Gå til innhold

LibreOffice er her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ingen av de "alternative" office-pakkene som inneholder et fullgodt alternativ til Outlook??? Finnes det noe annet som kan brukes som alternativ til Outlook (bortsett fra Mozilla Firebird) som både har vel-fungerende kalender, kontaktliste og mail-klient?

 

Vi har snakket litt om muligheten for å få til et samarbeid med Evolution. Det er endel hindere, så det blir ikke veldig lett, men det er mulig. Evolution er stabil, rask og kompatibel med MS Outlook/Exchange. I tillegg er grensesnittet såpass likt Outlook at det antakelig vil forenkle overgangen for mange bedrifter. Problemet er at Windows-porten er gammel og utdatert, så der må det gjøres en betydelig jobb. Evolution er naturligvis et veldig godt produkt på egenhånd, så det å få til en god og jevnlig oppdatert Windows-port er uansett interessant.

 

Det skal bli spennende å se om The Document Foundation er mer åpne for sånne tanker. Det vil bare tiden vise.

Lenke til kommentar

*Thunderbird mener dere vel ?

For min del er offisiell Exchange støtten en essensiell og grunn nok alene for meg at jeg velger Outlook og Office-pakken.

 

Ops, mener Thunderbird ja. Fyren jeg svarte på's inlegg distraherte meg.

 

Har ingenting imot Office-pakken, bare at den er fra microsoft, og at jeg heller vil ha open source programmer.

Lenke til kommentar

*Thunderbird mener dere vel ?

For min del er offisiell Exchange støtten en essensiell og grunn nok alene for meg at jeg velger Outlook og Office-pakken.

 

Ops, mener Thunderbird ja. Fyren jeg svarte på's inlegg distraherte meg.

 

Har ingenting imot Office-pakken, bare at den er fra microsoft, og at jeg heller vil ha open source programmer.

 

Sorry, my bad! Er ikke helt inne i denne Lyn- og Flamme-verdenen... Holder meg til Outlook og Chrome (akkurat nå i hvert fall).

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen av de "alternative" office-pakkene som inneholder et fullgodt alternativ til Outlook??? Finnes det noe annet som kan brukes som alternativ til Outlook (bortsett fra Mozilla Firebird) som både har vel-fungerende kalender, kontaktliste og mail-klient?

 

Opera har slik jeg ser det alt det du ber om. Bruk Google calendar, så har du alle de tingene du ber om. Mailhåndteringen i Opera er i mine øyne overlegen alle andre, og jeg trenger ikke enda ett program for å gjennomføre det. Browseren er åpen 99% av tida folk flest er på sin PC uansett.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen av de "alternative" office-pakkene som inneholder et fullgodt alternativ til Outlook??? Finnes det noe annet som kan brukes som alternativ til Outlook (bortsett fra Mozilla Firebird) som både har vel-fungerende kalender, kontaktliste og mail-klient?

Kanskje fordi det ikke trengs, og Outlook er kommunikasjonsprogramvare mens MS Office er kontorprogramvare og de to har egentlig ikke så mye til felles.

 

Hvis du trenger et godt alternativ til Outlook, så ta en kikk på Kontact. For min egen del vil jeg absolutt *ikke* ha Outlook. Kontact er etter min mening mye bedre, spesielt på de to områdene som er mest interessante for meg; håndtering av e-post generelt, og håndtering av ulike e-postkontoer spesielt. Forsåvidt er det KMail-programmet som har denne funksjonaliteten, Kontact integrerer KMail i tillegg velfungerende moduler for adressebok, kalender og ymse annet.

 

Nok sagt, nå kan du ganske enkelt prøve det og se og bedømme selv. Det finnes også andre alternativer, men du må faktisk legge ned litt egeninnsats hvis du vil finne den løsningen som er best for deg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

...og med Google Docs for Android, så ble det plutselig en ny dimensjon for Google Docs. Nå kan jeg vurdere å kutte ut verktøy som Evernote for å holde dokumentene mine synkronisert på tvers av klienter.

Endret av kebby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...