Gå til innhold

Innovativ høyttalerserie fra Epos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

innova|tiv a1 fornyende

 

Hvis det er innovativt å kunne ta av og på front-dekslet så var jeg så innovativ i morges at jeg tok på meg rene sokker. Like innovativ som i går altså. Og dagen før der osv. Jeg må jo være en hyper-innovativ person jeg som bedriver innovasjon hver morgen.

 

Like innovativ som høyttalerbransjen har vært ved ca annenhver lansering de siste 40 år.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvordan kan dette gjøres mindre intuitivt enn det er på vanlige høytalere?

 

Vil man ha dekselet av, så plukker man det av. Jeg har vært borti rammer som trykkes inn i hull, og rammer som festes med magnet. Begge deler har jeg umiddelbart skjønt hvordan jeg tok dem av og på.

 

Mulig jeg bare er uvanlig oppegående som ser hvordan jeg kan ta bort dekselet på de fleste høytalere uten å måtte tenke noe voldsomt over det.

 

På en annen side sliter jeg med å se hva som gjør disse høytalerne så mye mer intuitiv enn andre høytalere jeg har vært borti når det kommer til dette med frontdeksel.

 

Artig artikkel! =)

Lenke til kommentar

Virker jo litt som at noe er 'lost in translation' fra en original-artikkel her, men... Det som er 'innovativt' med frontdekslene må vel være at høyttalerne er like pene med som uten frontdeksel fordi de har brukt magneter (ser det ut til) som festemekanisme, og dermed er fronten helt "ren" også uten deksler (ingen feste-hull e.l.).

 

Men så er det jo det da, at dette heller ikke er noe nytt.

 

Men moro å se Epos igjen, har ikke lagt merke til noe fra dem siden slutten av nittitallet for min del.

Lenke til kommentar

Har et par Epos M15 jeg er godt fornøyd med. Klar og ren diskant og mye trykk i midten. Kanskje litt slank i de helt dypeste tonene.

I mine ører er Epos bedre enn både System Audio, B&W og Dali på samme prisnivå.

 

Epos kan kjøpes hos Taa Import i Torggata i Oslo.

Mine ble fyllt opp med 20 kg sand hver igjennom en spesiell luke under bassrefleksen. Dette gir strammere bass og fjerner resonans.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...