Gå til innhold

Test: Fractal Design Define R3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte dette kabinettet da jeg bygget PC for en kompis. Den var nesten lydløs. Ikke vanskelig å jobbe med. Det eneste som er kjipt er at hvis du skal montere ekstra vifter fremme kan være en skikkelig tungvinn sak. Den ene vifta framme på kabinettet jeg arbeidet på lå løst, og jeg måtte derfor prøve å få denne på "riktig" plass. Det var en av de verre opplevelsene jeg har hatt. Ellers bare god ord om kabinettet! Dette er et kabinett som jeg vil anbefale på det sterkeste! Løp og kjøp

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg ikke frontdører på kabinetter og heller ikke at disker/SSDer skal kobles til "feil vei" i kabinetter. Ellers er det mange designvalg jeg er enig med her.

 

Hva mener du med "feil vei"? Ville du hatt dem på høykant? Hvis så må man nok frem med dremmel og borre noen festehull i en ramme, men ellers er det jo flust av harddiskrammer å feste diskene i.

 

 

Eller så har jeg nettopp annskaffet ett slikt kabinett, og planen var egentlig å gå for den hvite helt til det gikk opp for meg at man ikke får dvd/bluray som er hvit, eller kortlesser paneler som er hvite. Men de ville vært skjult bak døren, og bare irritert meg de 2 gangene jeg bruker ett minnekort eller en dvd.

Hadde stort sett en god opplevelse under innstallasjonen, men de gummibeskyttelsene til hullene til å dra kablene i sitter noe løst. Det var også i snaueste laget med ekstra skruer, spesielt til å feste harddisker.

 

 

Har lagt merke til at den blanke frontdøren ikke suger til seg fingermerker som andre slike blanke overflater normalt gjør. Noe som er positivt i min bok.

 

Har også mitt eget hat mot alle de skarpe blå lysdiodene på elektronisk utstyr i dag, og denne maskinen er intet unntak, men ble raskt dempet av ett lag sort sprittusj :)

 

Og så burde dere i annmeldelsen ha lagt med ett lite minus til slutt (så det var nevnt i artikkelen) at den ikke har USB3 i front.

 

Så jeg er egentlig veldig fornøyd med kabinettet, spesielt prisen, selv om det var litt småplukk her og der

 

 

Lenke til kommentar

jeg har hatt dette kabinettet i 2-3 måneder nå. Det er ett fantastisk kabinett (jeg har hvitt).

 

Eneste jeg har og utsette på det, er hvor langt inn pci portene er. p.g.a. støydempingen så sitter brakketen man monterer pci kortene i lengre inn enn vanlig. Jeg har nvidia 460 gigabyte versjon. Siden minihdmi porten sitter selt til venstre på pci braketten får jeg ikke satt i overgang fra minihdmi til hdmi.

 

Men alt i alt, VELDIG fornøyd :D

Lenke til kommentar

Jeg ble aldri helt fornøyd med R2. gummiføttene tildiskene var for tive, og tar ikke unna vibrasjonsstøy, som forplanter seg. I tillegg var løsningen for støydemping av strømforsyningen er altfor dårlig, med skruer rett i kabinettbakveggen forplanter jo alle vibrasjoner seg. En av harddisksskuffene kom i tillegg med en liten rustflekk, noe sm ble fikset med en bit sandpapir og hvtt silikonlim, men det burde jo vært oppdaget i produksjonen.

 

Merkerlig at de ikke har fikset gummikantene på kabelhullene, de var like håpløse på R3. Menmen, il prisen får man vel uansett ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe R2 i slutten av sommeren, men ca i det jeg bestilte kom dette ut, så jeg har hatt det siden release. Er veldig fornøyd. Kjøpte et til faren min også. Ingenting å utsette. Som flere har nevnt, løsner gummipakningene rundt kabelhullene lett, men det er jo bare å sette dem på plass igjen når man er ferdig. Funker fjell som kombinert HTPC og filserver.

Lenke til kommentar

Det var overraskende gode temperaturer. Her har de virkelig tatt tak siden forgjengeren, selv om endringene ikke synes så veldig. Det var også mange som klagde på lukten til det forrige lydisolerende materialet (bitumen). Regner med at det ikke var eksisterende siden det ikke ble nevnt noe om. Har også hørt fra brukere av kabinettet at det ikke lukter noe.

Kabelryddingen skal jo i utgangspunktet gjøre det ryddigere i kabinettet, samt uhindret luftflyt. Likevel setter mange pris på at det ser ryddig ut, også i bakgrunnen. Men med litt kabelstrømper og fikling tror jeg det kan bli betydelig bedre.

Frister bare mer og mer å skaffe meg dette...

Lenke til kommentar

Det eneste som er kjipt er at hvis du skal montere ekstra vifter fremme kan være en skikkelig tungvinn sak. Den ene vifta framme på kabinettet jeg arbeidet på lå løst, og jeg måtte derfor prøve å få denne på "riktig" plass. Det var en av de verre opplevelsene jeg har hatt.

 

Er egne skruer i fronten bak døra til å fjerne rammene viftene sitter på. Har aldri vært lettere å bytte vifter i fronten synnes jeg :)

 

 

Har også mitt eget hat mot alle de skarpe blå lysdiodene på elektronisk utstyr i dag, og denne maskinen er intet unntak, men ble raskt dempet av ett lag sort sprittusj :)

 

Haha, hadde samme problemet her, så jeg byttet ut dioden med en svakere oransj en. Ble utrolig stilig og ikke så kraftig lys som den blå :D

 

 

Det eneste jeg har å utsette på kabinettet er at det er for mange harddisk slots, det skulle gått ann å ta bort halvparten av de, noe det ser ut til at man kan på Fractals nye kabinetter.

 

Er jo ganske utrolig pris mtp. at man får med to vifter som koster ~150kr per!

 

Ellers er jeg utrolig førnøyd! Designet er pent, det er stille og prisen er uslåelig!

 

Hvis du skal ha deg nytt kabinett så er det bare å løpe å kjøpe!

 

BTW:

Hvordan kan HW trekke ned på "Laber kabelorganisering", hvilke kabinetter i denne prisklassen er det som har bedre?

Lenke til kommentar

Hoppas R3 är bättre än R2 i alla fall. Hårddiskarna satt inte speciellt bra, de skramlade som bara den. Gummiforingarna till kablarna kan de lika gärna ta bort för de ramlar av i alla fall.

Fint att den är billig och att det är tyst, men de punkterna ovan gör att jag inte anbefaller detta kabinett igen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...