Gå til innhold

Test: Ren nytelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke særlig peiling på denne typen ting, men vil ikke bruk av lossy formater og den vanlige manns 128kbps mp3 være lett voldtekt av et sånt produkt?

 

Forøvrig svært pene! Dessverre bruker jeg ikke hodetelefoner på langt nær nok til å rettferdiggjøre et sånt kjøp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Lekker disse lyd? Per idag har jeg Beats by dr. Dre (monster) in-ear plugger, men de lekker lyd, så jeg får klager på toget, og skulle jeg ha spandert på meg noen reale klokker som disse, så bør jeg ikke lekke så mye lyd at jeg uansett ikke kan høre på det lydnivået jeg vil.

Kan jeg dessuten spørre hva slags musikk (sjanger) som ble spilt under testen?

Lenke til kommentar

Meh. Var ikke imponert over lyden. Veldig fin konstruksjon, men jeg hadde ikke brukt 2500,-

Er mer fornøyd med mine Denon D1001 til en høvding mindre. Det skal da også sies at jeg ikke fikk lyttet så veldig lenge på de (@HiFi Klubben) før jeg måtte gå videre ...

 

Regner med at de var skikkelig innspilte da, siden HiFi-klubben hadde dem på utstilling. Er det noen andre som har testet disse?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke særlig peiling på denne typen ting, men vil ikke bruk av lossy formater og den vanlige manns 128kbps mp3 være lett voldtekt av et sånt produkt? ...

 

Nei, moderne MP3-kodere er såpass gode at det er veldig vanskelig å høre forskjell selv ved ABX-tester med DYRT utstyr og "golden ears". Sanger som er kodet for mange år siden kan høres ganske forferdelig ut ved 128 kbps.

 

Derimot er det veldig dårlige hodetelefonforsterkere på det meste av portable lydavspillere(og integrerte lydkort) som gjør at lyden blir ganske skral. Den såkalte "loudness war" har også gjort at en del musikkutgivelser høres helt forferdelig ut. Disse to tingene ødelegger lydkvaliteten MYE mer enn koding til 128kbps-mp3.

 

Kort oppsumert, lydkvalitetsmessig hører jeg mye heller på 128-kbps mp3 av godt mixet/mastret 80- og tidlig 90-tallsmusikk på godt utstyr enn lossless-kodet musikk "herpet" under miksing/mastering for å gi inntrykk av høyere volum, på en portabel musikkspiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt denne en god stund nå, absolutt den beste headphonen jeg noen sine har hatt eller prøvd. Er veldig kresen når det gjelder slikt, og kan trygt anbefale denne til alle som vil ha skikkelig kvalitet.

 

Hvis jeg skulle være vrang så ville jeg si at det eneste som er å utsette på denne headphonen er bassen som kan være litt slapp avhenging av frekvensområde. Men ettersom at de fleste elektroniske spillere har idag EQ, så er det lett og gi den litt ekstra futt hvis man greier å stille det inn skikkelig (må jo ikke ødelegge for resten).

Lenke til kommentar

Meh. Var ikke imponert over lyden. Veldig fin konstruksjon, men jeg hadde ikke brukt 2500,-

Er mer fornøyd med mine Denon D1001 til en høvding mindre. Det skal da også sies at jeg ikke fikk lyttet så veldig lenge på de (@HiFi Klubben) før jeg måtte gå videre ...

 

Regner med at de var skikkelig innspilte da, siden HiFi-klubben hadde dem på utstilling. Er det noen andre som har testet disse?

 

Jeg brukte disse i ca. ett år. De er absoulutt helt greie, men jeg måtte innse at lyden var vesentlig bedre i mine Sennheiser HD 25-1 II. Jeg solgte derfor B&W-ene.

 

Igjen, de er absolutt helt greie, veldig behagelige, og isolerer bedre mot støy enn man skulle tro ut fra konstruksjonen, men om man klarer seg uten integrert fjernkontroll på ledningen mener jeg det finnes mange bedre alternativer, særlig til den prisen.

Lenke til kommentar

Da jeg prøvelyttet disse fikk jeg også inntrykk av at ekstensjonen i bassen var rimelig laber. Samtidig var ikke lydbildet jevnt over så fyldig og åpent som jeg er vant til at det er på mine Denon D5000-hodetelefoner eller Shure E500-plugger. Er man vant til at hodetelefonene nærmest rister og kiler øreflippene når musikeren spiller de dypeste notene, blir P5-klokkene rimelig kjipe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har brukt P5 i over ett år nå, og jeg synes de er helt konge.

Det finnes bedre vist man er ute etter mye bass, men det jeg liker med P5 er at de ikke farger lyden så mye som andre gjør.

 

Enkelte headset farger lyden noe voldsomt, spesielt i bassen.

Jeg vil tørre å påstå at P5 faktisk gjengir musikk meget slik låtene er spilt inn.

Kjører jeg på med låter som har mye bass, gjengir P5 dette bra.

 

Har prøvd disse mot bose sine tilsvarende (on-ear), men de var det for mye bass i.

 

Jeg bruker disse på en iPhone4, prøvd med både ALA og ACC filer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...