bestselgere

 

bortsett fra det så blir testene ganske så lite nøyaktige som robertaas sier da oset er mer relevant enn telefon merket. Om man vil ha iOS ender man på apple mens om man vil ha symbatian, android, windows mobile eller uintligente OS kan man velge hos nesten alle levrandører. Man kunne til og med rangert telefonene etter design å fått mer relevante resultat.

Lenke til kommentar

Robertaas; spørsmålet er om de vil ha telefon med samme MERKE igjen ikke samme SYSTEM.

 

Men alle Apples telefoner kjører iOS og ser bortimot identiske ut. Kan du bruke en iPhone 1. gen, kan du bruke en iPhone 4.

 

Med Nokia får du S40, S60, Symbian, Symbian^3 og whatnot.

 

Jeg for min del går for OS og ikke merke. Akkurat nå er det HTC - neste gang kan det godt bli Samsung.

Lenke til kommentar

Helt enig i at gjenvalg av mobiltelefon mest sannsynlig går på OS, og ikke merke. Er ikke overrasket av at de som foretrekker Android er mindre opptatt av produsenten på telefonen, enn det de som foretrekker iOS er.

 

Forøvrig er det vel bare å sette seg tilbake og vente på at Android-troppene kommer farende med alle mulige forklaringer på hvorfor Apple-kunder er de mest fornøyde kundene (alle mulige forklaringer utenom at iPhone er en god telefon, selvsagt). :ermm:

Lenke til kommentar

Robertaas; spørsmålet er om de vil ha telefon med samme MERKE igjen ikke samme SYSTEM.

 

Men alle Apples telefoner kjører iOS og ser bortimot identiske ut. Kan du bruke en iPhone 1. gen, kan du bruke en iPhone 4.

 

Med Nokia får du S40, S60, Symbian, Symbian^3 og whatnot.

 

Jeg for min del går for OS og ikke merke. Akkurat nå er det HTC - neste gang kan det godt bli Samsung.

 

 

Så du føler det er litt urettferdig siden Apple har skjønt at folk liker ting de kjenner igjen og kan bruke ?

Lenke til kommentar

Som jeg sa i forrige post:

 

Apples iOS er enkelt, intuitivt og lett å bruke. At flertallet av mobilbrukere ønsker at mobiltelefonen deres er enkel, intuitiv og lett å bruke, samt at man samtidig får design og avanserte funksjoner, det har jeg ikke noe problem med.

 

Jeg skjønner flertallet, og selv om jeg bruker Android og er storfornøyd med det, så betyr ikke det at jeg ikke kan synes at iOS er favoritten til folk flest.

Lenke til kommentar

Som Ole Brum ville sagt det: "Ja, takk. Begge deler." Det er selvsagt meget interessant å se på kundetilfredshet både knyttet opp mot merke og mot operativsystem. Det er ikke feil det robertaas sier, men i denne sammenhengen er det vel lojaliteten til bestemte merker man har ønsket å sjekke. HTCs tall er imponerende tatt i betraktning hvilken konkurranse de har fra andre selskaper som pusher Androidmobiler. De selger jo også Windowsmobiler, og det kan f.eks. ha vært medvirkende til at scoren deres ikke er enda høyere. Uansett er det kanskje ikke overraskende at Apple ligger så høyt. De har god kvalitetskontroll på appene som er tilgjengelige, det er (nesten) ingen fragmentering på OS, de har jernkontroll på hardwaren, og så ER jo telefonene deres veldig bra (best å si at jeg har en HTC Desire Z før noen kaller meg fanboy, og før det hadde jeg en HTC Magic ;-)).

Lenke til kommentar

"Hvor fornøyd er du med telefonen din?"

Her gjør Samsung det bedre enn både Nokia og Sony Ericsson. Ingen jumboplass altså.

 

"Om du skulle kjøpt mobiltelefon i dag, ville du valgt samme merke?"

Her gjør Samsung det dårligst av de 5 største produsentene, men bedre enn gjennomsnittet av alle de andre merkene som havner under merkelappen "Annet". Hvordan kan dere kalle dette jumboplass?

 

Og hvorfor snakker dere hele tiden om poeng? Det er vel snakk om prosent hele veien her?

 

Og hva i alle dager skal denne setningen bety?

"Undersøkelsen tildeler hvert merke en poengsum av 100 poeng, og Apple topper tabellen."

 

Dette er noe overraskende, ettersom Samsung i fjor lanserte Wave, Galaxy S og Galaxy Tab. Alle modellene har fått positiv omtale av pressen, og de har også solgt godt.

I følge artikler fra de to siste ukene hos dere selv, stemmer det ikke at Samsung-telefonene har solgt godt. Netcom og Telenor-statistikkene viser faktsisk at de har solgt mye dårligere her i landet enn i verden totalt sett.

 

Jeg synes det ble en fryktelig mistolket og rart skrevet artikkel dette her.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

apple er de eneste som ikke leverer billige telefoner, mulig det er derfor de kommer høyt på lista. samsung og nokia (muligens lg) leverer telefoner i norge som koster mindre en 500kr uten abonomang. de leverer også telefoner over langt fler OS.

(beklager om dette er utpekt tidligere, har bare skumlest veldig raskt over diskusjonen)

Lenke til kommentar

Samsung har jo i en årrekke hatt null support på telefoner som de har sluppet, de lanserer dem også er det knapt oppdateringer eller noen oppfølging etter at produktet er sluppet.

Her er blant annet Nokia og Apple langt bedre, hvor du ender opp med oppdateringer til telefoner som er over året gammel, sjeldent du ser noe slik fra Samsung sin side som nærmest kjører en politikk hvor forbrukere må klare seg på egenhånd så snart som telefonen har kommet på markedet.

 

Mulig de har blitt bedre det siste året, men dette har vært typisk Samsung mobiltelefoner en god stund hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvis det er riktig det du sier der RamGuy, så skal jeg tenke meg godt og lenge om før jeg kjøper en Samsung. Jeg hater når mobilprodusenter ikke følger opp produktene sine. En smarttelefon vil aldri være perfekt, og krever jevnlige oppdateringer etter lansering vil jeg mene.

 

Hvertfall med den Android-Samsungen jeg hadde, Spica, så var det store problemer med å oppdatere fra 1.5 til 2.1 gjennom Samsungs eget oppdateringsverktøy. Jeg (og flere med meg) måtte bruke et uoffisielt verktøy for å kunne oppdatere telefonen. Det samme gjelder visst også andre Samsunger. Dette er grunnen til at jeg og vil tenke meg om to ganger før jeg eventuelt kjøper en Samsung neste gang.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...