Gå til innhold

HPs webOS-nettbrett har lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha HP slate 500, og ikke dette pisset her... skal jeg ha noe som er større en min android magic, SKAL det ha windows/osx/linux ikke et telefonoperativsystem...

 

Nå har WebOS Linux kjerne... så tror du må tenke om igjen Frank.

Hah, det har Android og, men tenk deg litt om, FUNKSJONALITETEN på et fullstendig OS og ikke begrensningen til iOS og droid. OO eller MS office, er et must på en slik enhet, og muligheten til ekstert tastatur/mus. Funksjonell PC eller telefon, ikke en PC med telefon-OS. "we have the technology"...

Lenke til kommentar

Jeg vil ha HP slate 500, og ikke dette pisset her... skal jeg ha noe som er større en min android magic, SKAL det ha windows/osx/linux ikke et telefonoperativsystem...

 

Nå har WebOS Linux kjerne... så tror du må tenke om igjen Frank.

Hah, det har Android og, men tenk deg litt om, FUNKSJONALITETEN på et fullstendig OS og ikke begrensningen til iOS og droid. OO eller MS office, er et must på en slik enhet, og muligheten til ekstert tastatur/mus. Funksjonell PC eller telefon, ikke en PC med telefon-OS. "we have the technology"...

 

Har du testet WebOS?

Webos har multi-task rett out of the box fra 1. dag.

Du swiper lett mellom programmer og den har en noticebar helt nederst som samler meldinger fra alle programmer som facebook\im chat\email osv..

 

Windows7 vil aldri fungere på en tablet.

Knappene er for små og operativsystemet er for sirup til at det vil være en behagelig opplevelse.

 

Når det gjelder batteri så kan en Ipad og andre Android tableter være på uten ladning lett i 3 dager. Du kan se film i 7-10 timer.

 

En Windows 7 maskin klarer max 5 timer med godt batteri.

Den vil nok også trenge ladning flere ganger til dagen.

 

iOS er i bunn og grunn Mac OSX med begrensninger på toppen.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Jeg vil ha HP slate 500, og ikke dette pisset her... skal jeg ha noe som er større en min android magic, SKAL det ha windows/osx/linux ikke et telefonoperativsystem...

 

Nå har WebOS Linux kjerne... så tror du må tenke om igjen Frank.

Hah, det har Android og, men tenk deg litt om, FUNKSJONALITETEN på et fullstendig OS og ikke begrensningen til iOS og droid. OO eller MS office, er et must på en slik enhet, og muligheten til ekstert tastatur/mus. Funksjonell PC eller telefon, ikke en PC med telefon-OS. "we have the technology"...

 

Har du testet WebOS?

Webos har multi-task rett out of the box fra 1. dag.

Du swiper lett mellom programmer og den har en noticebar helt nederst som samler meldinger fra alle programmer som facebook\im chat\email osv..

 

Windows7 vil aldri fungere på en tablet.

Knappene er for små og operativsystemet er for sirup til at det vil være en behagelig opplevelse.

 

Når det gjelder batteri så kan en Ipad og andre Android tableter være på uten ladning lett i 3 dager. Du kan se film i 7-10 timer.

 

En Windows 7 maskin klarer max 5 timer med godt batteri.

Den vil nok også trenge ladning flere ganger til dagen.

 

iOS er i bunn og grunn Mac OSX med begrensninger på toppen.

A: jeg har en tablet som kjører win7 (perfekt til det)

 

B: iOS er IKKE OSX to HELT forskjellige kjerner.

 

C: Bruker man strømsparefunskjonene i WIN7 kommer man laaangt

 

D: HP slate har støtte for finger OG penn input, og DER er funksjonaliteten jeg vil ha, nemlig skrive notqater naturlig med en stylus/wacom penn og få det som digital yekst på maskinen. mens ipad tastaturet er et mareritt treigt.

 

EDIT:

webOS er desidert den mest brukbare mobil-OSet men det betyr ikke at jeg vil ha en tablet med det;)

Endret av frankhaugen
Lenke til kommentar

Jeg vil ha HP slate 500, og ikke dette pisset her... skal jeg ha noe som er større en min android magic, SKAL det ha windows/osx/linux ikke et telefonoperativsystem...

 

Nå har WebOS Linux kjerne... så tror du må tenke om igjen Frank.

Hah, det har Android og, men tenk deg litt om, FUNKSJONALITETEN på et fullstendig OS og ikke begrensningen til iOS og droid. OO eller MS office, er et must på en slik enhet, og muligheten til ekstert tastatur/mus. Funksjonell PC eller telefon, ikke en PC med telefon-OS. "we have the technology"...

 

Har du testet WebOS?

Webos har multi-task rett out of the box fra 1. dag.

Du swiper lett mellom programmer og den har en noticebar helt nederst som samler meldinger fra alle programmer som facebook\im chat\email osv..

 

Windows7 vil aldri fungere på en tablet.

Knappene er for små og operativsystemet er for sirup til at det vil være en behagelig opplevelse.

 

Når det gjelder batteri så kan en Ipad og andre Android tableter være på uten ladning lett i 3 dager. Du kan se film i 7-10 timer.

 

En Windows 7 maskin klarer max 5 timer med godt batteri.

Den vil nok også trenge ladning flere ganger til dagen.

 

iOS er i bunn og grunn Mac OSX med begrensninger på toppen.

A: jeg har en tablet som kjører win7 (perfekt til det)

 

B: iOS er IKKE OSX to HELT forskjellige kjerner.

 

C: Bruker man strømsparefunskjonene i WIN7 kommer man laaangt

 

D: HP slate har støtte for finger OG penn input, og DER er funksjonaliteten jeg vil ha, nemlig skrive notqater naturlig med en stylus/wacom penn og få det som digital yekst på maskinen. mens ipad tastaturet er et mareritt treigt.

 

Wikipedia iOS

 

The operating system was unveiled with the iPhone at the Macworld Conference & Expo on January 9, 2007, and released in June of that year.[5] At first, Apple marketing literature did not specify a separate name for the operating system, stating simply that the "iPhone runs OS X

 

iOS is derived from Mac OS X, with which it shares the Darwin foundation, and is therefore a Unix-like operating system by nature.

 

OS family Mac OS X/BSD

 

Kanskje du vet du noe som Steve Jobs ikke vet.

 

flott at du liker Windows tableten,

men jeg tviler sterkt på at du kan bruke den på weekend tur til London fra fredag til søndag uten ekstra lading.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Jeg vil ha HP slate 500, og ikke dette pisset her... skal jeg ha noe som er større en min android magic, SKAL det ha windows/osx/linux ikke et telefonoperativsystem...

Hurra! Rapporter til Redmond snarest, du vil få overlevert diplom – der har de alltid ment det finnes et marked for knotete, trege enheter med dårlig batteritid, kronglete brukergrensesnitt og uendelig mange funksjoner man aldri kommet til å orke å bruke. Gjennom alle iterasjoner av feilslåtte Windows-tablets, non-existing sales be damned. Enhetene du snakker om er prøvd gjentatte ganger, og de har konsekvent vist seg å være ubrukelige.

 

Litt mer alvorlig: iWork på iPad fungerer utmerket for de (få!) som er ute etter slik funksjonalitet. Det viser klart at også nokså kompliserte programmer kan fungere i tablet-format, men det krever total redesign.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha HP slate 500, og ikke dette pisset her... skal jeg ha noe som er større en min android magic, SKAL det ha windows/osx/linux ikke et telefonoperativsystem...

Hurra! Rapporter til Redmond snarest, du vil få overlevert diplom – der har de alltid ment det finnes et marked for knotete, trege enheter med dårlig batteritid, kronglete brukergrensesnitt og uendelig mange funksjoner man aldri kommet til å orke å bruke. Gjennom alle iterasjoner av feilslåtte Windows-tablets, non-existing sales be damned. Enhetene du snakker om er prøvd gjentatte ganger, og de har konsekvent vist seg å være ubrukelige.

 

Litt mer alvorlig: iWork på iPad fungerer utmerket for de (få!) som er ute etter slik funksjonalitet. Det viser klart at også nokså kompliserte programmer kan fungere i tablet-format, men det krever total redesign.

enheten jeg vil eksistere tross alt, den bare er ikke lansert noe annet sted enn USA, (damn you HP), og har slått relativt gått ann til tross for at HP ikke hyper noe apple gjør.

 

Ipadene skal alle ha, men jeg ser ikke folk løpe rundt med dem å bruker dem på skolen i undervisning eller på jobb til notater, levetid, og begrenset funksjonalitet er ikke populært på enehånd, men hyping, og noen av de mest aggressive reklamekampanjene noen gang, som har gjort at appels ipad har blitt kjøpt av så mange. Men det forandrer ikke det at det er en ipod tuch med oppskalert skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

enheten jeg vil eksistere tross alt, den bare er ikke lansert noe annet sted enn USA, (damn you HP), og har slått relativt gått ann til tross for at HP ikke hyper noe apple gjør.

Du mener den enheten som hadde «extraordinary demand», samme skiten HP har relansert en gang i året eller så det siste tiåret, alltid uten videre tankevirksomhet, aldri med de store forventningene, den som fikk hele ni tusen bestillinger i samme periode som Apple solgte drøye syv millioner iPads i løpet av et kvartal? Joda. Hit av de sjeldne.

 

At du klarer å beskrive HPs makkverk som noe som har «slått relativt godt an» samtidig som iPad etter din beskrivelse knapt blir brukt – og i alle fall ikke til noe produktivt – viser at vi må leve i totalt forskjellige verdener. Det er selvsagt bare hype og illusjoner som ligger bak forskjellen mellom 9000 og 7300000, kun hype og illusjoner som får Apple-kunder til å åpne lommebøkene og gi bort VISA-kortene våre lett som bare det, vi Mac-brukere er lettlurte og enkle sånn sett.

Lenke til kommentar

La meg bare slenge inn at jeg er svaert skeptisk til dette.

Det eneste som kan bringe et marginalt OS som dette opp og frem er noen skikkelige 'killer' features... Og etter hva jeg har sett av prototyper er det ingenting a rope om.

 

Enda et 'vi ogsa'-produkt?

 

Nå har disse produktene vært på tegne brettet lenge før Apple lanserte Ipad. Eneste grunnen til at ting har tatt lenger tid er at produsentene har blitt tatt på sengen. Når Ipad ble lansert så fikk de fleste sjokk og måtte begynne å tenke på nytt. Lenovo hadde sin Ideapad klar i fjor 06. Januar, men den ble ikke lansert. I år kom produktet på nytt med Android OS i stedet for sitt eget.

 

Jo flere konkurrenter jo flere løsninger kommer. Noe som burde værte en bra ting?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...