Gå til innhold

AMD med "nye" skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, 6870 er ikke det samme som 5770. Det er ikke samme bikke og ikke samme spesifikasjoner. Men 6870 yter bare litt bedre enn 5770. Derfor er den omtalt som en arvtager til 5770 og ikke til 5870.

 

Skuffende at AMD "tar en Nvidia" (Geforce 8800 GTS/9800 GTX) Det er sikkert bare firmwaren som er forbedret. Da er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente på 6600-serien eller 6760/6780 eller hva de blir hetende. Eventuelt til 32 28 nm 7000-serien.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

ØH :thumbdown:

De skal vel ta mer betalt for disse kortene og!

 

kortene skal ifølge AMDs nettside kun være tilgjengelige for OEM-leverandører.

Det er ikke noe å være redd for da disse kortene kun kommer i ferdige PC'er og ikke blir solgt enkeltvis til sluttkunder.

 

 

Mulig jeg har misforstått, men var ikke 6870 basert på 5770? Er det nå to kort i 6000 serien basert på samme kortet?

 

Håkon

 

6870 er betydelig raskere enn 5770/6770, og er ikke direkte basert på 5770. Har blant annet flere shaders og dobbel minnebåndbredde. Det var ment å ta plassen mellom 57x0 og 58x0/69x0

Lenke til kommentar

Jizes. De gjør ting fryktelig tungvindt for sluttbruker. 5570 er dårligere enn 4670, 6770 er like bra eller dårligere enn 5770, og 6750 like bra som 5750, hva da med 5750 mot 4670 eller 5650,5670, 4650, 3770, 4550??? Alle disse tallene er faktiske skjermkortmodeller, og de harmonerer knapt, og prisene er i hytt og gevær! Alt handler om å ha en ny modell annenhver måned, om det er samme kortet med et annet stempel! ( ok de hiver inn en ny firmware, og bytter ut en chip fra en billigere produsent.)

 

Jeg foretrekker alikevel AMD(ati, siden de ble oppkjøpt) foran nvidia, og intel da jeg alltid har likt underdogen hvor de leverer mest (ytelse pr krone) for pengene. Samtidig som det er godt å vite at man kan handle hovedkort(chipset), CPU og GPU fra samme produsent, som er ment for hverandre.

Lenke til kommentar

Nei, 6870 er ikke det samme som 5770. Det er ikke samme bikke og ikke samme spesifikasjoner. Men 6870 yter bare litt bedre enn 5770. Derfor er den omtalt som en arvtager til 5770 og ikke til 5870.

 

Skuffende at AMD "tar en Nvidia" (Geforce 8800 GTS/9800 GTX) Det er sikkert bare firmwaren som er forbedret. Da er det bare å smøre seg med tolmodighet og vente på 6600-serien eller 6760/6780 eller hva de blir hetende. Eventuelt til 32 nm 7000-serien.

 

Beklager, jeg uttrykte meg litt uklart. Det jeg mente å si, var at så vidt jeg husker ble 6870 lansert som arvtageren til 5770, og nå har 6770 blitt lansert som det samme...

Lenke til kommentar

Skuffende at AMD "tar en Nvidia"...

 

+1

 

kortene skal ifølge AMDs nettside kun være tilgjengelige for OEM-leverandører.

Det er ikke noe å være redd for da disse kortene kun kommer i ferdige PC'er og ikke blir solgt enkeltvis til sluttkunder.

 

Uenig. Det at dette ikke rammer deg/oss, eliminerer ikke at slik re-branding er negativt. Her bidrar AMD til at OEM-produsentene og selgerne kan forvirre kundene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dette går kun utover personer som kjøper ferdig PC ala HP, Acer, Dell etc.

Det er dermed noe de færreste her på forumet burde klage over.

De færreste her på forumet vil neppe klage, men for å snu litt på det, så sitter de færreste i Norge's landstrekte land på dette forumet ! :tease:

Lenke til kommentar

Dette går kun utover personer som kjøper ferdig PC ala HP, Acer, Dell etc.

Det er dermed noe de færreste her på forumet burde klage over.

Så man skal ikke klage over noe som bryter mot ens moral fordi det ikke rammer en selv?

 

Har naturlig nok ikke sansen for slik rebranding og firvirring av kundene. Svakt av AMD, meget svakt.

Lenke til kommentar

Den som går helt uforberedt inn i en Elkjøp eller Expert-butikk for å handle en PC og tar selgerens ord for god fisk, legger seg uansett lagelig til for hogg. Da er det lett å ende opp med katta i sekken. AMD/nVidia skal ikke få hele skylden for dette.

 

Men alltid skuffende når produsenter bevisst går inn for å forvirre, eller ihvertfall bryter med tidligere navngivningspraksis hvor høyere tall = bedre ytelse (bortsett fra første siffer!). Er forøvrig ganske sikker på at en intetanende kunde like gjerne kan bli lurt til å tro at f.eks 6550 er bedre enn 5850, så dette er jo faktisk mest forvirrende for oss som er noenlunde oppdatert på navnekonvensjoner :p

Lenke til kommentar

Dette går kun utover personer som kjøper ferdig PC ala HP, Acer, Dell etc.

Det er dermed noe de færreste her på forumet burde klage over.

Så man skal ikke klage over noe som bryter mot ens moral fordi det ikke rammer en selv?

 

Har naturlig nok ikke sansen for slik rebranding og firvirring av kundene. Svakt av AMD, meget svakt.

Dette har Nvidia gjort for lenge siden :roll:

Lenke til kommentar
og når kommer disse kortene i butikkhyllene?

Kortene kommer ikke som enkeltstående produkt i butikkhyllene. Men man vil finne de i ferdige PCer (HP, Acer, Dell, etc) i butikken. OEM betyr at de kun selges til store PC-produsenter og ikke stykkvis til forbruker.

aha, overså ordet oem gitt..

 

Da får jeg nokk ikke prøvd det med en gang, da jeg ikke kjøper ferdige maskiner... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...