Gå til innhold

Dette er GTX 560 Ti-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste har jo dobbel DVI + HDMI (eventuelt Displayport) så hva det å utsette på dette?

HDMI er jo bare tullete i PC-sammenheng, greit at det er en HDMI utgang for kobling til hjemmekino / TV men det holder da i massevis, så slipper vi at det går ekstra penger på grunn av HDMI avgift..

 

HDMI har da absolutt ingen fordel fremfor Dual-Link DVI? Så her ser vi vell heller en overgang mot Displayport og ikke mot HDMI på PC fronten.

Lenke til kommentar

Er den serien bedre enn gtx 570?

 

Hvis du måler ytelse mot ytelse, så nei. Hvis du måler ytelse pr. krone så ja. For min del er 570 et litt "unødvendig" kort. Enten kjøper man 580 for best ytelse, eller så kjøper man 560 for god ytelse ift pris. Er man litt kræisi kjøper man to 560 og setter i SLI. Koster noen hundrelapper mer enn ett 580, men gir nok samlet en mye bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg synes i grunn det er tullete å ha både HDMI-standard og Displayport-standard, men nå er det en gang slik.

 

En trenger jo ikke benytte lydkanalen i HDMI om det er flere HDMI-out på grafikkortet. Eller en HDMI pluss 2 stykk Displayport. Og eventuelle overgangsstykker til DVI hadde vel vært bedre. Skal ikke forlange flere enn en HDMI jeg. Bare vi slipper de gamle DVI-kontaktene.

Lenke til kommentar

Jeg synes i grunn det er tullete å ha både HDMI-standard og Displayport-standard, men nå er det en gang slik.

 

En trenger jo ikke benytte lydkanalen i HDMI om det er flere HDMI-out på grafikkortet. Eller en HDMI pluss 2 stykk Displayport. Og eventuelle overgangsstykker til DVI hadde vel vært bedre. Skal ikke forlange flere enn en HDMI jeg. Bare vi slipper de gamle DVI-kontaktene.

 

Greit nok at DVI kom før HDMI, men DVI klarer jo akkurat det samme som HDMI og vell så det.

DVI og Displayport er royalty free, noe som HDMI ikke er så er det noe som er tullete i utgangspunktet her så blir det vell HDMI som markedet har klart å presse nedover hodet vårt.

 

DVI blir faset ut til fordel for Displayport med tiden, mens HDMI aldri vil ha noe fotfeste på PC-fronten med unntak av en port til bruk for oppkobling mot hjemmekino da dette er mer praktisk for brukere.

Lenke til kommentar

Pluss at HDMI pluggen er fatalt mye dårligere enn DVI pluggen.

 

HDMI pluggen er et av de design tekniske "underverker" hvor man lurer på om de som designet og de som bestemte at dette faktisk var en god idé faktisk hadde en periode med total bevisstløshet.

 

Finne det noen plugg som faktisk er dårligere enn HDMI pluggen?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...