Gå til innhold

Vi endrer språkprofilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja herregud. Dette har alle andre gjort hele tiden. RESPEKT for andres navnevalg er vel en selvfølge, og den rare kriden dere har hatt mot å skrive Iphone/iPhone riktig har for meg virket bisarr.

 

Har selv et firmanavn som krever annen skriving. Men det gir navnet en ekstra betydning som er viktig for navnet. Når andre driter i MITT valg av navn og skrivemåte på min bedrift blir jeg irritert.

Lenke til kommentar

Morsomt at folk bryr seg så mye om dette, egentlig. Forhåpentligvis gjør dette at vi slepper all off topic som kommer hver gang det blir skrevet Iphone i en artikkel..

 

Husker jeg ble mektig irritert over "Iad" istedenfor "iAd". Fonten de bruker fikk det til å se ut som "lad".

 

Likevel, dette kommer til å bli mye bedre.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
Morsomt at folk bryr seg så mye om dette, egentlig. Forhåpentligvis gjør dette at vi slepper all off topic som kommer hver gang det blir skrevet Iphone i en artikkel..

Det er alltid en fordel å skrive navn på en korrekt måte. Når det heter iPhone, så heter det iPhone, og ikke Iphone. Skal man først begynne å være nazi på skriving, så burde man kalt den "I phone", siden "Iphone" ikke er korrekt engelsk.

 

HuFF, SelV lIKte JEG deN FøRingeN tEk HadDe. SyNTes DEt vaR MyE eNkleRe Å leSe...

 

Respekt for varenavnet synes jeg faktisk ikke er et argument, man bør sette lesbarhet øverst, og ikke hjelpe til med varemerkebyggingen.

 

Jeg kommer ALLTID til å kalle produktet for en Iphone, og produsenten for Nvidia.

Det blir mer lesbart av å skrive navn som de skal skrives. "iPhone" er langt mer gjenkjennelig enn "Iphone", og det er dermed raskere og mer effektivt å lese førstnevnte. At man skriver produktnavn korrekt betyr jo ikke at man bytter mellom store og små bokstaver ellers, som du så feilaktig gir inntrykk av at man gjør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er alltid en fordel å skrive navn på en korrekt måte.

Det finnes ingen mulighet for å gjengi logoer. En rekke merkenavn burde i tilfelle vært skrevet med riktig farge, font etc.

 

Iphone eller iPhone er begge like galt i så måte selv om en kan argumentere for at det ene kanskje ligner mer på originalen enn det andre.

Lenke til kommentar
Skal man først begynne å være nazi på skriving, så burde man kalt den "I phone", siden "Iphone" ikke er korrekt engelsk.

Unnskyld meg, men er du seriøs? Tror du at det er mest korrekt å skrive «I phone»? Innser du virkelig ikke at iPhone er et varemerke, et navn på et produkt? «nVidia» er et eksempel på en kombinasjon av bokstaver som ikke finnes i ordboken, betyr det at vi skal slutte å bruke navnet av den grunn? Og til slutt vil jeg bare si at hvis man skulle vært nazi, så skulle man ikke skrevet engelsk i det hele tatt.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

HuFF, SelV lIKte JEG deN FøRingeN tEk HadDe. SyNTes DEt vaR MyE eNkleRe Å leSe...

 

Respekt for varenavnet synes jeg faktisk ikke er et argument, man bør sette lesbarhet øverst, og ikke hjelpe til med varemerkebyggingen.

 

Jeg kommer ALLTID til å kalle produktet for en Iphone, og produsenten for Nvidia.

Kanskje du skulle anmodet å endre fonten hw.no og resten av nettverket bruker som standardfont også da? Jeg er i alle fall mere irritert på at I og l er likt, da dette fører til dårligere lesbarhet på alle produktnavn som begynner med i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...